.

05 Ianuarie 2007
contabilitateafirmei.ro
 

SCUTIRI DE TVA PENTRU TRAFICUL INTERNATIONAL DE BUNURI

 

Vreau sa primesc ultimele noutati prin e-mail

Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune noua - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificata

Plaseaza o comanda ...


ORDIN NR. 2218 / 2006 privind aprobarea Normelor de aplicare a scutirilor de taxa pe valoarea adaugata pentru traficul international de bunuri, prevazute la art. 144 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare.- Monitorul Oficial nr.1046 / 29 Decembrie 2007

 Art. 1. - Se aproba Normele de aplicare a scutirilor de taxa pe valoarea adaugata pentru traficul international de bunuri, prevazute la art. 144 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, cuprinse in anexa*) care face parte integranta din prezentul ordin.

Art. 2. - Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Norma

Art. 1. - (1) Scutirile mentionate la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 1-6, lit. b) şi lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal, sunt provizorii şi devin definitive in momentul exportului bunurilor in afara Comunitatii.

(2) Totuşi, in cazul in care unul din regimurile mentionate la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 1- 6 din Codul fiscal inceteaza sa se mai aplice şi daca bunurile sunt importate in Comunitate, scutirea se aplica in continuare:

a) pentru livrarile de bunuri efectuate catre importator şi, dupa caz, pentru livrarile anterioare, inclusiv pentru plasarea bunurilor in regimul respectiv;

b) pentru prestarile de servicii efectuate catre importatorul bunurilor şi, daca este cazul, pentru prestarile anterioare de servicii in legatura cu bunurile, atat timp cat acestea se aflau in regimul respectiv, inclusiv pentru acele servicii legate de plasarea bunurilor in acel regim.



(3) Pentru aplicarea prevederilor alin. (2) baza de impozitare se stabileşte conform art. 139 din Codul fiscal, daca bunurile sunt importate in Romania.

(4) Plasarea bunurilor intr-unul din regimurile mentionate la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 1-7 din Codul fiscal şi livrarea acestora cat timp se afla sub regimul respectiv se supun conditiilor impuse de legislatia vamala.

(5) Prestarile de servicii mentionate la art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, asupra bunurilor aflate inca intr-unul din regimurile mentionate la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 1-7 din Codul fiscal sunt scutite in masura in care prestarea acestor servicii este autorizata de legislatia vamala.

(6) Scutirea de taxa in ceea ce priveşte livrarea de bunuri plasate intr-unul din regimurile mentionate in art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 1-7 precum şi prestarea de servicii asupra unor astfel de bunuri, altele decat transportul şi serviciile accesorii transportului, vor fi justificate cu:

a) contractul cu titularul regimului sau cu beneficiarul;

b) factura sau alte documente aprobate prin lege;

c) documentele din care sa reiasa ca bunurile in cauza se aflau intr-unul din regimurile mai sus mentionate la momentul livrarii sau prestarii.

Art. 2. - (1) Conform art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal, se considera antrepozite de taxa pe valoarea adaugata:

a) pentru produsele accizabile, prevazute la art. 1251 alin. (1) pct. 7 din Codul fiscal, orice locatie situata in Romania, definita ca antrepozit fiscal in sensul art. 163 lit. c) din Codul fiscal;

b) pentru bunurile prevazute la alin. (3), o locatie situata in Romania şi definita ca atare prin ordin al ministrului finantelor publice.

(2) Sunt scutite de taxa pe valoarea adaugata:

a) livrarile de bunuri care urmeaza sa fie plasate in regim de antrepozit de TVA, conform art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal;

b) livrarile de bunuri efectuate in locatiile prevazute la alin. (1), atata timp cat bunurile se afla inca in regim de antrepozit de TVA, conform art. 144 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal;

c) prestarile de servicii, altele decat cele prevazute la art. 143 alin. (1) lit. c) şi art. 1441 din Codul fiscal, şi aferente livrarilor prevazute la lit. a), sau efectuate in locatiile enumerate la lit. a) pentru bunurile aflate inca intr-un astfel de regim, conform art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal;

d) prestarile de servicii, altele decat cele prevazute la art. 1441, legate direct de bunurile plasate in regim de antrepozit de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 143 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal;

e) serviciile prestate de intermediarii care actioneaza in numele şi in contul altei persoane, in cazul in care acestea sunt prestate in legatura cu operatiunile scutite de taxa pe valoarea adaugata conform prevederilor de la lit. a)-d), in baza art. 1441 din Codul fiscal;

f) importurile şi achizitiile intracomunitare de bunuri plasate in regim de antrepozit de taxa pe valoarea adaugata, in baza art. 142 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.

(3) Plasarea in regim de antrepozit de TVA se limiteaza la bunurile cu urmatoarele coduri tarifare:



+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

|Nr. | Bunuri | Cod tarifar |

|crt.| | |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

| 1. | Cartofi | 0701 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

| 2. | Masline | 0711 20 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

| 3. | Nuci de cocos, nuci de Brazilia si nuci de caju | 0801 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

| 4. | Alte nuci | 0802 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

| 5. | Cafea neprajita | 0901 11 00 |

| | | 0901 12 00 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

| 6. | Ceai | 0902 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

| 7. | Cereale | De la 1001 la 1005 |

| | | De la 1007 la 1008 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

| 8. | Orez neprelucrat | 1006 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

| 9. | Graunte si seminte oleaginoase (inclusiv soia) si | De la 1201 la 1207 |

| | fructe oleaginoase | |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

|10. | Uleiuri vegetale si grasimi si fractiunile acestora, | De la 1507 la 1515 |

| | rafinate sau nu, dar nemodificate chimic | |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

|11. | Zahar brut | 1701 11 |

| | | 1701 12 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

|12. |Boabe de cacao, intregi sau sparte, crude sau prajite | 1801 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

|13. | Uleiuri minerale (inclusiv propan si butan; titei) | 2709 |

| | |2710, cu exceptia celor care fac |

| | | obiectul antrepozitului fiscal |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

|14. | Chimicale vrac | Cap. 28 si 29 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

|15. | Cauciuc, in forma primara sau in forma de placi, foi | 4001 |

| | sau benzi | 4002 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

|16. | Lana | 5101 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

|17. | Argint | 7106 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

|18. | Platina (paladiu, rodiu) | 7110 11 00 |

| | | 7110 21 00 |

| | | 7110 31 00 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

|19. | Cupru | 7402 |

| | | 7403 |

| | | 7405 |

| | | 7408 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

|20. | Nichel | 7502 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

|21. | Aluminiu | 7601 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

|22. | Lead | 7801 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

|23. | Zinc | 7901 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

|24. | Cositor | 8001 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+

|25. | Indiu | ex. 8112 92 |

| | | ex. 8112 99 |

+----+------------------------------------------------------+---------------------------------+


(4) Regimul de antrepozit de TVA nu se aplica pentru bunurile destinate livrarii cu amanuntul, cu exceptia:

a) bunurilor livrate de magazinele duty-free in sensul art. 28k, alin. (1) din Directiva 77/388/CEE privind armonizarea legislatiilor statelor membre referitoare la impozitul pe cifra de afaceri - sistemul comun privind taxa pe valoarea adaugata: baza unitara de stabilire, pentru calatorii ce se deplaseaza cu avionul sau cu vaporul catre tari din afara Comunitatii, in cazul in care aceste livrari sunt scutite de taxa conform art. 143, alin. (1), lit. a) şi b) din Codul fiscal;

b) bunurilor livrate de persoane impozabile calatorilor de la bordul navelor sau aeronavelor, pe durata zborului sau a calatoriei pe mare, in cazul in care locul sosirii este situat in afara Comunitatii;

c) bunurilor a caror livrare este scutita de taxa conform art. 143 alin. (1) lit. (j)-(m) din Codul fiscal.

(5) Prestarile de servicii prevazute la alin. (2), lit. c) se limiteaza la prestarile de servicii autorizate in baza regimului de antrepozitare vamala de catre legislatia vamala şi prezentate in lista din anexa 2 la prezentele norme.

(6) Scutirile mentionate la alin. (2) sunt provizorii şi vor deveni definitive pentru operatiunile ce preced:

a) livrarea de bunuri, efectuata cu plata, care se efectueaza in timp ce bunurile sunt supuse in continuare regimului de antrepozit de TVA;

b) scoaterea bunurilor din regimul de antrepozit TVA, de catre persoana impozabila in cadrul unei livrari cu plata a acestor bunuri;

c) scoaterea bunurilor din regimul de antrepozit TVA de catre proprietarul acestora, independent de orice tranzactie comerciala, in cadrul:

1. unui transfer mentionat la art. 128 alin. (10) din Codul fiscal, sau

2. transportului sau expedierii acestor bunuri in afara Comunitatii, efectuate de catre proprietar sau in contul acestuia.

(7) In cazul in care, independent de o tranzactie comerciala, bunurile sunt scoase din regimul de antrepozit de TVA de catre proprietar sau in contul acestuia şi raman in Romania sau fac obiectul unei operatiuni prevazute la art. 128 alin. (12) lit. g)-h) din Codul fiscal, se aplica taxarea pentru urmatoarele operatiuni:

a) plasarea bunurilor in regim de antrepozit de TVA, precum şi serviciile prevazute la alin. (2) lit. c), prestate catre proprietar, in cazul in care bunurile nu au facut obiectul unei livrari cu plata efectuata de proprietar in timp ce se aflau in regimul de antrepozit TVA;

b) livrarile de bunuri şi prestarile de servicii prevazute la alin. (2) lit. c), efectuate catre proprietar, daca bunurile au fost supuse uneia sau mai multor livrari cu plata in timp ce se aflau sub regimul de antrepozit de TVA.

(8) Persoana obligata la plata taxei pe valoarea adaugata este persoana din cauza careia bunurile ies din regimul de antrepozit de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 150 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal.

(9) In lipsa unor dovezi suplimentare:

a) se considera ca orice persoana care scoate bunuri din regimul de antrepozit TVA le-a scos in conditiile impuse de alin. (6);

b) se considera ca bunurile a caror lipsa se constata dintr-un antrepozit TVA au fost scoase din regimul respectiv in conditiile stabilite la alin. (7).

(10) Antrepozitarul de TVA trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

a) sa fie autorizat sa functioneze in aceasta calitate de catre Ministerul Finantelor Publice, cu exceptia antrepozitului TVA mentionat la alin. (1) lit. a), pentru care autorizatia de functionare ca antrepozit fiscal este valabila in mod automat şi pentru antrepozitul de TVA;

b) sa fie stabilit in Romania şi inregistrat in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal;

c) sa tina evidenta bunurilor aflate in stoc in antrepozitul TVA;

d) sa emita un document care sa ateste plasarea bunurilor in regimul de antrepozit TVA, catre fiecare persoana care plaseaza bunuri intr-un astfel de regim, şi sa inregistreze acest document intr-un registru special;

e) sa emita un formular de scoatere a bunurilor din regimul de antrepozit TVA, şi sa inregistreze acest formular intr-un registru special.

(11) Persoana care plaseaza bunuri in regim de antrepozit TVA, livreaza bunuri in timp ce acestea se afla in regimul de antrepozit TVA şi/sau scoate bunurile dintr-un asemenea regim va trebui sa indeplineasca urmatoarele conditii;

a) sa se identifice fata de antrepozitarul mentionat la alin. (10) cu codul sau de inregistrare in scopuri de TVA din Romania, dupa caz;

b) pentru toate livrarile efectuate, sa emita factura mentionata la art. 155 alin. (1) din Codul fiscal, in care, dupa caz, taxa datorata mentionata in art. 155 alin. (5) lit. n) din Codul fiscal sa fie inlocuita cu sintagma prevazuta in pct. 63 sau 64 din anexa 1 la prezentele norme.

(12) Persoana impozabila care presteaza servicii conform alin. (2) lit. (c), va emite, pentru toate operatiunile ce au loc in Romania in conditiile art. 133 alin. (2) lit. h) pct. 2 din Codul fiscal, factura prevazuta la art. 155 alin. (1) din Codul fiscal in care, dupa caz, suma taxei datorate mentionate la art. 155 alin. (5) lit. n) din Codul fiscal, va fi inlocuita cu sintagma prevazuta in pct. 65 şi 66 din anexa 1 la prezentele norme.

(13) Celelalte limite şi conditii cu privire la regimul de antrepozit de TVA sunt prezentate in anexa 1, care face parte integranta din prezentele norme.

ANEXA Nr. 1 la norme

Alte limite şi conditii privind aplicarea regimului de antrepozit de TVA



I. Aplicarea regimului: principii de baza

1. Regimul de antrepozit TVA se refera numai la bunurile comunitare. In acest sens, urmatoarele bunuri de considera comunitare:

a) bunurile provenind din teritoriul comunitar in scopuri de TVA, definit la art. 1252 din Codul fiscal;

b) bunurile importate pe teritoriul comunitar şi plasate in circulatie libera in Comunitate.

2. Regimul de antrepozit TVA cuprinde un sistem de scutiri in lant a taxei, care consta in:

a) acordarea scutirii de taxa provizoriu pentru toate operatiunile efectuate in cadrul regimului;

b) acordarea definitiva a acestei scutiri la momentul livrarii ulterioare a bunurilor in cadrul regimului de antrepozit TVA.

3. Toate operatiunile efectuate asupra bunurilor aflate in acest regim sunt scutite definitiv de la plata taxei, proportional cu livrarile ulterioare de bunuri aflate in acest regim, cu exceptia operatiunilor efectuate catre ultimul cumparator care beneficiaza numai de scutire provizorie.

4. Operatiunile prevazute la pct. 3, care beneficiaza numai de scutire provizorie sunt:

a) livrarea efectuata catre ultimul cumparator, de bunuri care raman in acest regim;

b) serviciile efectuate catre ultimul cumparator, aferente bunurilor ce raman in acest regim pe perioada depozitarii.

5. In cazul in care bunurile nu au facut obiectul unei livrari cu plata, in cadrul regimului, operatiunile provizoriu scutite de taxa raman urmatoarele:

a) operatiunea de plasare a bunurilor in regim de antrepozit TVA de catre cumparatorul sau proprietarul bunurilor. Aceasta operatiune poate fi un import, o achizitie intracomunitara sau o livrare de bunuri in Romania;

b) serviciile in legatura cu aceste bunuri, prestate in contul cumparatorului/proprietarului, in cadrul regimului, anterior şi pe perioada antrepozitarii.

6. Bunurile respective vor capata una din destinatiile urmatoare:

a) fie ultimul cumparator/proprietarul efectueaza o livrare, cu plata, a acestor bunuri, iar acestea raman in cadrul regimului;

b) fie ultimul cumparator/proprietarul efectueaza o livrare, cu plata, a acestor bunuri, iar acestea parasesc regimul;

c) fie ultimul cumparator scoate bunurile din regim, independent de orice tranzactie.

7. Livrarea cu plata nu face decat sa extinda lantul operatiunilor scutite. Totuşi livrarea insotita de ieşirea bunurilor din acest regim, precum şi ieşirea bunurilor din regim fara existenta vreunei tranzactii pun capat regimului.

II. Bunuri livrate cu plata şi care nu raman in regimul de antrepozit TVA

8. Livrarea de bunuri nu mai poate beneficia de scutirea mentionata la art. 144 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal daca bunurile nu raman in regimul de antrepozit TVA şi urmeaza regulile obişnuite, avand urmatoarele caracteristici:

a) este in principiu taxabila daca livrarea are loc in Romania şi bunurile nu parasesc Romania, fara insa a afecta aplicarea altei scutiri aplicabile in interiorul tarii;

b) nu se supune TVA daca livrarea nu are loc in Romania, conform art. 132 din Codul fiscal, ca de exemplu o livrare cu instalare in strainatate sau vanzare la distanta care are loc in strainatate;

c) este scutita de taxa daca este o livrare intracomunitara sau un export ce respecta conditiile pentru ca o operatiune sa fie scutita de taxa, conform art. 143 din Codul fiscal.

9. Aplicarea regulilor obişnuite pentru aceasta operatiune determina transformarea scutirii provizorii aplicate ultimelor operatiuni (livrarea de bunuri sau prestarea de servicii) ce preced aceasta livrare in scutire definitiva.

Exemplu:

Persoanele impozabile A, B, C, D, E, Y şi Z efectueaza urmatoarele operatiuni:

+----------------------------------------------+

| Antrepozit TVA |

| |

A ----+-----> B -----------> C ---------- > D -------+----> E

Import | ^ Livrare Livrare ^ | Livrare

Achizitie | | | | - Romania

intraComunitara | | | | - stat membru

Livrare | | | | - stat tert

+-------+-----------------------------+--------+

| |

Y Z

Prestare de servicii catre B Prestare de servicii catre D

A) A ii vinde bunuri lui B care le plaseaza intr-un antrepozit TVA. Operatiunea A-B poate constitui un import efectuat de B, o achizitie intracomunitara efectuata de B sau o livrare efectuata de A lui B cu scutire de taxa pentru ca bunurile se plaseaza de catre B intr-un antrepozit TVA. Aceasta scutire se acorda provizoriu.

B) Y efectueaza o prestare de servicii in legatura cu bunurile, in contul lui B. Aceasta operatiune este provizoriu scutita de taxa.

C) B vinde bunurile supuse transformarii lui C, iar bunurile raman in acelaşi regim. Livrarea B-C este provizoriu scutita de taxa, insa transforma scutirea aferenta plasarii bunurilor de catre B in cadrul regimului in scutire definitiva (import efectuat de B, achizitie intracomunitara sau livrare de la A catre B), ca şi prestarea de servicii efectuata de Y lui B.

D) C vinde bunurile lui D, iar acestea raman in regim de antrepozit TVA. Livrarea C-D este scutita provizoriu de taxa, dar transforma scutirea aferenta livrarii de bunuri de catre B lui C in scutire definitiva.

E) Z efectueaza o prestare de servicii in legatura cu bunurile, in contul lui D. Aceasta operatiune este provizoriu scutita de taxa.

F) D vinde bunuri lui E, iar acestea parasesc regimul in cadrul acestei vanzari. Aceasta livrare poate fi una taxabila in Romania sau o livrare intracomunitara ori un export scutit de taxa.

Aceasta livrare transforma scutirile provizorii acordate pentru livrarea de catre C lui D in scutiri definitive, ca şi prestarea de servicii de catre Z lui D.


III. Bunurile care parasesc regimul fara a avea loc o tranzactie comerciala

10. Bunurile care parasesc regimul fara a avea loc o tranzactie comerciala pot avea ca destinatie Romania, alt stat membru sau un stat in afara Comunitatii.

11. Scoaterea bunurilor din regim fara existenta unei tranzactii comerciale nu constituie in sine o operatiune in sfera TVA. Prin urmare impozitarea cu TVA, fara a afecta o posibila scutire, se poate efectua numai pentru operatiunile anterioare, care erau provizoriu scutite de taxa. Aceste operatiuni pot fi: livrarea de bunuri, prestarea de servicii, achizitia intracomunitara sau importul de bunuri.

12. In cazul in care bunurile nu au facut obiectul livrarii cu plata cand se aflau in regimul de antrepozit TVA, operatiunile mentionate la pct. 11 sunt urmatoarele:

a) operatiunea de plasare a bunurilor in acest regim de catre cumparatorul/proprietarul bunurilor. Aceasta operatiune poate fi: livrare, import sau achizitie intracomunitara de bunuri;

b) prestarea/prestarile de servicii in legatura cu aceste bunuri in beneficiul cumparatorului/proprietarului anterior sau in perioada in care bunurile se aflau in acest regim.

13. In cazul in care bunurile au facut obiectul uneia sau mai multor livrari cu plata cand se aflau in regimul de antrepozit TVA, operatiunile mentionate la pct. 11 sunt urmatoarele:

a) livrarea efectuata catre ultimul cumparator, de bunuri ce raman in regimul de antrepozit TVA;

b) prestarea/prestarile de servicii efectuata/efectuate catre ultimul cumparator atat timp bunurile se aflau in regimul de antrepozit TVA.

14. Taxa datorata pentru operatiunile ce vor fi regularizate devine exigibila la momentul ieşirii bunurilor din regim cu cota care ar fi fost aplicabila fiecareia din aceste operatiuni facute in beneficiul ultimului cumparator/proprietar al bunurilor, care aplica prevederile art. 150 alin. (1) lit. f) şi art. 157 din Codul fiscal.

15. Ieşirea din regim fara existenta unei tranzactii comerciale de bunuri transportate in alt stat membru constituie un transfer in sensul art. 128 alin. (10) şi (11) din Codul fiscal şi in consecinta este o operatie impozabila.

16. Aceasta operatiune nu atrage nici o regularizare in masura in care este scutita de taxa in baza art. 143 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal.

17. In plus, scoaterea bunurilor din regimul de antrepozit TVA transforma de asemenea scutirea provizorie acordata pentru operatiunile anterioare, precedente acestei ieşiri, in scutire definitiva.

18. Scoaterea din regim fara existenta unei tranzactii comerciale de bunuri transportate intr-un stat din afara Comunitatii nu constituie in sine o operatiune taxabila.

19. Totuşi, intrucat nu se datoreaza nicio taxa pentru bunurile exportate din spatiul comunitar, ieşirea bunurilor din regimul de antrepozit TVA nu se supune taxei şi nu se va efectua nici o regularizare.

20. De asemenea in aceasta situatie, ieşirea bunurilor din regimul de antrepozit TVA in aceste conditii transforma scutirea provizorie acordata pentru operatiunile anterioare, precedente acestei ieşiri, in scutire definitiva.

Exemplu:

+----------------------------------------------+

| Antrepozit TVA |

| |

A ----+-----> B -----------> C ---------- > D -------+----> E

Import | ^ Livrare Livrare ^ | Livrare

Achizitie | | | | - Romania

intraComunitara | | | | - stat membru

Livrare | | | | - stat tert

+-------+-----------------------------+--------+

| |

Y Z

Prestare de servicii catre B Prestare de servicii catre D

In acest sens, reluam exemplul mentionat la pct. 9 şi consideram ca D nu vinde bunurile achizitionate şi supuse transformarii, ci le scoate din regimul de antrepozit TVA pentru a le transporta in magazinul sau de vanzare cu amanuntul din Romania, in alt stat membru sau in afara spatiului comunitar.

a) Daca magazinul se afla in Romania, D realizeaza o deplasare pe plan local, ce nu constituie o operatiune taxabila. Aceasta implica faptul ca operatiunile efectuate de catre C lui D (livrare de bunuri) şi de catre Z lui D (prestare de servicii) nu pot fi scutite definitiv de taxa, şi faptul ca se datoreaza TVA pentru aceste operatiuni.

b) Daca magazinul se afla in alt stat membru şi daca D realizeaza un transfer in sensul art. 128 alin. (10) din Codul fiscal, aceasta operatiune este scutita de taxa in baza art. 143 alin. (2) lit. d), din Codul fiscal. Preluarea bunurilor in statul membru de sosire va fi asimilata unei achizitii intracomunitare taxabile la pretul de cost al bunurilor, ce va cuprinde pretul de cumparare platit lui C, precum şi costul serviciilor platit lui Z. Prin urmare, scutirile acordate provizoriu pentru livrarea C-D şi pentru serviciul Z-D devin definitive.

c) Daca magazinul se afla in afara spatiului comunitar, D realizeaza o deplasare a bunurilor in afara spatiului comunitar, ce nu constituie o operatiune impozabila. Chiar daca nu se aplica nici o taxa pentru bunurile exportate in afara Comunitatii, scutirile acordate provizoriu pentru livrarea C-D şi pentru serviciul Z-D devin de asemenea definitive.

IV. Persoana obligata la plata taxei

21. In principiu, persoana obligata la plata taxei este persoana impozabila care efectueaza livrarea de bunuri sau prestarea de servicii in baza art. 150 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.

22. S-a remarcat ca atunci cand aceste operatiuni se realizeaza in cadrul regimului, ele beneficiaza de o scutire provizorie, care devine definitiva daca bunurile:

a) fac obiectul unei livrari in care bunurile raman in regim de antrepozit TVA;

b) parasesc regimul in cadrul livrarii;

c) parasesc regimul independent de orice tranzactie comerciala, spre o destinatie din afara Romaniei.

23. Pe de alta parte, aceste operatiuni trebuie regularizate cand sunt in beneficiul unei persoane impozabile care scoate bunurile din regim independent de orice tranzactie comerciala, spre o destinatie din Romania.

24. Intrucat persoana obligata la plata taxei mentionata in pct. 21 nu are posibilitatea de a controla destinatia pe care o vor primi bunurile dupa ce le livreaza sau expediaza, nu are cum sa afle daca se va efectua o regularizare sau nu.

25. Prin urmare, art. 150 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal desemneaza persoana obligata la plata taxei ca fiind persoana din cauza careia bunurile sunt plasate in acest regim sau care scoate bunurile din regim.

26. Aceasta derogare este aplicabila numai livrarii de bunuri sau prestarii de servicii ce beneficiaza de scutirea aferenta regimului de antrepozit TVA şi care se acorda provizoriu. Pentru celelalte livrari de bunuri şi prestari de servicii (cum ar fi livrarea de bunuri care nu raman in regim de antrepozit TVA sau prestarea de servicii nepermisa in cadrul regimului), se aplica regula normala referitoare la obligatia platii TVA, prevazuta in art. 150 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, cu exceptia cazului in care se aplica alta regula referitoare la obligatia de plata, ca de exemplu conform art. 150 alin. (1) lit. g) din Codul fiscal.

27. In ceea ce priveşte importurile şi achizitiile intracomunitare de bunuri plasate in acest regim, nu se aplica nici o derogare, ci regulile obişnuite referitoare la persoana obligata la plata taxei pentru aceste operatiuni.

28. (1) In plus, art. 1512 alin. (6) din Codul fiscal precizeaza ca pentru aplicarea regimului de antrepozit de TVA prevazut la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal, antrepozitarul şi transportatorul bunurilor din antrepozit sau persoana responsabila pentru transport sunt tinuti raspunzatori individual şi in solidar pentru plata taxei impreuna cu persoana obligata la plata acesteia conform art. 150 alin. (1) lit. a), f) şi g) şi art. 1511 din Codul fiscal.

(2) Aceasta raspundere se aplica operatiunilor scutite provizoriu de la plata taxei şi altor operatiuni aferente bunurilor plasate in regim.

Exemplu:

+----------------------------------------------+

| Antrepozit TVA |

| +---------------------------------------+----> C Ucraina

| | Livrare |

| |

A -------+----> B ----------------------> E ----------+----> F Romania

Livrare | ^|| Livrare |

| ||+-------------------------------------+----> D Romania

| || Livrare |

| |+--------------------------------------+----> B Romania

| | Livrare |

+------+---------------------------------------+

|

Y

Prestare de servicii catre B

1) Bunurile produse de A in Romania sunt vandute unei persoane impozabile romana, B, cu scutire de taxa intrucat B a plasat bunurile intr-un antrepozit TVA din Constanta, administrat de X.

2) B ii solicita societatii prelucratoare Y din Mamaia sa transforme bunurile. Acest serviciu nu este permis in cadrul regimului conform legislatiei vamale.

3) B ii vinde o parte din bunurile transformate societatii C din Ucraina. Bunurile parasesc regimul in cadrul acestei livrari şi sunt transportate spre Ucraina in contul lui B. Livrarea este scutita de taxa conform art. 143 alin. (1) lit a) din Codul fiscal

4) B ii vinde o alta parte din bunurile transformate societatii D din Romania, cu aplicarea taxei.

5) B vinde o alta parte din bunurile transformate unei companii din Germania E care nu este stabilita şi nu este inregistrata in scopuri de TVA in Romania, iar bunurile raman in regim.

6) B scoate restul de bunuri din antrepozit şi le utilizeaza ca materii prime in fabrica sa din Timişoara.

7) Compania Germana E revinde bunurile unei societati din Romania F stabilita şi inregistrata in scopuri de TVA in Romania, cu aplicarea taxei.

Tratamentul de TVA al operatiunilor şi persoanele obligate la plata taxei

Operatiunea A-B

Livrarea de bunuri realizata de A este scutita in mod provizoriu de taxa conform art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal intrucat B a plasat bunurile intr-un regim de antrepozit de TVA.

Operatiunea Y-B

Intrucat aceasta operatiune nu poate fi scutita de taxa Y este in principiu persoana obligata la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.

Operatiunea B-C

a) Intrucat bunurile sunt transportate in afara Comunitatii, aceasta livrare este scutita de taxa conform art. 143 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal daca sunt indeplinite toate conditiile pentru aplicarea scutirii.

b) Scutirea provizorie acordata pentru livrarea de bunuri de catre A lui B devine definitiva pentru acea parte din bunuri livrate de C in Ucraina.

c) Daca nu s-ar aplica o scutire de taxa, B ar fi in principiu persoana obligata la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.

Operatiunea B-D

a) Intrucat bunurile parasesc regimul dar raman in Romania, aceasta livrare este taxabila in Romania.

b) Scutirea provizorie acordata pentru livrarea de bunuri de catre A lui B devine definitiva pentru partea din bunuri livrate de B lui D in Romania.

c) B este in principiu persoana obligata la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal pentru livrarea facuta in beneficiul lui D.

Operatiunea B-E

a) Aceasta livrare este scutita provizoriu de taxa conform art. 144 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal intrucat bunurile raman in antrepozit de TVA.

b) Scutirea provizorie acordata pentru livrarea de bunuri de catre A lui B devine definitiva pentru partea de bunuri livrate de catre B lui E.

Operatiunea E-F

a) Intrucat bunurile parasesc regimul dar raman in Romania, aceasta livrare este impozabila in Romania.

b) Scutirea provizorie acordata pentru livrarea bunurilor de catre B lui E devine definitiva.

c) F este in principiu persoana obligata la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. g) din Codul fiscal.

Operatiunea B-B

a) Intrucat bunurile parasesc regimul fara sa faca obiectul niciunei livrari in cadrul regimului, fara a fi implicate in vreo tranzactie şi raman in Romania, scutirea provizorie acordata pentru livrarea de la A la B nu mai poate fi mentinuta şi livrarea A-B trebuie (partial) regularizata pentru aceasta parte de bunuri;

b) B este in principiu persoana obligata la plata taxei conform art. 150 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal.

29. De asemenea, art. 2 alin. (9) lit. b) din norme, prevede ca bunurile lipsa se considera scoase din regim in conditii care genereaza exigibilitatea taxei. Antrepozitarul va fi raspunzator pentru plata taxei pentru bunurile lipsa sau a caror destinatie nu o poate justifica.


V. Plata taxei in cazul regularizarii scutirii provizorii

30. Cand bunurile parasesc regimul, trebuie efectuata o regularizare pentru operatiunile efectuate in beneficiul unei persoane impozabile sau efectuate de aceasta persoana in momentul in care scoate bunurile din regimul de antrepozit TVA fara existenta unei tranzactii, in cazul in care destinatia bunurilor este in Romania.

