FISA DE POST EDUCATOARE
1
1. Denumirea compartimentului:
2. Denumirea postului:
Educatoare
3. Numele si prenumele salariatului:
NUME SI PRENUME SALARIAT
4. Se subordoneaza:
5. Numele sefului ierarhic:
NUME SI PRENUME SEF IERARHIC
6. Subordoneaza:
Numai daca este cazul
7. Drept de semnatura:
Intern:
Extern:
8. Relatii functionale:
9. Pregatirea si experienta:
10. Autoritate si libertate organizatorica:
Daca este cazul
11. Responsabilitati si sarcini:
Capitolul I Sarcinile de serviciu obligatorii, reprezentand 100% din
norma de baza, corespunzatoare unei parti de 100% din salariu de
baza.
1.COMUNICARE- competente comunicationale
1a. Comunicarea educatoare- copil
-Selecteaza modalitati de comunicare adecvate;
-Selectarea modalitatilor de comunicare in functie de continutul
informatiei, particularitatile de varsta si individuale ale copiilor,
respectarea diversitatii culturale a acestora;
-Transmite informatii cu caracter instructiv-educativ;
-Accesibilizarea informatiilor cu caracter instructiv-educativ si
respectarea obiectivelor din programa;
-Utilizeaza feedback-ul in comunicare;
-Selectarea unor situatii de lucru adecvata in scopul compararii
mesajului transmis cu cel receptat de copil;
-Faciliteaza comunicarea cu copiii;
-Stabilirea unor situatii de comunicare care sa faciliteze schimbul
de informatii educatoare-copil, copil-copil, cooperarea si
interactionarea eficienta.
1b. Comunicarea intre cadrele didactice
-Colaborarea cu celelalte cadre didactice pentru asigurarea
continuitatii gradinita- scoala;
-Se informeaza despre copii;
-Comunicarea permanenta cu alte cadre didactice care desfasoara
activitati la aceeasi grupa (optionale, extracurriculare) pentru a
obtine informatii relevante despre evolutia copiilor; prelucrarea si
corelarea informatiilor obtinute pentru a determina o apreciere
obiectiva a copiilor;
-Abordeaza aspecte metodice si pedagogice ale activitatii didactice;
-Comunicarea permanenta cu celelalte cadre didactice pentru a
identifica cele mai potrivite metode in vederea eficientizarii
demersului didactic.
1c. Comunicarea cu parintii
-Informeaza familia copilului;
-Informarea periodica a familiei copilului cu privire la progresul
acestuia, comportamentul social etc;
-Solicita informatii;
-Solicitarea unor date suplimentare despre comportamentul copilului
in familie, atitudinea fata de invatare, alte informatii, pentru o
cunoastere a copilului din perspective diferite;
-Consiliaza familia copilului;
-Descoperirea cauzelor unor comportamente si identificarea
modalitatilor de solutionare a acestora. Indrumarea familiei catre
persoane/ institutii specializate si autorizate pentru consiliere si
desfasurarea unor cursuri cu parintii (in calitate de instructor
autorizat);
2. PROIECTARE - competente proiective
2a. Planificarea si proiectarea activitatilor instructiv-educative
-Analizeaza planul de invatamant si curriculumul corespunzator;
-Cunoasterea, respectarea si aplicarea personalizata a
curriculumului national, corespunzator specificului grupei de copii;
-Alege materialele auxiliare;
-Selectarea materialelor auxiliare in conformitate cu legislatia in
vigoare si utilizarea lor conform capacitatilor de invatare ale
copiilor;
-Intocmeste planificarea calendaristica anuala si saptamanala;
-Stabilirea si ordonarea coerenta si corespunzatoare colectivului de
copii, a activitatilor; estimarea atenta si revizuirea periodica a
bugetului de timp alocat fiecarei teme (proiect tematic) in functie
de interesul manifestat de copii pentru aceasta si de capacitatile
lor de invatare;
-Intocmeste proiecte de activitate didactica/ schite de proiect;
-Elaborarea proiectelor didactice pentru activitatile desfasurate cu
copiii, tinand cont de urmatoarele repere: rigoare stiintifica,
strategii activ-participative si obiective operationale corect
formulate.
2b Planificarea si proiectarea curriculumului optional
-Stabileste oferta de curriculum optional;
-Analizarea resurselor materiale si umane de care dispune gradinita,
precum si a intereselor copiilor in vederea stabilirii ofertei de
curriculum optional;
-Proiecteaza curriculumul optional;
-Corelarea obiectivelor cu continuturile, respectand interesele
copiilor;
-Dezvolta curriculumul optional;
-Identificarea resurselor informationale adecvate continuturilor
stabilite;
-Selectarea activitatilor de invatare cu un caracter formativ.
2c. Planificarea si proiectarea activitatilor extrascolare
Stabileste oferta activitatilor extrascolare;
Analizarea resurselor materiale si umane de care dispune gradinita,
precum si a intereselor copiilor in vederea stabilirii ofertei de
activitati extrascolare;
Proiecteaza curriculumul pentru activitati extrascolare;
Corelarea obiectivelor cu continuturile, respectand interesele
copiilor;
Dezvolta curriculumul pentru activitati extrascolare;
Identificarea resurselor informationale adecvate continuturilor
stabilite;
Selectarea activitatilor de invatare cu un caracter formativ.
3. MANAGEMENT EDUCATIONAL- competente manageriale
3a. Asigurarea mijloacelor de invatamant, a materialului didactic si
a auxiliarelor didactice
-Identifica necesarul de material didactic
-Identificarea mijloacelor de invatamant, a materialului didactic si
a auxiliarelor didactice adecvate particularitatilor de varsta ale
copiilor, nivelului de dezvoltare intelectuala si continuturilor
activitatilor planificate
-Elaboreaza/ confectioneaza/ achizationeaza material didactic,
mijloacele de invatamant auxiliare didactice necesare
-Elaborarea/ confectionarea/ achizationarea de material didactic,
mijloace de invatamant si auxiliare didactice necesare, avand in
vedere functiile pe care acestea trebuie sa le indeplineasca
3b. Organizarea si amenajarea mediului educational
-Organizeaza spatiul educational;
-Amenajarea mediului educational in conformitate cu tipul de
activitate desfasurata (activitate in perechi, invatarea prin
cooperare etc.) astfel incat sa ofere posibilitati multiple de
desfasurare eficienta a activitatilor;
-Amenajarea ariilor de stimulare/ colturi/ zone/ centre de interes
in sala de grupa, in vederea unei invatari stimulative si eficiente;
-Incurajeaza implicarea copiilor in amenajarea mediului educational;
-Valorizarea eforturilor tuturor copiilor prin expunerea lucrarilor
realizate, prin amenajarea coltului tematic al grupei atunci cand se
trece la o noua tema, prin marcarea diferitelor evenimente (trecerea
anotimpurilor, evenimente istorice, religioase etc.);
-Implica parintii copiilor in amenajarea mediului educational al
grupei;
-Implicarea parintilor in luarea deciziilor privind amenajarea
spatiului educational in beneficiul copiilor.
3c. Conducerea procesului didactic
-Desfasoara metodic activitatile cu copiii;
-Conducerea activitatilor desfasurate cu copiii in conformitate cu
proiectul/ schita de proiect stabilit(a); gasirea de cai si mijloace
eficiente pentru a transmite cunostinte copiilor, respectand
principiile didactice; crearea unor situatii noi in vederea
aplicarii cunostintelor si deprinderilor insusite de copii;
-Implica activ copiii in procesul instructiv- educativ;
-Stimularea copiilor in vederea participarii acestora la propria lor
formare si dezvoltare; individualizarea activitatii cu copiii;
-Asigura securitatea copiilor in timpul desfasurarii activitatilor;
-Verificarea permanenta a starii spatiului grupei (mobilier,
echipamente etc) a materialelor puse la dispozitia copiilor cu
prilejul activitatilor instructiv- educative planificate, in vederea
prevenirii unor accidente sau evenimente neprevazute.
4. EVALUARE- Competente evaluative
-Elaboreaza instrumente de evaluare;
-Elaborarea unor instrumente alternative de evaluare, adecvate atat
continutului, cat si obiectivelor propuse;
-Aplica instrumente de evaluare;
-Aplicarea unor probe de evaluare, in diferite momente ale
procesului didactic, in functie de obiectivele evaluarii.
4b. Inregistrarea si valorificarea rezultatelor copiilor
-Completeaza caietul de observatii asupra copiilor
-Inregistrarea periodica in caietul de observatii asupra copiilor, a
aprecierii juste a performantelor acestora.
-Completeaza fisa de evaluare a copilului;
-Consemnarea in fisa psihopedagogica a copilului, cu
responsabilitate, a unor date relevante despre dezvoltarea acestuia
la sfarsitul prescolaritatii, pentru a oferi familiei si
invatatorului informatiile necesare;
-Valorifica rezultatele;
-Revizuirea periodica a planificarii calendaristice sau saptamanale
si ajustarea acesteia tinand cont de rezultatele evaluarilor
initiale, continue sau sumative; identificarea masurilor
ameliorative pentru copiii cu dificultati de invatare si a masurilor
de dezvoltare pentru copiii cu performante.
5. DEZVOLTARE PROFESIONALA- Competente de dezvoltare
5a. Identificarea nevoilor de formare si planificarea activitatilor
metodice
-Identifica nevoile proprii de formare;
-Identificarea necesarului propriu de formare, in functie de
dinamica informatiei din domeniu;
-Manifestarea unei atitudini obiective in autoevaluare;
-Planifica activitati metodice;
-Planificarea activitatii metodice zilnic, tinand cont de nevoile
proprii identificate, de activitatile metodice si de perfectionare
communicate la nivel national, la nivel de judet sau la nivel de
unitate.
5b. Participare la propria formare si valorificarea achizitiilor
-Participarea la propria formare si dezvoltare personala si
profesionala;
-Manifestarea unui interes constant pentru activitati care conduc la
propria dezvoltare, atat in plan profesional cat si in plan
personal;
-Valorifica informatiile achizitionate;
-Aplicarea, in activitatea didactica, a informatiilor obtinute in
cadrul intalnirilor metodice, a cursurilor de formare sau prin
studiu individual.
12. Sanctiuni pentru nerespectarea fisei postului sau a anexelor acestora:
Daca este cazul
13. Semnaturi:
14. Data semnarii: