Descarcati:
Model
Lista de inventariere pentru gestiuni global valorice.pdf
Lista de inventariere pentru gestiuni global valorice
1. Serveste ca:
- document pentru inventarierea marfurilor, ambalajelor si altor materiale
aflate in evidenta cantitativ-valorica in unitatile cu amanuntul;
- document pentru stabilirea minusurilor si plusurilor valorice din gestiunile
inventariate;
- document justificativ de inregistrare in evidenta de la locurile de depozitare
si in contabilitate;
- document pentru intocmirea registrului-inventar;
- document pentru stabilirea provizioanelor pentru deprecieri.
2. Se intocmeste in doua exemplare la locurile de depozitare, pe gestiuni si
conturi de materiale, marfuri si ambalaje si se semneaza de membrii comisiei de
inventariere, de gestionar si contabilul care tine evidenta gestiunii. In cazul
predarii-primirii gestiunii, listele de inventariere se intocmesc in trei
exemplare din care un exemplar la gestionarul predator, un exemplar la
gestionarul care primeste gestiunea, iar un exemplar la contabilitate.
Pentru bunurile deteriorate total sau partial, degradate, precum si pentru cele
fara miscare sau cele care nu mai pot fi valorificate, se intocmesc liste de
inventariere separate.
In cazul unei gestiuni colective, cu mai multe schimburi, listele de
inventariere se semneaza de toti gestionarii sau de persoanele care au calitatea
de gestionari, iar in cazul predarii-primirii gestiunii, acestea trebuie semnate
atat de persoana (sau persoanele) care preda (predau) gestiunea, cat si de
gestionarul (gestionarii) care primeste (primesc) gestiunea.
Pentru bunurile aflate in ambalaje originale intacte, lichidele a caror
cantitate faptica nu se poate stabili prin transvazare si masurare sau marfurile
in vrac etc., a caror inventariere prin cantarire sau masurare ar necesita
cheltuieli importante sau ar conduce la degradarea bunurilor respective, in
listele de inventariere se mentioneaza modul in care s-a facut inventarierea si
datele tehnice care stau la baza calculelor.
In listele de inventariere se inscriu stocurile faptice stabilite de comisia de
inventariere prin numarare, cantarire, masurare sau cubare, dupa caz.
Datele privind bunurile inventariate se inscriu in listele de inventariere
imediat dupa determinarea cantitatilor inventariate, in ordinea in care ele au
fost grupate, tinand seama de dimensiunile si unitatile de masura cu care
figureaza in evidenta de la locurile de depozitare si in contabilitate.
Evaluarea stocurilor faptice in listele de inventariere se face cu aceleasi
preturi folosite la inregistrarea bunurilor in contabilitate.
Inainte de stabilirea rezultatelor inventarierii prin compararea stocului faptic
valoric al bunurilor inventariate cu soldul scriptic din contabilitate, se
procedeaza la o verificare amanuntita a exactitatilor tuturor evaluarilor,
calculelor, totalizarilor si inregistrarilor din contabilitate si din evidenta
de la locurile de depozitare. Greselile identificate cu aceasta ocazie trebuie
corectate inainte de stabilirea rezultatelor inventarierii.
3. Circula:
- la gestionar (sau gestionari in cazul predarii-primirii gestiunii), pentru
semnarea fiecarei file a listei, mentionand pe ultima fila a listei ca toate
cantitatile au fost stabilite in prezenta sa (lor), ca bunurile respective se
afla in pastrarea si raspunderea sa (lor), ca nu mai are (au) bunuri care nu au
fost supuse inventarierii, precum si faptul ca preturile, cantitatile,
calitatile si unitatile de masura au fost stabilite in prezenta sa (lor) si nu
are (au) obiectiuni de facut;
- la membrii comisiei de inventariere, pentru semnarea fiecarei file a listei,
calcularea listelor de inventariere, intocmirea recapitulatiei listelor de
inventariere, stabilirea minusurilor sau a plusurilor valorice, stabilirea
perisabilitatilor, conform dispozitiilor legale, in cadrul procesului-verbal al
rezultatelor inventarierii;
- la compartimentul financiar-contabil unde se efectueaza confruntarea intre
raportul de gestiune predat la contabilitate si valoarea totala a inventarului
faptic. Totodata, se iau masuri pentru corecta determinare a valorii
deprecierilor constatate si inregistrarea in contabilitate a provizioanelor
pentru depreciere;
- la conducatorul compartimentului financiar-contabil si la oficiul juridic,
impreuna cu procesele-verbale cuprinzand cauzele degradarii, deteriorarii
bunurilor, numele persoanelor vinovate si cu procesul-verbal al rezultatelor
inventarierii pentru avizarea propunerilor facute de comisia de inventariere;
- la conducatorul unitatii, impreuna cu procesele-verbale sus-mentionate, pentru
a decide asupra solutionarii propunerilor facute.
4. Se arhiveaza:
- la compartimentul financiar-contabil (exemplarul 1);
- la compartimentul de verificari gestionare (exemplarul 2).
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea formularului;
- data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- denumirea unitatii;
- gestiunea;
- locul de depozitare;
- numarul curent;
- denumirea bunurilor inventariate;
- unitatea de masura; cantitatea;
- pretul unitar de inregistrare in contabilitate;
- valoarea contabila;
- valoarea de inventar;
- deprecierea: valoarea, motivul;
- comisia de inventariere: numele si prenumele, semnatura;
- gestionar si gestionar primitor (in cazul predarii - primirii gestiunii):
numele si prenumele, semnatura;
- contabilitate: numele si prenumele, semnatura.