31. Cand bunurile nu au facut obiectul livrarii cu plata cat se aflau in regim de antrepozit TVA, operatiunile mentionate la pct. 30 sunt urmatoarele:

a) operatiunea de plasare a bunurilor in acest regim, de catre cumparatorul/proprietarul acestora. Aceasta operatiune poate fi livrare, import sau achizitie intracomunitara de bunuri;

b) prestarea/prestarile de servicii in legatura cu aceste bunuri catre cumparator/proprietar anterior sau in timp ce acestea se aflau in regim de antrepozit TVA.

32. Cand bunurile au facut obiectul uneia sau mai multor livrari cu plata in timp ce se aflau in regim de antrepozit TVA, operatiunile mentionate la pct. 30 sunt urmatoarele:

a) livrarea efectuata catre ultimul cumparator al bunurilor ce raman in regim de antrepozit TVA;

b) prestarea/prestarile de servicii catre ultimul cumparator, cand bunurile se aflau in regim de antrepozit TVA.

33. Taxa datorata pentru operatiunile care se vor supune regularizarii devine exigibila in momentul ieşirii bunurilor din regimul de antrepozit TVA la cota care s-ar fi aplicat fiecareia dintre operatiuni in cazul in care nu ar fi fost scutite provizoriu de taxa.

34. Persoana obligata la plata taxei pentru operatiunea ce se va supune regularizarii este raspunzatoare pentru aceasta regularizare.

35. In cazul bunurilor importate, plasate in antrepozit de taxa pe valoarea adaugata, care parasesc regimul fara vreo livrare ulterioara in cadrul regimului şi fara existenta vreunei tranzactii comerciale, se impune regularizarea taxei pentru importul efectuat.

36. Taxa prevazuta la pct. 35 se plateşte conform art. 157 alin. (3) sau (4) din Codul fiscal.

37. In situatia in care se impune regularizarea taxei pe valoarea adaugata pentru alte operatiuni decat importul de bunuri, persoana obligata la plata taxei trebuie sa inscrie taxa datorata ca taxa colectata in decontul de TVA aferent perioadei in care taxa devine exigibila.

38. Taxa prevazuta la pct. 37 este deductibila in limitele şi conditiile fixate la art. 145-147 din Codul fiscal.


VI. Tinerea evidentelor şi alte obligatii

39. Identitatea persoanei care plaseaza bunurile in regim de antrepozit TVA sau care scoate bunurile din acest regim trebuie cunoscuta intotdeauna de titularul autorizatiei de antrepozit TVA.

40. Aceste persoane trebuie apoi sa se identifice in fata titularului şi sa comunice codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania, daca acesta exista.

41. Pentru operatiunile efectuate in cadrul regimului de antrepozit TVA, titularul nu este obligat sa identifice diferitii operatori.

42. Titularul este totuşi raspunzator, in calitate de antrepozitar, in solidar şi individual, pentru plata taxei aferente acestor operatiuni.

43. Titularul trebuie sa emita şi sa semneze un document de plasare in regimul de antrepozit de TVA;

44. Documentul de plasare trebuie emis la momentul in care bunurile intra in antrepozitul TVA şi trebuie sa cuprinda minimum urmatoarele:

a) data de intrare a bunurilor;

b) numele, adresa şi codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania al titularului;

c) numarul autorizatiei;

d) adresa antrepozitului;

e) numarul de ordine sub care documentul este inregistrat in registrul documentelor de plasare in regim;

f) numele, adresa şi codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania, daca este cazul, ale persoanei care plaseaza bunurile in regimul de antrepozit de TVA;

g) denumirea exacta şi cantitatea bunurilor in starea in care sunt plasate in antrepozitul de TVA;

h) o mentiune referitoare la:

1. documentul de import, cand plasarea urmeaza unui import de bunuri in Romania;

2. factura primita de persoana care face o achizitie intracomunitara sau la autofactura mentionata in art. 1551 alin. (1) din Codul fiscal sau, in cazul unei achizitii intracomunitare asimilate mentionata in art. 1301 alin. (2) din Codul fiscal, la documentul care justifica in celalalt stat membru transferul in Romania, atunci cand plasarea urmeaza unei achizitii intracomunitare asimilate;

3. factura primita de la furnizor atunci cand plasarea urmeaza unei livrari de bunuri in Romania;

4. un document specific ce urmeaza a fi instituit in cazul transferurilor locale, in Romania.

45. Persoanele care pot plasa bunuri in acest regim sunt urmatoarele:

a) persoana care face un import de bunuri in Romania scutita de taxa conform art. 142 alin. (1) lit. a) şi art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal;

b) persoana care face o achizitie intracomunitara de bunuri in Romania scutita de taxa conform art. 142 alin. (1) lit. a) şi art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal;

c) persoana care face o achizitie de bunuri in Romania a caror livrare de catre furnizor este scutita de taxa conform art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal;

d) persoana care face un transfer local de bunuri in Romania intr-un antrepozit de TVA.

46. Pentru aplicarea scutirii, trebuie mentionate urmatoarele pe declaratia vamala de import:

a) la rubrica 8 referitoare la importator: numele, adresa şi codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania, daca este cazul, ale importatorului;

b) la rubrica 37 referitoare la regimul sub care se importa bunurile: codul 45 care reprezinta codul alocat in Comunitate bunurilor plasate in regim de antrepozit de TVA;

c) la rubrica 44 rezervata pentru mentiuni specifice: numele, adresa şi codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului de autorizatie de antrepozit de TVA precum şi numarul autorizatiei care i-a fost atribuita. Daca titularul şi importatorul sunt una şi aceiaşi persoana, atunci informatia de la rubrica 8 se trece şi la rubrica 44. De asemenea, trebuie mentionat clar la rubrica 44 orice informatie legata de transformarea la care sunt supuse bunurile aflate in antrepozit;

d) la rubrica 49 legata de identificarea antrepozitului: numarul antrepozitului fiscal de accize in care urmeaza sa fie depozitate bunurile, daca este cazul.

47. Atunci cand bunurile sunt plasate intr-un regim de antrepozit TVA in urma unui transfer local fara natura comerciala, proprietarul bunurilor trebuie sa emita un document specific care sa contina urmatoarele informatii:

a) numele, adresa şi codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale proprietarului;

b) numele, adresa şi codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului autorizatiei de antrepozitar;

c) numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care vor fi depozitate bunurile;

d) denumirea exacta, cantitatea şi valoarea bunurilor. O copie a acestui document trebuie sa se afle in posesia titularului de autorizatie.

48. Titularul autorizatiei trebuie sa transmita o copie semnata a documentului de plasare in regimul de antrepozit de taxa, catre persoana care plaseaza bunurile in regim.

