.

 

23 Aprilie 2009

contabilitateafirmei.ro

Ajutor de stat - "Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor"

(Ordin nr. 310 din 26/03/2009)

Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune nouă - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificată

Plasează o comandă ...

Ordin nr. 310 din 26/03/2009 privind aprobarea Schemei de ajutor de minimis "Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor" (M. Of. nr. 256 din 17/04/2009)

 

SCHEMA DE AJUTOR DE MINIMIS "Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor"

I. Dispozitii generale
Art. 1. - (1) Prezenta procedura instituie o schema transparenta de ajutor de minimis denumita "Bani pentru sanatatea si siguranta salariatilor!", aferenta Programului operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013", axa prioritara 3 "Cresterea adaptabilitatii lucratorilor si a întreprinderilor", domeniul major de interventie 3.2 "Formare si sprijin pentru întreprinderi pentru promovarea adaptabilitatii".
(2) Acordarea ajutorului de minimis în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis se va face numai cu respectarea prevederilor privind ajutorul de minimis stipulate în Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.998/2006 pentru aplicarea art. 87 si 88 din Tratat ajutoarelor de minimis, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L379 din 28 decembrie 2006.
(3) Prezenta schema de ajutor de minimis se aplica pe întreg teritoriul României, în toate cele 8 regiuni de dezvoltare.
(4) Prezenta schema de ajutor de minimis nu intra sub incidenta obligatiei de notificare catre Comisia Europeana în conformitate cu prevederile Regulamentului Comisiei Europene nr. 1998/2006.
II. Baza legala
Art. 2. - Prezenta schema de ajutor de minimis este elaborata în conformitate cu:
a) Regulamentul Comisiei Europene nr. 1.998/2006;
b) Decizia Comisiei Europene nr. 5.811 din 22 noiembrie 2007 de adoptare a programului operational de ajutor comunitar din partea Fondului Social European în conformitate cu obiectivul "Convergenta" în România;
c) Hotarârea Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) Legea nr. 346/2004 privind stimularea înfiintarii si dezvoltarii întreprinderilor mici si mijlocii, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 681 din 29 iulie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
e) Ordinul ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse si al ministrului economiei si finantelor nr. 3/185/2008 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile în cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013";
f) Ordinul ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse nr. 600/2008 pentru aprobarea unor acorduri de delegare de functii privind implementarea Programului operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013";
g) Legea nr. 319/2006 privind securitatea si sanatatea în munca.
III. Definitii
Art. 3. - În sensul prezentei scheme de ajutor de minimis urmatorii termeni se definesc astfel:
a) administrator al schemei de ajutor de minimis - Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, prin Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" sau prin organismele intermediare;
b) furnizor de ajutor de minimis - Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, prin Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane";
c) întreprindere - orice entitate implicata într-o activitate economica, indiferent de forma juridica a acesteia, inclusiv persoane fizice care desfasoara activitati economice în mod independent, asociatii familiale, parteneriate sau asociatii, care desfasoara activitati economice, în conformitate cu prevederile Legii nr. 346/2004, care transpune Recomandarea CE nr. 361/2003 privind definirea microîntreprinderilor si a întreprinderilor mici si mijlocii, publicata în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 124/2003, denumita în continuare Recomandarea CE 361/2003;
d) rata de actualizare - rata de referinta stabilita de Comisia Europeana pentru România pe baza unor criterii obiective si publicata în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene si pe internet;
e) produse agricole - produsele enumerate în anexa I la Tratatul CE, cu exceptia produselor pescaresti;
f) transformarea produselor agricole - o operatiune asupra produsului agricol în urma careia rezulta, de asemenea, un produs agricol, cu exceptia activitatilor agricole necesare prepararii unui produs animal sau vegetal pentru prima vânzare;
g) comercializare de produse agricole - detinerea sau expunerea în vederea vânzarii, oferirea spre vânzare, livrarea sau orice alte forme de introducere pe piata, cu exceptia primei vânzari, de catre un producator primar catre revânzatori sau operatori si a oricarei activitati constând în prepararea unui produs în vederea primei vânzari; o vânzare de catre un producator primar catre consumatorii finali este considerata comercializare, în cazul în care se desfasoara în localuri distincte, rezervate acestei activitati;
h) bolile profesionale - afectiunile care se produc ca urmare a exercitarii unei meserii sau profesii cauzate de agenti nocivi fizici, chimici ori biologici caracteristici locului de munca, precum si de suprasolicitarea diferitelor organe sau sisteme ale organismului, în procesul de munca;
i) lucrator - persoana angajata de catre un angajator potrivit legii, inclusiv studentii, elevii în perioada efectuarii stagiului de practica, precum si ucenicii si alti participanti la procesul de munca, cu exceptia persoanelor care presteaza activitati casnice;
j) angajator - persoana fizica sau juridica ce se afla în raporturi de munca ori de serviciu cu lucratorul respectiv si care are responsabilitatea întreprinderii si/sau unitatii;
k) loc de munca - locul destinat sa cuprinda posturi de lucru, situat în cladirile întreprinderii si/sau unitatii, inclusiv orice alt loc din aria întreprinderii si/sau unitatii la care lucratorul are acces în cadrul desfasurarii activitatii;
l) securitate si sanatate în munca - ansamblul de activitati institutionalizate având ca scop asigurarea celor mai bune conditii în desfasurarea procesului de munca, apararea vietii, integritatii fizice si psihice, sanatatii lucratorilor si a altor persoane participante la procesul de munca.
IV. Obiectivul schemei de ajutor de minimis
Art. 4. - Obiectivul prezentei scheme de ajutor de minimis îl constituie cresterea calitatii angajarii si îmbunatatirea conditiilor de munca prin asigurarea securitatii si protectiei sanatatii la locul de munca, prevenirea riscurilor profesionale, informarea si instruirea lucratorilor în domeniul sanatatii si securitatii în munca, precum si asigurarea cadrului organizatoric si a mijloacelor necesare securitatii si sanatatii în munca.
V. Domeniul de aplicare
Art. 5. - Prezenta schema de ajutor de minimis nu se aplica:
a) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îsi desfasoara activitatea în sectoarele pescuitului si acvaculturii, reglementate de Regulamentul CE nr. 104/2000 privind organizarea comuna a pietelor în sectorul produselor pescaresti si de acvacultura, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 17 din 21 ianuarie 2000;
b) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îsi desfasoara activitatea în productia primara a produselor agricole, astfel cum sunt enumerate în anexa 1 la Tratatul CE;
c) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îsi desfasoara activitatea în transformarea si comercializarea produselor agricole, prevazute în anexa nr. 1 la Tratatul CE, în urmatoarele cazuri:
- atunci când valoarea ajutorului este stabilita pe baza pretului sau a cantitatii produselor în cauza achizitionate de la producatorii primari sau introduse pe piata de întreprinderile în cauza;
- atunci când ajutorul este conditionat de transferarea lui partiala sau integrala catre producatori primari;
d) ajutoarelor destinate activitatilor legate de export catre tari terte sau catre state membre, respectiv ajutoarelor legate direct de cantitatile exportate, ajutoarelor destinate înfiintarii si functionarii unei retele de distributie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
e) ajutoarelor subordonate folosirii marfurilor nationale în locul celor importate;
f) ajutoarelor acordate întreprinderilor care îsi desfasoara activitatea în sectorul carbunelui, în sensul Regulamentului CE nr. 1.407/2002 privind ajutorul de stat pentru industria carbunelui, publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. L 205 din 2 august 2002;
g) ajutoarelor pentru achizitia de vehicule de transport rutier de marfuri, acordate întreprinderilor care efectueaza transport rutier de marfuri în numele tertilor;
h) ajutoarelor acordate întreprinderilor în dificultate, asa cum sunt acestea definite în Liniile directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea întreprinderilor în dificultate, publicate Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244/2004.
VI. Conditii de eligibilitate pentru activitati
Art. 6. - Activitatile eligibile în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis sunt activitati si interventii pentru:
(i) asigurarea sanatatii si securitatii la locul de munca;
(ii) prevenirea bolilor profesionale;
(iii) informarea si instruirea lucratorilor în domeniul sanatatii si securitatii în munca;
(iv) asigurarea cadrului organizatoric si a mijloacelor necesare securitatii si sanatatii în munca.
VII. Conditii de eligibilitate pentru beneficiari
Art. 7. - Pot beneficia de facilitatile prevazute în prezenta schema de ajutor de minimis întreprinderile care îndeplinesc urmatoarele conditii:
a) sunt legal constituite în România si îsi desfasoara activitatea în România;
b) sunt eligibile pentru finantare conform prevederilor Documentului-cadru de implementare pentru POS DRU si ale Ghidului solicitantului;
c) nu sunt în stare de insolventa, nu au afacerile administrate de un judecator sindic, nu au nicio restrictie asupra activitatii comerciale, nu sunt subiectul unor aranjamente între creditori sau nu se afla într-o alta situatie similara cu cele mentionate anterior, reglementate prin lege;
d) nu înregistreaza datorii publice si si-au platit la timp taxele, obligatiile si alte contributii la bugetul de stat, bugetele speciale si bugetele locale, prevazute de legislatia în vigoare;
e) reprezentantul legal al întreprinderii nu a fost supus unei condamnari de tip res judicata în ultimii 3 ani de catre nicio instanta de judecata, din motive profesionale sau etic-profesionale;
f) reprezentantul legal al întreprinderii nu a fost condamnat de tip res judicata pentru frauda, coruptie, implicare în organizatii criminale sau în alte activitati ilegale, în detrimentul intereselor financiare ale Comunitatii Europene;
g) reprezentantul legal al întreprinderii nu furnizeaza informatii false;
h) nu sunt "întreprinderi în dificultate", conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea întreprinderilor în dificultate (publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C 244 din 1 octombrie 2004);
i) sunt direct responsabile de pregatirea si implementarea proiectului si nu actioneaza ca intermediar pentru proiectul propus a fi finantat;
j) nu au fost subiectul unui ordin de recuperare în urma unei decizii anterioare a Comisiei Europene privind declararea unui ajutor de stat ca fiind ilegal si incompatibil cu piata comuna sau, în cazul în care au facut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executata si ajutorul a fost integral recuperat, inclusiv dobânda de recuperare aferenta;
k) valoarea totala a ajutoarelor de minimis de care a beneficiat întreprinderea pe o perioada de 3 ani consecutivi (2 ani fiscali precedenti si anul fiscal în curs), cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis, nu depaseste echivalentul în lei a 200.000 euro (100.000 euro în cazul întreprinderilor care activeaza în sectorul transporturilor). Aceste plafoane se aplica indiferent de forma ajutorului de minimis sau de obiectivul urmarit si indiferent daca ajutorul este finantat din surse nationale sau comunitare;
l) îndeplineste si alte conditii specificate în cererea de propuneri de proiecte si în Ghidul solicitantului, fara a aduce atingere prevederilor în materie de ajutor de minimis.
VIII. Conditii de eligibilitate ale proiectelor
Art. 8. - Criteriile de eligibilitate ale proiectelor sunt urmatoarele:
a) proiectul este relevant pentru obiectivele specifice ale axei prioritare 3, respectiv ale domeniului major de interventie 3.2;
b) grupul/grupurile-tinta si activitatile proiectului sunt în concordanta cu conditiile axei prioritare 3, respectiv ale domeniului major de interventie 3.2 si ale cererii de propuneri de proiecte;
c) bugetul proiectului respecta limitele prevazute de prezenta schema de ajutor de minimis;
d) proiectul respecta prevederile comunitare si nationale privind informarea si publicitatea;
e) proiectul respecta perioada maxima de implementare si perioada de transmitere a cererilor de finantare;
f) proiectul este implementat în România.
Art. 9. - Verificarea îndeplinirii conditiilor de eligibilitate se realizeaza de catre administratorul schemei de ajutor de minimis în conformitate cu Ghidul solicitantului.
IX. Selectia si evaluarea proiectelor
Art. 10. - Selectia si evaluarea proiectelor se efectueaza de catre administratorul schemei de ajutor de minimis în conformitate cu Ghidul solicitantului.
X. Modalitatea de acordare a ajutorului de minimis
Art. 11. - (1) Masurile de sprijin acordate întreprinderilor în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis se acorda în baza unei cereri de finantare, însotita de documentele solicitate în cererea de propuneri de proiecte si în Ghidul solicitantului.
(2) Masurile de sprijin acordate în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis constau în finantare nerambursabila din fonduri comunitare si nationale.
(3) Administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis va informa în scris întreprinderile beneficiare cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme de ajutor de minimis si caracterul de minimis al acestuia1.
___________
1 În conformitate cu art. 3 din Regulamentul CE nr. 1.998/2006 din 15 decembrie 2006 pentru aplicarea art. 87 si art. 88 din Tratat ajutoarelor de minimis.

Art. 12. - (1) Valoarea minima a unei cereri de finantare este de 10.000 euro (echivalentul în lei), fara a se depasi valoarea maxima a ajutorului prevazuta la art. 12 alin. (2).
(2) Valoarea maxima a finantarii acordate prin aceasta schema de ajutor de minimis este de 200.000 de euro (echivalentul în lei) pentru o întreprindere pe durata a 3 (trei) exercitii fiscale.
(3) Cheltuielile neeligibile ale proiectului vor fi suportate integral de catre beneficiarul ajutorului de minimis.
(4) Plafonul stabilit va fi exprimat sub forma financiara, ca valoare bruta, înainte de deducerea taxelor sau a altor obligatii fiscale.
Art. 13. - Activitatile eligibile ce fac obiectul prezentei scheme de ajutor de minimis vor fi finantate numai daca au fost initiate dupa semnarea contractului de finantare încheiat între administratorul schemei de ajutor de minimis si beneficiar.
Art. 14. - În cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, ajutorul de minimis se va acorda sub forma de finantare nerambursabila, esalonat, pe etape de implementare a proiectului. Valoarea ajutorului va fi actualizata folosindu-se o rata egala cu rata de referinta stabilita de Comisia Europeana la momentul acordarii ajutorului de minimis.
Art. 15. - (1) Pentru a beneficia de finantare nerambursabila în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, beneficiarul va da o declaratie privind ajutoarele de minimis primite în acel an fiscal si în ultimii 2 ani fiscali (fie din surse ale statului sau ale autoritatilor locale, fie din surse comunitare).
(2) Administratorul schemei de ajutor de minimis va acorda un ajutor de minimis dupa ce va verifica, pe baza declaratiei pe propria raspundere a întreprinderii, faptul ca suma totala a ajutoarelor de minimis primite pe parcursul unei perioade de trei ani consecutivi (ultimii 2 ani fiscali si anul fiscal în curs), fie din surse ale statului sau ale autoritatilor locale, fie din surse comunitare, cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis, nu depaseste pragul de 200.000 euro (100.000 euro pentru întreprinderile care activeaza în domeniul transporturilor), echivalent în lei.
(3) În cazul în care valoarea totala a ajutoarelor de minimis acordate unei întreprinderi pe o perioada de 3 ani consecutivi, cumulata cu valoarea alocarii financiare acordate în conformitate cu prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis, depaseste pragul de 200.000 euro (100.000 euro pentru întreprinderile care activeaza în domeniul transporturilor), echivalent în lei, solicitantul nu poate beneficia de prevederile schemei de ajutor de minimis, nici chiar pentru acea fractiune din ajutor care nu depaseste acest plafon.
(4) Administratorul schemei de ajutor de minimis va verifica daca solicitantul a mai beneficiat de alte ajutoare de stat sau de minimis pentru aceleasi cheltuieli eligibile.
(5) Ajutoarele de minimis acordate în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis nu se vor cumula cu alte ajutoare de stat în sensul art. 87 (1) din Tratatul CE acordate pentru aceleasi costuri eligibile, daca un astfel de cumul genereaza o intensitate a ajutorului de stat care depaseste intensitatea maxima stabilita în fiecare caz printr-un regulament privind exceptarile în bloc sau printr-o decizie adoptata de Comisia Europeana.
XI. Cheltuieli eligibile
Art. 16. - Cheltuielile eligibile în cadrul schemei de ajutor de minimis sunt detaliate în Ghidul solicitantului, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse si al ministrului economiei si finantelor nr. 3/185/2008.
XII. Durata schemei de ajutor de minimis
Art. 17. - Prezenta schema de ajutor de minimis se aplica de la data lansarii pâna la 31 decembrie 2010, în limita fondurilor alocate pentru aceasta schema de ajutor de minimis.
XIII. Bugetul schemei de ajutor de minimis
Art. 18. - (1) Sursa de finantare pentru prezenta schema de ajutor de minimis este Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013", domeniul major de interventie 3.2 "Formare si sprijin pentru întreprinderi si angajati pentru promovarea adaptabilitatii". Contributia Comunitatii Europene la finantarea acordata este de 85%, restul de 15% fiind din contributia publica nationala.
(2) Valoarea totala estimata a ajutorului de minimis care va fi acordat în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, pe întreaga durata de aplicare a acesteia, este de aproximativ 92.065.250 lei (echivalent a 24.882.500 euro):


+------------------------------------------------------------------------------+
¦ An ¦ 2009 ¦ 2010 ¦ TOTAL ¦
+-------------------+-------------------+-------------------+------------------¦
¦ Lei ¦ 50.000.000 ¦ 42.065.250 ¦ 92.065.250 ¦
+------------------------------------------------------------------------------+


Art. 19. - Numarul estimat de beneficiari de ajutor de minimis în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis este de 124 de întreprinderi.
XIV. Modalitatea de implementare a schemei de ajutor de minimis
Art. 20. - (1) Administratorul schemei lanseaza cererea de propuneri de proiecte. Tipul cererii de propuneri de proiecte este "cerere deschisa de proiecte cu depunere continua".
(2) Pentru a beneficia de prevederile prezentei scheme de ajutor de minimis, întreprinderile trebuie sa înainteze o cerere de finantare administratorului schemei de ajutor de minimis, în conformitate cu Ghidul solicitantului.
(3) Cererea de finantare va fi însotita de o declaratie pe propria raspundere prin care beneficiarul certifica faptul ca nu este îndeplinita nicio conditie pentru a fi considerat întreprindere în dificultate, conform Liniilor directoare comunitare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea întreprinderilor aflate în dificultate, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene nr. C244/2004.
(4) Înainte de primirea ajutorului, întreprinderea beneficiara trebuie sa transmita administratorului schemei de ajutor de minimis o declaratie pe propria raspundere cu privire la ajutoarele de stat primite pentru aceleasi cheltuieli eligibile, precum si cu privire la ajutoarele de minimis primite în cursul anului fiscal curent si al celor 2 ani fiscali anteriori.
(5) Verificarea conditiilor de eligibilitate ale activitatilor, proiectelor si cheltuielilor se realizeaza de catre administratorul schemei de ajutor de minimis, înainte de acordarea facilitatii. Administratorul asigura, sub orice forma, publicitatea listei documentelor ce dovedesc îndeplinirea conditiilor de eligibilitate si a altor conditii specifice.
(6) În cazul în care proiectul este eligibil pentru a primi o finantare în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis si este selectat pentru finantare în urma procesului de evaluare, administratorul schemei de ajutor de minimis comunica în scris întreprinderii beneficiare cuantumul maxim al ajutorului ce poate fi acordat si caracterul acestuia de ajutor de minimis, facând referire expresa la Regulamentul CE nr. 1998/2006, prin mentionarea titlului acestuia si a numarului de publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
(7) Întreprinderea încheie cu administratorul schemei de ajutor de minimis un contract de finantare.
(8) În cazul în care întreprinderea nu este eligibila sa primeasca o alocare specifica în cadrul prezentei scheme de ajutor de minimis, administratorul schemei de ajutor de minimis îi comunica în scris acest lucru.
XV. Efecte si beneficii
Art. 21. - Prin aplicarea prezentei scheme de ajutor de minimis se vizeaza obtinerea urmatoarelor efecte si beneficii:
a) cresterea numarului de cursanti certificati pentru actualizarea si îmbunatatirea competentelor în domeniul sanatatii si securitatii la locul de munca;
b) cresterea securitatii si protectiei sanatatii lucratorilor;
c) prevenirea bolilor profesionale;
d) asigurarea cadrului organizatoric si a mijloacelor necesare securitatii si sanatatii în munca;
e) cresterea numarului de lucratori informati cu privire la securitatea si sanatatea în munca.
XVI. Reguli privind transparenta
Art. 22. - (1) Administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis va informa în scris întreprinderile beneficiare cu privire la cuantumul ajutorului acordat în baza prezentei scheme de ajutor de minimis si caracterul de minimis al acestuia2.
(2) Schema de ajutor de minimis va fi publicata integral pe pagina de internet a Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale - Autoritatea de management pentru Programul operational sectorial dezvoltarea resurselor umane, la adresa http://www.fseromania.ro
___________
2 În conformitate cu art. 3 din Regulamentul CE nr. 1.998/2006 din 15 decembrie 2006 pentru aplicarea art. 87 si 88 din Tratat ajutoarelor de minimis.

XVII. Reguli privind raportarea si monitorizarea ajutorului de minimis
Art. 23. - Raportarea si monitorizarea ajutoarelor de minimis acordate în baza prezentei scheme de ajutor de minimis se fac în conformitate cu legislatia comunitara si cu prevederile Regulamentului privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 28 iunie 2007.
Art. 24. - Furnizorul de ajutor de minimis pastreaza evidenta detaliata a ajutoarelor acordate în baza prezentei scheme de ajutor de minimis pe o durata de cel putin 10 ani de la data la care ultima alocare specifica a fost acordata în baza schemei de ajutor de minimis. Aceasta evidenta trebuie sa contina toate informatiile necesare pentru a demonstra respectarea conditiilor impuse de legislatia comunitara în domeniul ajutorului de minimis.
Art. 25. - (1) Furnizorul are obligatia de a supraveghea permanent ajutoarele de minimis acordate, aflate în derulare, si de a dispune masurile care se impun în cazul încalcarii conditiilor impuse prin prezenta schema de ajutor de minimis sau prin legislatia nationala ori europeana aplicabila la momentul respectiv.
(2) Furnizorul are obligatia de a transmite Consiliului Concurentei, în formatul si în termenul prevazute de Regulamentul privind procedurile de monitorizare a ajutoarelor de stat, pus în aplicare prin Ordinul presedintelui Consiliului Concurentei nr. 175/2007, toate datele si informatiile necesare pentru monitorizarea ajutoarelor de minimis la nivel national.
(3) În cazul în care exista îndoieli serioase cu privire la datele transmise de catre furnizor, Consiliul Concurentei poate sa solicite date si informatii suplimentare si, dupa caz, sa faca verificari la fata locului.
(4) În cazul în care furnizorul nu are date definitive privind valoarea ajutorului de minimis, acesta va transmite Consiliului Concurentei valori estimative.
(5) Erorile constatate de furnizor si corectiile legale, anularile, recalcularile, recuperarile, rambursarile se raporteaza Consiliului Concurentei pâna la data de 31 martie a anului urmator anului de raportare.
(6) Furnizorul va transmite spre informare Consiliului Concurentei prezenta schema de ajutor de minimis în termen de 15 zile de la data adoptarii acesteia, conform art. 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale în domeniul ajutorului de stat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 137/2007.
Art. 26. - Pe baza unei cereri scrise, furnizorul va transmite Comisiei Europene, prin intermediul Consiliului Concurentei, în termen de 20 de zile lucratoare sau în termenul fixat în cerere, toate informatiile pe care Comisia Europeana le considera necesare pentru evaluarea respectarii conditiilor prezentei scheme de ajutor de minimis.
Art. 27. - Administratorul prezentei scheme de ajutor de minimis are obligatia de a pune la dispozitia furnizorului de ajutor de minimis, în formatul si în termenul solicitate de acesta, toate datele si informatiile necesare în vederea îndeplinirii procedurilor de raportare si monitorizare ce cad în sarcina furnizorului conform art. 25 si 26.

 

Categorii: contabilitate | fiscalitate | monografii contabile
Cuvinte cheie: subventii | ajutor de stat | fonduri nerambursabile

 

 
 
.

  Ultimele discutii in forum 

RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
Olimpia
4 Dec - 16:11
Claudia
13 Feb - 13:05
viorel55
26 Nov - 12:31

viorel55
19 Nov - 20:13

viorel55
21 Oct - 11:44
viorel55
13 Oct - 09:41
ungur diana
25 Oct - 15:22

..


        Top

 


Google analytics