.

Inregistrare a mentiunii privind modificare denumirii unui comerciant

 

Vreau sa primesc ultimele noutati prin e-mail

 

Merg la lista de formulare

 

<< Modelul precedent   /   Modelul urmator >>

Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune noua - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificata

Plaseaza o comanda ...


NR. 18
Documente necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a mentiunii privind modificare denumirii unui comerciant*:
1. Cererea de inregistrare (original);
2. Dovada verificarii disponibilitatii si a rezervarii firmei (original);
3. Daca este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevazut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (copie);
4. Actul modificator al actului constitutiv (hotararea adunarii generale a asociatilor actionarilor/decizia asociatului unic sau actul aditional la actul constitutiv, original);
5. Certificatul de inregistrare si, dupa caz, anexa/anexele (original);
6. Actul constitutiv actualizat;
7. Daca este cazul:
- Declaratia-tip pe propria raspundere semnata de asociati sau de administratori din care sa rezulte, dupa caz, ca:
• persoana juridica nu desfasoara, la sediul social sau la sediile secundare, activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani (model 1 - original);
• persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitarveterinar, protectiei mediului si protectiei muncii pentru activitatile precizate in declaratia-tip (model 2 - original).
- Avizele prealabile prevazute de legile speciale (original);
- Imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
8. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale.
- taxa judiciara de timbru, in original;
- taxe de registru;
- timbre judiciare;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
NOTA:
􀀩 Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele sub semnatura, cu mentionarea in clar a numelui, de catre persoanele care, potrivit legii, pot intocmi si semna cererea.
In cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun in original sau copii certificate si traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.
􀀩 Solutionarea cererii revine in competenta judecatorului delegat care poate dispune administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate.
􀀩 Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de data certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenta din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.
􀀩 Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
􀀩 Documentele se depun la ORC in raza caruia firma isi stabileste sediul social, la ghiseu sau prin corespondenta.

* * *
2. Hotararea AGA/decizia asociatului unic va cuprinde: antetul firmei, nr. si data, semnaturile persoanelor abilitate; in cazul in care actul modificator este un act aditional in forma autentica, nu se va mai depune si hotararea adunarii generale in baza careia acesta a fost incheiat.
3. Actul modificator poate fi autentificat de notarul public/poate fi atestat de avocat in conditiile Legii nr. 51/1995, modificata/poate contine darea de data certa a notarului public sau a serviciului de asistenta din cadrul ORC/poate fi incheiat sub semnatura privata; forma autentica a actului modificator este obligatorie in cazul SNC sau SCS.
4. In cazul schimbarii denumirii la RA si OC, in locul documentelor prevazute la punctul 4, se vor depune, dupa caz:
- hotararea consiliului de administratie, aprobata de ministerul de resort, pentru RA de interes national, iar pentru RA de interes local, de autoritatea administratiei publice locale (original);
- pentru societatile cooperative hotararea organului statutar (original);
- pentru organizatiile cooperatiste de credit: hotararea adunarii generale a membrilor cooperatori sau actul additional modificator cu viza organelor abilitate potrivit legii, daca este cazul (original).
4. Taxele legale pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum si cu mandat postal, ordin de plata etc.;
5. Cererea de inregistrare, inscrisurile prevazute de lege si dovezile privind plata taxelor si tarifelor legale, precum si timbrele judiciare corespunzatoare, indosariate si numerotate, se depun de catre solicitant la ORCT direct, prin posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire, sau prin mijloace electronice. Cererea transmisa in forma electronica va avea incorporata, atasata sau logic asociata semnatura electronica extinsa, in acest caz urmand a se depune dovada achitarii timbrului judiciar.
6. Inscrisurile a caror inregistrare, mentionare sau publicare se solicita la ORCT vor fi tehnoredactate de catre solicitant in limba romana, vor fi lizibile, fara stersaturi sau adaugari, sub sanctiunea respingerii acestora.
7. Daca s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atesta inregistrarea in registrul comertului, prin posta, se percepe un tarif aprobat prin ordin al ministrului justitiei.

* Prezentul fluturas constituie un ghid general pentru informarea comerciantilor in legatura cu obligatiile ce le revin pentru indeplinirea formalitatilor legale, in vederea efectuarii inregistrarilor in registrul comertului si/sau autorizarea functionarii in baza declaratiilor tip pe propria raspundere.

 

  

Cuvinte cheie: Modele formulare | Formulare gratuite | Template formulare

 
 

 

  Ultimele discutii in forum 

RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
Olimpia
4 Dec - 16:11
Claudia
13 Feb - 13:05
viorel55
26 Nov - 12:31

viorel55
19 Nov - 20:13

viorel55
21 Oct - 11:44
viorel55
13 Oct - 09:41
ungur diana
25 Oct - 15:22
 
 
 
 
 

        Top

 


Google analytics