49. O copie a documentului prevazut la pct. 48 se transmite de catre persoana care a plasat bunurile in antrepozit furnizorului sau din Romania, daca este cazul, pentru ca acesta din urma sa dovedeasca faptul ca livrarea facuta in Romania poate fi scutita de taxa pe valoarea adaugata.

50. O copie a documentului prevazut la pct. 48 şi o copie a autorizatiei de antrepozit de TVA trebuie transmise, pentru a justifica scutirea, prestatorului de servicii care efectueaza lucrari asupra bunurilor inainte sa fie plasate in regim sau in timp ce acestea se afla in regimul de antrepozit de TVA.

51. Titularul regimului de antrepozit de TVA trebuie sa tina un registru al documentelor de plasare, in care se raporteaza cronologic bunurile depozitate intr-un asemenea regim.

52. Acest registru trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:

a) un numar de ordine;

b) data la care au fost plasate bunurile in regim;

c) codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania al persoanei care plaseaza bunurile intr-un asemenea regim;

d) o trimitere la documentul de plasare;

e) un numar de ordine sub care sunt inregistrate bunurile in listele de stocuri. Documentul de scoatere a bunurilor din regimul de antrepozit TVA

53. Titularul trebuie sa emita şi sa semneze un document de scoatere a bunurilor din regimul de antrepozit de TVA.

54. Acest document trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:

a) data la care bunurile parasesc regimul;

b) numele, adresa şi codul de inregistrare TVA din Romania il titularului;

c) numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt depozitate bunurile;

d) adresa antrepozitului;

e) numarul de ordine sub care documentul este inregistrat in registrul documentelor de plasare;

f) numele, adresa şi codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania, daca este cazul, ale persoanei care scoate sau pentru care sunt scoase bunurile din regimul de antrepozit de TVA;

g) numarul de ordine sub care este inregistrat documentul de scoatere in registrul acestor documentelor de scoatere din regim;

h) denumirea exacta şi cantitatea bunurilor;

i) o mentiune referitoare la:

1. factura emisa, daca este cazul;

2. auto-factura mentionata in art. 155 alin. (4) din Codul fiscal in cazul transferului de bunuri in alt stat membru in sensul art. 128 alin. (10), din Codul fiscal;

3. documentul special emis atunci cand bunurile parasesc regimul fara a face obiectul unei tranzactii comerciale şi raman in Romania;

4. numarul autorizatiei antrepozitului de TVA, adresa precum şi numele, adresa şi codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului daca bunurile sunt transportate in alt antrepozit pentru a fi plasate in acelaşi regim;

5. Documentul privind accizele daca documentul de scoatere din regim se refera la produse accizabile.

55. Persoanele care pot scoate bunuri dintr-un regim de antrepozit de TVA sunt urmatoarele:

a) pentru bunuri altele decat bunurile accizabile şi bunuri ce urmeaza a fi folosite in producerea sau transformarea produselor accizabile:

1. persoana impozabila care livreaza bunurile fara ca bunurile sa ramana in regim de antrepozit;

2. proprietarul bunurilor care scoate bunurile din regimul de antrepozit fara a le implica in tranzactii comerciale;

b) pentru bunuri accizabile şi bunuri ce urmeaza a fi folosite in producerea sau transformarea produselor accizabile:

1. persoana impozabila care livreaza bunurile fara ca bunurile sa ramana in regim de antrepozit in masura in care aceasta livrare are drept consecinta eliberarea in consum in scopuri de accize a bunurilor sau scoaterea fizica a acestora din antrepozitul de TVA;

2. proprietarul bunurilor care scoate bunurile din regimul de antrepozit fara a le implica in tranzactii comerciale.

56. Acest document trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:

a) numele, adresa şi codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale proprietarului;

b) numele, adresa şi codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului autorizatiei de antrepozitar;

c) numarul autorizatiei antrepozitului de TVA;

d) daca bunurile sunt mutate in alt antrepozit de TVA pentru a fi plasate in acelaşi regim, numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt mutate bunurile;

e) denumirea exacta, cantitatea şi valoarea bunurilor.

57. O copie a facturii sau a oricarui alt document trebuie emisa catre titularul autorizatiei de antrepozit de TVA.

58. Titularul autorizatiei de antrepozit de TVA emite persoanei care scoate bunurile din regim, o copie a documentului de scoatere din regim, semnata şi pastreaza la randul sau o copie a acestui document.

59. Titularul autorizatiei de antrepozit de TVA trebuie sa tina un registru al documentelor de scoatere din regimul de antrepozit de TVA, in care se raporteaza cronologic bunurile ce parasesc regimul.

60. Acest registru trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:

a) un numar de ordine;

b) data la care bunurile parasesc regimul;

c) codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania al persoanei care scoate bunurile din regim;

d) o trimitere la documentul de plasare;

e) un numar de ordine sub care sunt inregistrate bunurile in listele de stocuri ca parasind regimul.

61. Gestiunea stocurilor consta in principal din tinerea unui registru al documentelor de plasare a bunurilor in regim, a unui registru al documentelor de scoatere din regim şi a unui registru al fişelor de stoc in care sunt raportate, pe tipuri de bunuri, intrarile şi ieşirile din regimul de antrepozit de TVA.

62. Aceste fişe trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:

a) un numar de ordine;

b) numele, adresa şi codul de inregistrare TVA din Romania al titularului autorizatiei;

c) numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt depozitate bunurile;

d) adresa antrepozitului;

e) denumirea bunurilor;

f) codul tarifar al bunurilor in starea in care erau cand au intrat in antrepozitul de TVA;

g) la plasare bunurilor in antrepozitul de TVA:

1. data plasarii;

2. cantitatea sau numarul de bunuri;

3. o trimitere la documentul de plasare;

h) la scoaterea bunurilor din antrepozitul de TVA:

1. data scoaterii;

2. cantitatea sau numarul de bunuri;

3. o trimitere la documentul de scoatere din regim;

i) o descriere a lucrarilor efectuate asupra bunurilor aflate in regimul de antrepozit de TVA;

j) bunurile ce raman in stoc.

