.

05 Februarie 2007
contabilitateafirmei.ro
 

DECLARATIILE FISCALE VOR PUTEA FI DEPUSE PRIN INTERNET

 

Vreau sa primesc ultimele noutati prin e-mail

Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune noua - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificata

Plaseaza o comanda ...


ORDIN nr. 2210 / 2006 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta- Monitorul Oficial nr. 74 / 31 Ianuarie 2007

 Art. 1. - (1) Urmatoarele declaratii fiscale pot fi depuse prin mijloace electronice de transmitere la distanta:
- Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul general consolidat, cod 14.13.01.01/a;
- Declaratia rectificativa, cod 14.13.01.00/r;
- Decontul de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02;
- Declaratia privind impozitul pe profit, cod 14.13.01.04;
- Decontul special de taxa pe valoarea adaugata, cod 14.13.01.02/s;
- Declaratia recapitulativa, cod 14.13.01.02/r;
- Decontul privind accizele, cod. 14.13.01.03;
- Decontul privind impozitul la titeiul si la gazele naturale din productia interna, cod. 14.13.01.05;
- Situatia principalilor indicatori economico-financiari aferenti activitatii de jocuri de noroc.
(2) Platitorii de impozite, taxe si contributii pot utiliza metoda de depunere a declaratiilor prevazute la alin. (1) prin mijloace electronice de transmitere la distanta ca metoda alternativa de depunere a declaratiilor fiscale.

(3) Pentru depunerea prin mijloace electronice a declaratiilor fiscale, contribuabilii utilizeaza serviciul existent pe site-ul Ministerului Finantelor Publice. Completarea si transmiterea declaratiilor se fac in conformitate cu manualul de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line", publicat pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.
(4) Data depunerii declaratiei fiscale este data inregistrarii acesteia pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, astfel cum a fost comunicata contribuabilului prin mesajul electronic de confirmare transmis ca urmare a primirii declaratiei.

Art. 2. - (1) Pentru declararea unei obligatii bugetare, pentru aceeasi perioada de raportare, nu se pot utiliza simultan mai multe metode de depunere a declaratiilor fiscale.
(2) In situatia in care platitorul de impozite, taxe si contributii a utilizat pentru aceeasi obligatie bugetara si aceeasi perioada de raportare mai multe cai de transmitere a declaratiei fiscale, va fi inregistrata prima declaratie depusa, conform legii. Orice corectie ulterioara a unei sume declarate se face prin depunerea unei declaratii fiscale rectificative, in conditiile legii.
Art. 3. - (1) Pentru utilizarea metodei de depunere a declaratiilor prin mijloace electronice, contribuabilii au obligatia solicitarii certificatului digital de identificare a reprezentantului legal, denumit in continuare certificat digital.
(2) Certificatul digital se elibereaza gratuit de Ministerul Finantelor Publice pe numele reprezentantului legal al contribuabilului.
(3) Certificatul digital pentru depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice este utilizat de catre contribuabil numai in relatia cu organul fiscal.
(4) Solicitarea certificatului digital se face de catre contribuabil prin depunerea unei cereri la directia generala a finantelor publice judeteana sau la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal.
(5) Modelul si continutul Cererii pentru obtinerea certificatului digital de identificare a reprezentantului legal sunt prevazute in anexa nr. 1.
(6) Cererea mentionata la alin. (5) se depune de catre reprezentantul legal al contribuabilului sau de catre persoana imputernicita de acesta, potrivit legii. La depunerea cererii se prezinta urmatoarele documente:
- actul de autorizare a functionarii contribuabilului, in original si copie;
- documentele de identitate ale reprezentantului legal, in original si copie;
- extras din registrul comertului care sa certifice persoanei calitatea de reprezentant legal, in original si copie.
(7) In cazul in care cererea se depune de catre persoana imputernicita, potrivit legii, cererea va fi insotita de urmatoarele documente:
- actul de autorizare a functionarii contribuabilului, in original si copie;
- documentele de identitate ale reprezentantului legal, in copie legalizata;
- documentele de identitate ale persoanei imputernicite, in original si copie;
- documentul de imputernicire, in original si copie legalizata;
- extras din registrul comertului care sa certifice persoanei calitatea de reprezentant legal, in original si copie.
(8) Pe baza documentelor depuse, organul fiscal verifica realitatea datelor inscrise in cerere si pastreaza copiile documentelor prezentate. Copiile documentelor, copia legalizata a documentului de imputernicire si copia legalizata a documentelor de identitate ale reprezentantului legal, dupa caz, se anexeaza la cerere.
(9) Certificatul digital se transmite reprezentantului legal al contribuabilului, prin posta electronica, la adresa mentionata in cerere.
Art. 4. - (1) Dupa primirea certificatului digital, reprezentantul legal al contribuabilului poate solicita emiterea certificatelor digitale de tip delegat, pentru cazul in care dreptul de semnare a declaratiilor fiscale se deleaga altor persoane.
(2) Solicitarea certificatului digital de tip delegat se face de catre reprezentantul legal al contribuabilului, pe baza unei cereri care se completeaza direct pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in conformitate cu manualul de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line".
In cazul sediilor secundare, inregistrate ca platitori de impozit pe veniturile din salarii, certificatul digital de tip delegat se solicita de catre entitatea care le-a infiintat.
(3) Persoanele pentru care se solicita certificat de tip delegat se inregistreaza in sistem numai de catre reprezentantul legal al contribuabilului, care a obtinut certificat digital, conform prezentului ordin.
(4) Modelul si continutul Cererii pentru obtinerea certificatului digital de tip delegat sunt prevazute in anexa nr. 2.
(5) Certificatul digital de tip delegat se transmite persoanei indicate in cerere, prin procedura de transmitere prevazuta la art. 3 alin. (9).
Art. 5. - (1) Certificatul digital este valabil pe o perioada de 2 ani.
(2) Reinnoirea certificatului digital se face de catre reprezentantul legal, prin functionalitatile puse la dispozitie de serviciul "Depunere declaratii on-line".
(3) Revocarea certificatului digital se poate face fie de catre contribuabil pe baza unei cereri care se completeaza direct pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, fie din oficiu, de catre organul fiscal, in cazul in care certificatul digital nu este folosit pe o perioada mai mare de un an.
(4) Reinnoirea si revocarea certificatelor digitale se fac in conformitate cu instructiunile manualului de utilizare a serviciului "Depunere declaratii on-line".
(5) Modelul si continutul Cererii pentru revocarea certificatului digital de identificare a reprezentantului legal, respectiv ale Cererii pentru revocarea certificatului digital de tip delegat sunt prevazute in anexa nr. 3, respectiv anexa nr. 4.
(6) In situatia in care revocarea certificatului digital se solicita de o persoana diferita de persoana pentru care a fost eliberat, cererea se depune la directia generala a finantelor publice judeteana sau la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala contribuabilul isi are domiciliul fiscal. Modelul si continutul Cererii pentru revocarea certificatului digital de identificare a reprezentantului legal sunt prevazute in anexa nr. 5. Cererea va fi insotita de documentele prevazute la art. 3 alin. (6) si (7), dupa caz, referitoare la persoana care solicita revocarea.
Art. 6. - Declaratia depusa prin mijloace electronice se prezuma a fi semnata de catre reprezentantul legal al contribuabilului, a carui semnatura a fost atasata declaratiei, conform certificatului digital utilizat.
Art. 7. - Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 8. - (1) Prezentul ordin se aplica de la data publicarii in Monitorul Oficial al României, Partea I, de catre contribuabilii persoane juridice care au domiciliul fiscal in municipiul Bucuresti sau judetul Ilfov, cu exceptia contribuabililor mari, aflati in administrarea Directiei generale de administrare a marilor contribuabili.
(2) Metoda de depunere a declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta nu se aplica pentru sediile secundare ale contribuabililor persoane juridice prevazuti la alin. (1), inregistrate ca platitori de impozit pe salarii, care nu isi desfasoara activitatea pe raza teritoriala a municipiului Bucuresti si a judetului Ilfov.
Art. 9. - Directia generala de gestiune a impozitelor si contributiilor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Directia generala a tehnologiei informatiei din cadrul Ministerului Finantelor Publice, Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, Directia Generala a Finantelor Publice a Judetului Ilfov, precum si, dupa caz, directiile de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 10. - Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I.


 

 

Categorii: declaratii fiscale | declaratii fiscale | contabilitate

Cuvinte cheie: declaratii fiscale prin internet | ordin nr.2210/2006 | monitorul oficial nr.74 din 31 ianuarie 2007

 
 

 

  Ultimele discutii in forum 

RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
Olimpia
4 Dec - 16:11
Claudia
13 Feb - 13:05
viorel55
26 Nov - 12:31

viorel55
19 Nov - 20:13

viorel55
21 Oct - 11:44
viorel55
13 Oct - 09:41
ungur diana
25 Oct - 15:22
 
 
 
 
 

        Top

 


Google analytics