.

17 Iulie 2005
contabilitateafirmei.ro
 

Acte de control privind activitatea de control financiar al statului

 

Vreau sa primesc ultimele noutati prin e-mail

Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune noua - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificata

Plaseaza o comanda ...


Controlul finaciar al statului se efectueaza prin Directia de control financiar si structurile subordonate apartinanad directiilor generale ale finantelor publice si directiei generale de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in legatura cu indeplinirea obligatiilor fiscale si financiare fata de stat, la urmatoarele categorii de contribuabili (pct.13 din Norme):
a) societati nationale, companii nationale, societati comerciale la care statul, direct sau printr-o institutie sau autoritate publica are calitatea de actionar
b) la alti agenti economici.

La agenti economici la care statul este actionar, Agentia Nationala de Administrare Fiscala poate dispune efectuarea unor actiuni de control financiar care de regula precede inspectia fiscala, instiintand agentul economic despre aceasta printr-un aviz de control (model Anexa 1 la norme) in care se precizeaza temeiul juridic si data inceperii controlului. Inceperea controlului financiar trebuie consemnata in registrul unic de control.

Actele de control intocmite de organul fiscal sunt (pct.16 din Norme):
a) PV de control financiar care este un act bilateral semnat de ambele parti (model Anexa 2 la norme). Cuprinde constatari de natura financiara, bugetara si gestionara. Pentru fiecare abatere din PV de control financiar se vor nominaliza persoanele vinovate si functiile lor. Organele de control financiar pot solicita Note explicative agentului economic controlat care sa aduca informatii relevante ce pot influenta PV de control financiar (model Anexa 3 din Norme). Poate fi atacat pe cale administrativa.
b) PV intermediar este anexa la PV de control financiar. Este un act bilateral semnat de ambele parti care se intocmeste la unitatile subordonate agentului economic si nu poate fi atacat pe cale administrativa sau judecatoreasca.
c) PV de constatare si sanctionare a contraventiilor se incheie pentru fapte ce sunt de competenta organelor de control financiar;
d) Nota de constatare este anexa la PV de control financiar si se intocmeste atunci cand in cursul controlului se fac constatari ce pot/nu pot fi reconstituite ulterior si care nu pot fi dovedite si in alte situatii. Se inscriu masurile luate operativ pentru remedierea deficientelor, eventual martorii intervievati.
e) Nota unilaterala se intocmeste cand, in urma controlului financiar, nu s-au constatat abateri sau acestea sunt nesemnificative. Se insriu documentele controlate si constatarile facute.
f) Nota de prezentare se anexeaza la actele de control incheiate cuprinzand:
• Organe/persoane in afara agentului economic controlat, care au dat dispozitii ce au determinat abaterile constatate;
• Probleme ce necesita control finnaciar in continuare si/sau extinderea controlului la alti agenti economici, propuneri;
• Masuri ce mai trebuiesc luate in continuare de agentul economic controlat si de organul ce a efectuat controlul;
• Propuneri de aplicare a unor sanciuni disciplinare, de imputare;
• Propuneri de modificare, completare actualizare a cadrului normativ dsupus controlului.

g) Raport de inspectie fiscala cuprinde constatari de natura fiscala, urmarindu-se stabilirea corecta si achitarea integrala a obligatiilor financiare si fiscale fata de stat.

Solutionarea plangerilor (calea administrativa de atac ce presupune reexaminarea actului emis)
Impotriva PV de control financiar se pot formula plangeri in scris cuprinzand:
- datele de identificare a contestatorului
- obiectul plangerii
- motivele de fapt si de drept
- dovezile pe care se intemeiaza
- semnatura si stampila
Pana la solutionarea acesteia de organul de solutionare prin decizie scrisa, contestatorul poate retrage plangerea, ulterior contestatorul putand depune o noua plangere in cadrul termenului general de depunere.

Decizia in solutionarea plangerii prealabile este definitiva si nu poate fi atacata pe cale administrativa, ci doar la instanta judecatioreasca de contencios administrativ competenta.

OMFP 889/24.06.2005 abroga Ordinul ministrului economiei si finantelor nr.316/1991 privind normele de lucru si normele privind sarcinile aparatului de control financiar.


 

 

Categorii: contributii ;alariale | contabilitate | formulare

Cuvinte cheie: acte necesare pentru control finaciar al statului | rapoarte de inspectie fiscala | nota de constatare

 
 

 

  Ultimele discutii in forum 

RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
Olimpia
4 Dec - 16:11
Claudia
13 Feb - 13:05
viorel55
26 Nov - 12:31

viorel55
19 Nov - 20:13

viorel55
21 Oct - 11:44
viorel55
13 Oct - 09:41
ungur diana
25 Oct - 15:22
 
 
 
 
 

        Top

 


Google analytics