Obligatii specifice legate de facturare

63. Cand plasarea bunurilor in regim de antrepozit este facuta in cadrul unei livrari de bunuri in Romania, factura furnizorului trebuie sa contina, in plus fata de elementele mentionate in art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, urmatoarele elemente specifice:

a) numele, adresa şi codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului autorizatiei de antrepozit de TVA;

b) numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt plasate bunurile;

c) in locul cotei aplicabile şi in locul sumei de TVA datorata, sintagma:

"Regimul de antrepozit TVA - Art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal - TVA datorata de beneficiar - art. 150 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal."

64. Pentru livrarile de bunuri ce raman in regimul de antrepozit de TVA ce pot fi scutite de taxa conform art. 144 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, factura emisa de furnizorul de servicii trebuie sa contina, in plus fata de elementele mentionate in art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, urmatoarele elemente specifice:

a) numele, adresa şi codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului autorizatiei de antrepozit de TVA;

b) numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt plasate bunurile;

c) in locul cotei aplicabile şi in locul sumei de TVA datorata, sintagma:

"Regimul de antrepozit TVA - Art. 144 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal - TVA datorata de beneficiar - art. 150 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal."

65. Pentru prestarile de servicii efectuate inainte ca bunurile sa fie plasate in regim de antrepozit de TVA ce pot fi scutite conform art. 144, alin. (1), lit. c) din Codul fiscal, factura emisa de furnizorul de servicii trebuie sa contina, in plus fata de elementele mentionate in art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, urmatoarele elemente specifice:

a) numele, adresa şi codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului autorizatiei de antrepozit de TVA;

b) numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt plasate bunurile;

c) in locul cotei aplicabile şi in locul sumei de TVA datorata, sintagma:

"Regimul de antrepozit TVA - Art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal - TVA datorata de beneficiar - art. 150 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal."

66. Pentru prestarile de servicii facute asupra bunurilor cat timp acestea raman in regimul de antrepozit, servicii listate in anexa acestui capitol şi care pot fi scutite de taxa conform art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, factura emisa de furnizorul de servicii trebuie sa contina, in plus fata de elementele mentionate in art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, urmatoarele elemente specifice:

a) numele, adresa şi codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului autorizatiei de antrepozit de TVA;

b) numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt plasate bunurile;

c) in locul cotei aplicabile şi in locul sumei de TVA datorata, sintagma:

"Regimul de antrepozit TVA - Art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal - TVA datorata de beneficiar - art. 150 alin. (1) lit. f) din Codul fiscal."

ANEXA Nr. 2 la norme
SERVICII PERMISE IN REGIMUL DE ANTREPOZIT DE TVA


Niciuna din urmatoarele operatii nu poate avea ca efect reincadrarea sub un alt cod tarifar cu 8 cifre.

Urmatoarele operatiuni uzuale nu pot fi autorizate daca, in conformitate cu legislatia vamala, acestea ar avea ca efect creşterea riscului de frauda.

1. Ventilarea, sortarea, uscarea, desprafuirea, operatiuni simple de curatare, reparatii ale ambalajului, reparatii de baza ale defectelor aparute in timpul transportului sau antrepozitarii in masura in care este vorba de operatiuni simple, aplicarea sau indepartarea protectiei utilizate in scopul transportarii.

2. Reconstituirea marfurilor dupa transport.

3. Inventarierea, prelevarea de mostre, trierea, cernerea, filtrarea mecanica şi cantarirea bunurilor.

4. Eliminarea componentelor avariate sau poluate.

5. Conservarea prin pasteurizare, sterilizare, iradiere sau adaugarea de agenti de conservare.

6. Tratarea impotriva parazitilor.

7. Tratarea anti-rugina.

8. Tratarea:

- prin creşterea temperaturii, fara alte tratari complementare sau procese de distilare,

- prin scaderea temperaturii,

Chiar daca aceasta conduce la o reincadrare sub un alt cod tarifar cu opt cifre.

9. Tratarea electrostatica, indreptarea sau calcarea textilelor.

10. Tratarea consta in:

- indepartarea tulpinelor şi coditelor şi/sau a samburilor fructelor, taierea şi felierea fructelor uscate sau a legumelor, rehidratarea fructelor,

- deshidratarea fructelor, chiar daca aceasta conduce la reincadrarea sub un alt cod tarifar cu opt cifre.

11. Desalinarea, curatarea şi cruponarea pieilor.

12. Montarea bunurilor ori adaugarea sau inlocuirea pieselor accesorii in masura in care aceasta operatiune este relativ limitata sau este destinata conformarii la normele tehnice şi nu modifica natura sau performantele bunurilor originale. Aceasta operatiune poate conduce la reincadrarea sub un alt cod tarifar cu opt cifre pentru bunurile adaugate ca accesorii sau utilizate ca inlocuitori.

13. Diluarea sau concentrarea fluidelor, fara tratare complementara sau vreun proces de distilare, chiar daca aceasta conduce la reincadrarea sub un alt cod tarifar cu opt cifre.

14. Amestecarea bunurilor de acelaşi tip, de calitati diferite, in scopul obtinerii unei calitati constante sau a unei calitati solicitate de client, fara a schimba natura bunurilor respective.

15. Separarea sau taierea la o anumita dimensiune a bunurilor, daca este vorba numai de operatiuni simple.

16. Ambalarea, dezambalarea, schimbarea ambalajului, decantarea şi transferarea in alte recipiente, chiar daca aceasta ar conduce la reincadrarea sub un alt cod tarifar cu opt cifre, aplicarea, retragerea şi modificarea marcilor, sigilarea, etichetarea, afişarea pretului sau alt semn distinctiv similar.

17. Testarea, ajustarea, reglarea şi punerea in functiune a echipamentelor, aparaturii şi vehiculelor, mai ales pentru verificarea conformitatii la normele tehnice, cu conditia sa fie vorba de operatiuni simple.

18. Operatiuni constand in matuirea elementelor de tevarie pentru a le adapta exigentelor anumitor piete.


 

 

Categorii: declaratii fiscale | tva | contabilitate

Cuvinte cheie: scutiri tva trafi international bunuri | antrepozit de tva | monitorul oficial nr.1046 din 29 decembrie 2007

 
 

 

  Ultimele discutii in forum 

RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
Olimpia
4 Dec - 16:11
Claudia
13 Feb - 13:05
viorel55
26 Nov - 12:31

viorel55
19 Nov - 20:13

viorel55
21 Oct - 11:44
viorel55
13 Oct - 09:41
ungur diana
25 Oct - 15:22
 
 
 
 
 

        Top

 


Google analytics