20 Iunie 2005
contabilitateafirmei.ro
Corectarea erorilor materiale din deconturile de TVA
|
Corectarea erorilor materiale din deconturile de TVA depuse de catre persoane
impozabile se poate face de catre organul fiscal competent, la
initiativa acestuia sau la solicitarea platitorului.
Corectarea deconturilor de TVA se refera la erori materiale precum:
- erori de transcriere (preluarea eronata a sumelor din jurnale, inversarea unor
cifre din sumele trecute in decont, preluarea eronata a sumelor din decontul
perioadei fiscale anterioare);
- inregistrarea in decont a diferentelor de TVA de plata constatate de catre
organele de control, contrar reglementarilor legatle in materie;
- erori provenind din inscrierea in decontul de TVA a sumelor solicitate la
rambursare in perioada anterioara.
Corectarea erorilor materiale din deconturile de TVA se poate face in cadrul
termenului de prescriptie de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator
celui in care a fost depus decontul supus corectarii.
Corectarea deconturilor de TVA nu se poate face pentru perioadele fiscale
care au fost supuse inspectiei fiscale sau pentru care este in curs o derulare
de inspectie fiscala.
Corectarea deconturilor de TVA se face de catre compartimentul de analiza a
deconturilor cu sume negative, astfel:
- din propria initiativa, pentru cazurile in care:
a) pentru decontul depus se poate identifica tipul erorii
b) daca in decont se constata erori a caror cauza nu poate fi stabilita,
compartimentul de specilaitate va notifica in scris platitorul, pentru
informatii si lamuriri suplimentare.
- la solicitarea platitorului, prin depunerea unei solicitari de corectare, iar
ulterior prezentarea documentelor necesare pentru justificarea corectiei.
In baza constarilor se intocmeste un referat care sta la baza deciziei de
corectare.
Organul fiscal emite decizia de corectare.
Decizia de corectare a erorilor materiale este structurata conform modelului
decontului de TVA si se completeaza numai la randurile care au suferit
modificari cu diferentele in plus sau in minus fata de suma declarata initial,
conform Anexei Nr. 2 la Ordin.
Situatii determinate de corectarea erorilor conform deciziei de corectare:
1. Cand rezulta o suma negativa de TVA platitorul o va prelua in decontul
perioadei fiscale urmatoare la sectiune “Regularizari” , randul 24 - “Soldul
sumei negative a TVA reportata din perioada precedenta, pentru care nu s-a
slicitat rambursare”
2. Cand se diminueaza obligatia de TVA, efectul este asupra diminuarii
accesoriilor de la data comunicarii deciziei de corectare.
3. Cand rezulta o suma pozitiva de TVA, platitorul o va prelua in decontul
perioadei fiscale urmatoare la sectiune “Regularizari”, randul 22 - “Soldul TVA
de plata din decontul perioadei fiscale precedente neachitate pana la data
depunerii decontului de TVA”.
Termenul de plata a diferentei pozitive de TVA se stabileste in functie de data
comunicarii deciziei de corectare sau a instiintarii.
Accesoriile se stabilesc de la data depunerii decontului initial pana la data
stingerii obligatiei.
ATENTIE: Prevederile prezentului ordin nu se aplica pentru
corectarea erorilor de inregistrare in evidentele platitorilor de TVA, caz in
care se aplica prevederile OG 92/2003, privind codul de procedura fiscala,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
|
|
|
|
|
|
Ultimele discutii in forum

|
RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
|
|
Olimpia
4 Dec - 16:11
|
|
Claudia
13 Feb - 13:05
|
|
viorel55
26 Nov - 12:31
|
|
|
|
viorel55
19 Nov - 20:13
|
|
|
|
viorel55
21 Oct - 11:44
|
|
viorel55
13 Oct - 09:41
|
|
ungur diana
25 Oct - 15:22
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|