NR. 49
Documentele necesare pentru inregistrarea mentiunilor privind infiintarea de
sedii secundare care nu au statut de sucursale (agentii, reprezentante, etc.) -
art. 43 alin. (3) din Legea nr. 31/1990, republicata cu modificarile si
completarile ulterioare*:
1. Cerere de inregistrare (original);
2. Hotararea adunarii generale a asociatilor/actionarilor/decizia asociatului
unic/decizia consiliului de administratie/ directoratului, in cazul in care este
abilitat in acest sens (original);
Pentru inregistrarea mentiunilor privind infiintarea de sedii secundare de catre
RA si organizatiile cooperatiste de credit, in locul hotararii prevazuta mai sus,
se vor depune, dupa caz:
- hotararea consiliului de administratie (original);
- hotararea adunarii generale a membrilor cooperatori (original).
3. Dovezile privind sediile secundare (copii);
4. Daca este cazul, avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective
cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip,
original);
5. Daca este cazul:
- avizele prealabile prevazute de legile speciale (copie);
- imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru
persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
6. Declaratia - tip pe propria raspundere, in original, semnata de asociati sau
administratori/membrii ai directoratului, din care sa rezulte, dupa caz, ca:
- persoana juridica nu desfasoara la sediul secundar activitatile declarate, o
perioada de maximum 3 ani (model 1);
- persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de
legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitarveterinar, protectiei mediului
si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in declaratia-tip (model 2).
7. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciara de timbru, in original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
NOTA:
Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu
originalele, sub semnatura, cu mentionarea in clar a numelui, de catre
persoanele care, potrivit legii, pot intocmi si semna cererea.
In cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun in
original si traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa
fie legalizata de un notar public.
Solutionarea cererii revine in competenta judecatorului delegat care poate
cere administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate.
Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de data
certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de
inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenta din
cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.
Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
Cererea de inregistrare, inscrisurile prevazute de lege si dovezile privind
plata taxelor si tarifelor legale, precum si timbrele judiciare corespunzatoare,
indosariate si numerotate, se depun de catre solicitant la ORCT direct, prin
posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire, sau prin
mijloace electronice. Cererea transmisa in forma electronica va avea incorporata,
atasata sau logic asociata semnatura electronica extinsa, in acest caz urmand a
se depune dovada achitarii timbrului judiciar.
Inscrisurile a caror inregistrare, mentionare sau publicare se solicita la
ORCT vor fi tehnoredactate de catre solicitant in limba romana, vor fi lizibile,
fara stersaturi sau adaugari, sub sanctiunea respingerii acestora.
Pentru inregistrarea in registrul comertului a desfiintarii unui sediu
secundar, solicitantul va atasa la cererea de inregistrare aceleasi documente
mai putin declaratia-tip pe propria raspundere privind autorizarea functionarii,
care va fi inlocuita cu certificatul constatator emis in baza declaratiei-tip.
* * *
1. Hotararea AGA/decizia asociatului unic/decizia CA va contine: antetul firmei,
nr. si data, semnaturile persoanelor abilitate; de asemenea, in preambul se va
preciza modul de convocare AGA, precum si indeplinirea conditiilor de validitate
a hotararii, conform dispozitiilor legale sau statutare; in cazul in care actul
modificator este un act aditional in forma autentica, nu se va mai depune si
hotararea adunarii generale in baza careia acesta a fost incheiat.
2. Documentele care atesta drepturile de folosinta asupra spatiilor cu
destinatie de sediu social si/sau de sedii secundare pot fi: extras de carte
funciara, in termen de valabilitate la depunere, dar nu mai vechi de 30 de zile,
contract de vanzare-cumparare, contract de donatie in forma autentica,
certificat de mostenitor, act notarial de iesire din indiviziune sau de
delimitare a proprietatii, hotarare judecatoreasca definitiva privind
proprietatea sau folosinta/uzufructul, hotararea judecatoreasca definitiva de
iesire din indiviziune, proces verbal de receptie a constructiei, act de
adjudecare a imobilului vandut in cadrul executarii silite, contract de schimb,
contract de inchiriere (inregistrat la Administratia Finantelor Publice, pentru
cel incheiat intre persoane fizice si persoane juridice; neinregistrat la
Administratia Finantelor Publice, pentru cel incheiat intre personae juridice),
contract de subinchiriere, contract de concesiune, contract de leasing imobiliar,
contract de comodat, contract de uz, contract de uzufruct, certificat de rol
fiscal/rol agricol in termen de valabilitate sau orice alt act juridic care
confera dreptul de folosinta, la alegerea solicitantului. Extrasul de carte
funciara si certificatul de rol fiscal/rol agricol se depun in original,
celelalte documente urmand a fi depuse in copie certificata de parte sau in
copie legalizata.
3. Taxele legale pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la casieriile ORC,
precum si cu mandat postal, ordin de plata etc.
4. Daca s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atesta inregistrarea in
registrul comertului, prin posta, se percepe un tarif aprobat prin ordin al
ministrului justitiei.
* Prezentul fluturas constituie un ghid general pentru informarea comerciantilor
in legatura cu obligatiile ce le revin pentru indeplinirea formalitatilor legale,
in vederea efectuarii inregistrarilor in registrul comertului si/sau autorizarea
functionarii in baza declaratiilor tip pe propria raspundere.