FISA DE POST SOFER MERCEOLOG
1
1. Denumirea compartimentului:
Laborator preparate culinare (LPC)
2. Denumirea postului:
Sofer merceolog
3. Numele si prenumele salariatului:
NUME SI PRENUME SALARIAT
4. Se subordoneaza:
Managerului de obiectiv
5. Numele sefului ierarhic:
NUME SI PRENUME SEF IERARHIC
6. Subordoneaza:
Numai daca este cazul
7. Drept de semnatura:
Intern:
Extern:
8. Relatii functionale:
Se coordoneaza cu seful LPC si seful de anexa
9. Pregatirea si experienta:
10. Autoritate si libertate organizatorica:
Daca este cazul
11. Responsabilitati si sarcini:
a) Asigura aprovizionarea cu materii prime si alte produse necesare
procesului de fabricate si transportul catre beneficiari a
produsului finit.
b) Raspunde de toate documentele insotitoare ale marfurilor
achizitionate, precum si de ce cele ale comenzilor livrate catre
clienti, de la primirea acestora pana la predarea lor catre
bucatarul sef, seful anexa sau altor persoane stabilite de managerul
de obiectiv. De asemena se asigura ca documantele insotitoare sunt
intocmite conform cerintelor serviciului contabilitate.
c) Intocmeste notele de achizitie pentru produsele cumparate de la
producatorii particulari si de asemenea zilnic, decontul pentru
sumele cheltuite.
d) Achizitioneaza marfuri numai pe baza Ordinului de achizitie,
semnat de managerul de obiectiv si bucatarul coordonator, dupa caz
de seful de anexa.
e) La sosirea in unitate cu marfa comandata, are obligatia sa predea
aceasta marfa gestionarului care a comandat (coordonatorului LPC,
sefului de anexa sau unei persoane delegate de acestia). Primitorul
trebuie sa semneze pe documentele de intrare . Dupa predarea
marfurilor catre gestionari, decontul va fi primit de contabilitate
numai semnat de acestia.
f) Raspunde direct pentru existenta documentelor justificative de
insotire a marfurilor pe timpul transportului acestora. Lipsa
documentelor de transport, pentru fiecare transport in parte se
sanctioneaza imediat, fara un avertisment prealabil., de catre
managerul de obiectiv, Directorul General sau Directorul Economic,
cu retinere de 10% din salariul lunar.
g) Raspunde direct pentru raportul calitate pret al marfurilor
achizitionate.
h) Raspunde direct pentru felul in care este exploatata masina din
dotare precum si pentru toate daunele provocate din propria culpa.
i) Semnaleaza din timp managerului de obiectiv orice situatie ce
poate duce la neindeplinirea in conditiile cerute a sarcinilor ce-i
revin.
j) Se supune programului de lucru stabilit de managerul de obiectiv,
in conformitate cu programul stabilit pe unitate si solicita acordul
prealabil al acestuia pentru orice modificare a programului de lucru.
k) Orice marfa cumparata trebuie insotita de documente de vanzare
emise de catre furnizorii acesteia: bon fiscal stampilat, proces
verbal de achizitie producatori particulari; pentru sumele ce
depasesc suma de 100.000lei vor trebui sa existe facturi
fiscale care, in partea de jos vor contine codul numeric personal al
persoanei care le intocmeste.
l) Bonurile fiscale care nu sunt insotite de facturi fiscale trebuie,
neaparat, sa poarte stampila furnizorului, astfel nu vor fi luate in
seama la inchiderea deconturilor.
m) Pentru produsele achizitioante de la producatorii particulari, in
momentul achizitiei se completeaza procesul verbal de achizitie in
care este obligatoriu sa fie completate toate informatiile cerute de
formular. Formularele se solicita de la managerul de obiectiv.
n) Pentru sumele de bani ridicate din casierie se vor intocmi
deconturi de cheltuieli; justificarea si inchiderea acestora se va
face, obligatoriu, in termen de trei zile lucratoare de la ridicarea
banilor.
o) Pastreaza confidentialitatea asupra afacerilor si informatiilor
referitoare la activitatile desfasurate de companie,care - daca ar
fi communicate altei terte persoane - ar produce prejudicii
materiale si morale companiei.
p) Respecta circuitul intern privind circulatia documentelor.Are
interdictia de a oferi sub orice forma unei terte persoane,cu
exceptia sefilor directi -care au dreptul sa intre in posesia
acestor informatii potrivit procedurilor interne de lucru- :
informatii, documente originale sau copii ale acestora ce fac
referire sau reprezinta clientii companiei si care fac obiectul unei
activitati considerate de drept ca facind parte din portofoliul
companiei.Pot fi oferite unei terte persoane: orice material
publicitar sau informatie care face parte din oferta oficiala a
companiei.
q) Drepturile angajatului sint cele prevazute de legislatia in
vigoare,de legislatia muncii dar si de clauzele contractuale
negociate inainte de semnarea contractului de munca.
r) Divulgarea oricaror informatii,sub orice forma,care pot periclita
desfasurarea normala a activitatilor companiei in conformitate cu
legislatia in vigoare implica de drept despagubirea companiei de
catre angajat cu suma echivalenta cu profitul prognozat in cazul sau
cazurile vizate de respectivele informatii.Despagubirea se va face
de drept in termen de trezeci de zile lucratoare.Dupa aceasta data
debitorul va fi executat de drept.
s) Sub puterea sanctiunii de la paragraful precedent ,se interzice
angajatului sa desfasoare activitati pentru orice tert,care
constituie concurenta neloiala pentru companie,indiferent de forma
de proprietate sau tip de persoana : fizica sau juridica.
t) Orice completari, cu alte atributii decat cele din prezenta fise
a postului, se fac de catre managerul de obiectiv cu aprobare
directorului general, printr-un ordin de servici scris, semnat de de
manager si de merceolog.
Raspunderea gestionara:
a. Raspunde gestionar pentru marfuri pe timpul transportului de la
preluarea acestora pana la predarea lor.
b. Raspunde gestionar pentru instrumentarul din dotarea unitatii pe,
pe care il foloseste in activitatile de achizitii, livrai catre
clienti sau altele.
12. Sanctiuni pentru nerespectarea fisei postului sau a anexelor acestora:
a) Nerespectarea atributiilor si obligatiilor din prezenta fisa a
postului se sanctioneaza, pe baza de referat scris catre directorul
general la autosesizarea acestuia sau la propunerea managerului de
obiectiv.
b) Sanctiunea se face dupa caz, sub forma de avertizare, prin
retinere din salariu sau prin desfacerea contractului de munca.
13. Semnaturi:
14. Data semnarii: