Merg la lista de formulare
|
NR. 33
Documente necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a mentiunilor
privind schimbarea membrilor organelor de administrare si/sau de conducere si de
control ori a reprezentantilor persoanelor juridice care indeplinesc aceasta
calitate si modificarea datelor lor personale *:
1. Cerere de inregistrare (original);
2. Actul modificator al actului constitutiv (hotararea adunarii generale a
asociatilor / decizia asociatului unic sau actul aditional la actul constitutiv)
respectiv decizia consiliului de administratie, decizia consiliului de
supraveghere (original);
3. Actul constitutiv actualizat in cazul SNC, SCS, GIE si, dupa caz, SRL;
4. Declaratiile date pe proprie raspundere de catre noii administratori/directori/membrii
consiliului de supraveghere/membrii directoratului/persoane imputernicite sa
reprezinte sucursala, cenzori sau persoane fizice reprezentante ale persoanei
juridice numita administrator sau cenzor din care sa rezulte ca accepta numirea
si ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati
(original);
5. Actele de identitate ale noilor membri ai organelor de conducere si de
control sau al noului reprezentant al persoanei juridice care indeplineste
aceasta calitate (copie certificata):
6. Certificatele de cazier fiscal pentru reprezentantii legali ai acesteia care
au domiciliul/resedinta/sediul in Romania sau pentru persoanele fizice sau
juridice straine care au aceasta calitate si sunt inregistrate fiscal in Romania
sau, dupa caz, declaratia autentica pe propria raspundere a persoanei fizice,
cetatean strain, in nume propriu sau ca reprezentant al persoanei juridice
straine care nu este inregistrata fiscal in Romania din care sa rezulte ca nu
are datorii fiscale, in original si, dupa caz, traducerea realizata de un
traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public;
7. Certificatul eliberat de cenzori privind depunerea garantiei in cazul
schimbarii membrilor organelor de administrare si/sau de conducere ale GIE si
ale societatilor cooperative (original sau copie certificata);
8. Daca este cazul, specimenele de semnatura ale administratorilor/directorilor/membrilor
directoratului/persoanelor imputernicite sa reprezinte sucursala;
9. Daca este cazul, actul de inregistrare al persoanelor juridice romane care
detin calitatea de administrator/director/membru al directoratului, in copie
certificata si original insotit de traducerea realizata de un traducator
autorizat a carui semnatura este legalizata de un notar public, in cazul
persoanelor juridice straine;
10. Daca este cazul:
- avizele prealabile prevazute de legile speciale (original);
- imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru
persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
11. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciara de timbru, in original;
- timbre judiciare;
- taxe de registru;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
NOTA:
In cazul SRL schimbarea cenzorilor/auditorilor financiari nu constituie
modificare a actului constitutiv si nu necesita depunerea actului constitutiv
actualizat.
In cazul SA si SCA schimbarea administratorilor, directorilor, membrilor
consiliului de supraveghere, cenzorilor si auditorilor nu constituie modificare
a actului constitutiv si nu necesita depunerea actului constitutiv actualizat.
Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu
originalele sub semnatura, cu mentionarea in clar a numelui, de catre persoanele
care, potrivit legii, pot intocmi si semna cererea.
In cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun in
original sau copii certificate si traducerea realizata de un traducator
autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.
Solutionarea cererii revine in competenta judecatorului delegat care poate
dispune administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate.
Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de data
certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de
inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenta din
cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.
Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
Cererea de inregistrare, inscrisurile prevazute de lege si dovezile privind
plata taxelor si tarifelor legale, precum si timbrele judiciare corespunzatoare,
indosariate si numerotate, se depun de catre solicitant la ORCT direct, prin
posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire, sau prin
mijloace electronice. Cererea transmisa in forma electronica va avea incorporata,
atasata sau logic asociata semnatura electronica extinsa, in acest caz urmand a
se depune dovada achitarii timbrului judiciar.
Inscrisurile a caror inregistrare, mentionare sau publicare se solicita la
ORCT vor fi tehnoredactate de catre solicitant in limba romana, vor fi lizibile,
fara stersaturi sau adaugari, sub sanctiunea respingerii acestora.
* * *
1. Hotararea AGA/decizia asociatului unic/decizia consiliului de administratie/decizia
consiliului de supraveghere va cuprinde: antetul firmei, nr. si data,
semnaturile persoanelor abilitate; de asemenea, in preambul se va preciza modul
de convocare AGA, precum si indeplinirea conditiilor de validitate a hotararii,
conform dispozitiilor legale sau statutare; in cazul in care actul modificator
este un act aditional in forma autentica, nu se va mai depune si hotararea
adunarii generale in baza careia acesta a fost incheiat.
2. Actul modificator poate fi autentificat de notarul public/poate fi atestat de
avocat in conditiile Legii nr. 51/1995, modificata /poate contine darea de data
certa a notarului public sau a serviciului de asistenta din cadrul ORC/ poate fi
incheiat sub semnatura privata; forma autentica a actului modificator este
obligatorie in cazul SNC, SCS, GIE si GEIE.
3. Declaratiile date pe propria raspundere de catre persoanele care, potrivit
legii, au aceasta obligatie, pot fi facute in forma autentificata de notarul
public, in forma atestata de avocat in conditiile Legii nr. 51/1995, modificata
sau cu data certa prin serviciile de asistenta din cadrul ORC.
4. Specimenele de semnatura se depun la oficiul registrului comertului si pot fi
date in prezenta judecatorului delegat sau a directorului oficiului registrului
comertului sau a inlocuitorului acestuia, care va certifica semnatura. De
asemenea, dovedirea specimenelor de semnatura se poate face si prin prezentarea
unui specimen de semnatura legalizat de notarul public;
5. Taxele legale pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la casieriile ORC,
precum si cu mandat postal, ordin de plata etc.;
6. Daca s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atesta inregistrarea in
registrul comertului, prin posta, se percepe un tarif aprobat prin ordin al
ministrului justitiei.
* Prezentul fluturas constituie un ghid general pentru informarea comerciantilor
in legatura cu obligatiile ce le revin pentru indeplinirea formalitatilor legale,
in vederea efectuarii inregistrarilor in registrul comertului si/sau autorizarea
functionarii in baza declaratiilor tip pe propria raspundere.
Cuvinte cheie:
Modele formulare |
Formulare gratuite | Template formulare
|
|
|
|
|
|
Ultimele discutii in forum

|
RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
|
|
Olimpia
4 Dec - 16:11
|
|
Claudia
13 Feb - 13:05
|
|
viorel55
26 Nov - 12:31
|
|
|
|
viorel55
19 Nov - 20:13
|
|
|
|
viorel55
21 Oct - 11:44
|
|
viorel55
13 Oct - 09:41
|
|
ungur diana
25 Oct - 15:22
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|