23 Decembrie 2006

PROTECTIA PERSOANELOR INCADRATE IN MUNCA

Vreau sa primesc ultimele noutati prin e-mail

Versiune noua - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificata

Plaseaza o comanda ...

Legea nr. 450/2006 pentru modificarea si completarea Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor īncadrate īn munca-Monitorul Oficial nr. 1004 / 18 Dec. 2006

Modificarile aduse Legii nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor īncadrate īn muncă, publicată īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I, nr. 355 din 27 iulie 1999, cu modificările şi completările ulterioare, fac referire la urmatoarele aspecte:

Referitor la carnetele de munca, statele de salarii, obligatii declarative:

1. Articolul 9 va avea următorul cuprins:
"Art. 9. - (1) Carnetele de muncă ale salariaţilor īncadraţi la angajatorii prevăzuţi la art. 8 se păstrează şi se completează de către inspectoratele teritoriale de muncă īn a căror rază teritorială īşi are sediul angajatorul.
(2) Angajatorii sunt obligaţi să depună la inspectoratele teritoriale de muncă la care se păstrează şi se completează carnetele de muncă ale salariaţilor:
a) actele privind executarea, suspendarea, modificarea şi īncetarea contractelor individuale de muncă, īn termen de 5 zile de la perfectarea acestora;

b) lunar, dovezile de calculare a drepturilor salariale, pānă la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se face plata acestora.

(3) Angajatorii care au īnfiinţat sedii secundare īn alte judeţe decāt īn cel unde angajatorul īşi are sediul pot solicita ca păstrarea şi completarea carnetelor de muncă ale salariaţilor care prestează munca īn cadrul sediilor secundare să se facă de către inspectoratele teritoriale de muncă īn a căror rază teritorială īşi desfăşoară activitatea acestea. Īn acest caz, angajatorii au obligaţia de a īnregistra contractele individuale de muncă ale salariaţilor şi de a depune documentele menţionate la alin. (2) la inspectoratul teritorial de muncă īn a cărui rază teritorială īşi desfăşoară activitatea sediul secundar şi de a deţine la sediul secundar o copie a acestor documente."

Contracte de munca pentru salariatii la sedii secundare

2. La articolul 10, litera a) a alineatului (2) va avea următorul cuprins:
"a) să depună lunar la inspectoratul teritorial de muncă dovezile de calculare a drepturilor salariale, pānă la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se face plata acestora;".
3. La articolul 10, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
"(3) Angajatorii care au īnfiinţat sedii secundare īn alte judeţe decāt īn cel unde angajatorul īşi are sediul pot solicita ca păstrarea şi completarea carnetelor de muncă ale salariaţilor care prestează munca īn cadrul sediilor secundare să se facă de către acestea. Īn acest caz, angajatorii au obligaţia de a īnregistra contractele individuale de muncă ale salariaţilor şi de a depune documentele prevăzute la alin. (2) la inspectoratul teritorial de muncă īn a cărui rază teritorială īşi desfăşoară activitatea sediul secundar."

Obligatii declarative

4. La articolul 12, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins:
"(21) Au obligaţia să calculeze comisionul şi să depună lunar la inspectoratul teritorial de muncă o declaraţie fiscală privind stabilirea comisionului şi sediile secundare ale angajatorilor, īn situaţia īn care păstrarea şi completarea carnetelor de muncă ale salariaţilor, respectiv verificarea şi certificarea īnscrierilor efectuate īn carnetele de muncă, se fac de către alt inspectorat teritorial de muncă decāt cel unde īşi are sediul angajatorul."

5. La articolul 12, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
"(3) Modelul declaraţiei fiscale prevăzute la alin. (2), precum şi instrucţiunile de depunere şi completare a acesteia se aprobă prin ordin al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei, care se publică īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I."

Contraventii

6. La articolul 17, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
"(2) Prevederile prezentei legi, referitoare la contravenţii, se completează cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare."

Dispozitii finale

Art. II. - Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor īncadrate īn muncă, publicată īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I, nr. 355 din 27 iulie 1999, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege, se va republica īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I, dāndu-se textelor o nouă numerotare.

Categorii: nerezidenti | contracte | contabilitate

Cuvinte cheie: protectia muncii | protectia persoanelor incadrate in munca | monitorul oficial nr.1004 din 18 decembrie 2006

Ultimele discutii in forum ļ»æ