NR. 32
Documente necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a mentiunilor
privind suspendarea temporara a activitatii/reluarea activitatii societatilor
comerciale*:
1. Cerere de inregistrare (original);
2. Hotararea adunarii generale a asociatilor/actionarilor/decizia asociatului
unic privind suspendarea temporara a activitatii sau reluarea activitatii
societatilor comerciale (original);
3. Certificatele constatatoare emise in baza declaratiilor-tip pe propria
raspundere pentru autorizarea activitatii
4. Declaratia-tip pe propria raspundere din care sa rezulte ca persoana juridica
nu desfasoara la sediul social sau la sediile secundare ori in afara acestora
activitatile declarate o perioada de maxim 3 ani;
5. La reluarea activitatii:
- declaratia-tip pe propria raspundere privind autorizarea functionarii;
- certificatul constatator emis in baza declaratiei-tip depusa la suspendarea
activitatii.
6. Daca este cazul, imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau
delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale
(original);
7. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciara de timbru, in original;
- timbre judiciare;
- taxe de registru;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
NOTA:
Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu
originalele sub semnatura, cu mentionarea in clar a numelui, de catre persoanele
care, potrivit legii, pot intocmi si semna cererea.
In cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun in
original sau copii certificate si traducerea realizata de un traducator
autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.
Solutionarea cererii revine in competenta judecatorului delegat care poate
dispune administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate.
Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de data
certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de
inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenta din
cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.
Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
Cererea de inregistrare, inscrisurile prevazute de lege si dovezile privind
plata taxelor si tarifelor legale, precum si timbrele judiciare corespunzatoare,
indosariate si numerotate, se depun de catre solicitant la ORCT direct, prin
posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire, sau prin
mijloace electronice. Cererea transmisa in forma electronica va avea incorporata,
atasata sau logic asociata semnatura electronica extinsa, in acest caz urmand a
se depune dovada achitarii timbrului judiciar.
Inscrisurile a caror inregistrare, mentionare sau publicare se solicita la
ORCT vor fi tehnoredactate de catre solicitant in limba romana, vor fi lizibile,
fara stersaturi sau adaugari, sub sanctiunea respingerii acestora.
* * *
1. Hotararea AGA/decizia asociatului unic va cuprinde: antetul firmei, nr. si
data, semnaturile persoanelor abilitate; de asemenea, in preambul se va preciza
modul de convocare AGA, precum si indeplinirea conditiilor de validitate a
hotararii, conform dispozitiilor legale sau statutare; in cazul in care actul
modificator este un act aditional in forma autentica, nu se va mai depune si
hotararea adunarii generale in baza careia acesta a fost incheiat.
2. Hotararea AGA/decizia asociatului unic va contine durata suspendarii/momentul
reluarii activitatii, respectiv incepand de la data............ pana la
data................../ reluata de la data de .................. .
3. Potrivit art. 237 alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicata, durata
inactivitatii nu poate depasi 3 ani.
4. Hotararea AGA poate contine darea de data certa a serviciului de asistenta
din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, poate fi
incheiata sub semnatura privata;
5. Taxele legale pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la casieriile ORC,
precum si cu mandat postal, ordin de plata etc.;
6. Daca s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atesta inregistrarea in
registrul comertului, prin posta, se percepe un tarif aprobat prin ordin al
ministrului justitiei.
* Prezentul fluturas constituie un ghid general pentru informarea comerciantilor
in legatura cu obligatiile ce le revin pentru indeplinirea formalitatilor legale,
in vederea efectuarii inregistrarilor in registrul comertului si/sau autorizarea
functionarii in baza declaratiilor tip pe propria raspundere.