FISA DE POST SEF BIROU ASIGURAREA CALITATII
1
1. Denumirea compartimentului:
Departament Calitate
2. Denumirea postului:
Sef Birou Asigurarea Calitatii
3. Numele si prenumele salariatului:
NUME SI PRENUME SALARIAT
4. Se subordoneaza:
Sefului Departamentului Calitate sau inlocuitorului acestuia
5. Numele sefului ierarhic:
NUME SI PRENUME SEF IERARHIC
6. Subordoneaza:
Inginerii AQ din cadrul Biroului AQ
7. Drept de semnatura:
Intern:
Extern:
8. Relatii functionale:
Cu responsabilii AQ din compartimente ;
Cu persoane desemnate din compartimentele societatii pentru
elaborarea documentelor sistemului calitatii sau implementarea
prevederilor acestor documente.
9. Pregatirea si experienta:
Studii tehnice superioare
Vechime in domeniu : Minim 5 ani intr-un post similar
Calificari:
-
inginer
- Absolvent al unui curs de instruire in domeniul asigurarii
calitatii, sustinut de o persoana fizica / juridica calificata ;
- Absolvent al unui curs de auditor intern al sistemului calitatii ;
Alte cerinte specifice postului: Sa cunoasca reglementarile in
vigoare in domeniul asigurarii calitatii ;
10. Autoritate si libertate organizatorica:
1. Indeplineste atributiile de sef birou AQ conform schemei
organizatorice a S.C. ________ S.A., atributii precizate mai sus ;
2. Semneaza actele intocmite si le inmaneaza spre aprobare sefului
ierarhic.
11. Responsabilitati si sarcini:
Responsabilitati:
1. Responsabilitatile pe linie de P.M.-P.S.I.sunt prezentate in
ANEXA NR. 1 ;
2. Raspunde de controlul implementarii si eficientei sistemului
calitatii descris in Manualul Calitatii.
3. Raspunde de analizarea, implementarea si actualizarea
documentelor sistemului calitatii.
4. Raspunde de respectarea Graficului de audituri interne.
5. Raspunde material si disciplinar de calitatea lucrarilor
intocmite la nivelul serviciului si incadrarea in termenele
stabilite ;
6. Are obligatia de a studia, a cunoaste si a aplica prevederile
actelor normative in vigoare specifice domeniului in care lucreaza
si a le aduce la cunostinta salariatilor in relatiile de serviciu pe
care le are, cu ocazia indeplirii atributiilor sale de serviciu,
precum si de a sesiza eventualele nerespectari ale legislatiei in
vigoare ;
7. Raspunde pentru dispozitiile si continutul deciziilor proprii ;
8. Raspunde pentru avizele si aprobarile date.
Sarcini:
1. Implementeaza si promoveaza politica calitatii stabilita de
conducerea societatii ;
2. Elaboreaza Manualul Calitatii S.C. Spoting S.A.;
3. Elaboreaza procedurile elementelor sistemului calitatii si
verifica procedurile elementelor sistemului calitatii elaborate de
personalul din subordine.
4. Intocmeste Graficul de elaborare a documentelor sistemului
calitatii.
5. Elaboreaza procedurile de lucru specifice Biroului AQ si verifica
procedurile de lucru elaborate de personalul din subordine.
6. Coordoneaza metodologic activitatea responsabililor AQ din
compartimente.
7. Acorda asistenta tehnica de specialitate responsabililor AQ din
compartimentele societatii, respectiv :
- Urmareste activitatea de elaborare a documentelor sistemului
calitatii de catre responsabilii AQ din compartimentele societatii ;
- Analizeaza procedurile / instructiunile de lucru elaborate de
responsabilii AQ din compartimente sau persoanele desemnate, din
punct de vedere al respectarii cerintelor de asigurarea calitatii ;
- Asigura si urmareste implementarea documentelor sistemului
calitatii in compartimentele societatii.
8.In cadrul analizei efectuate de management:
- Asigura activitatile de secretariat
- Prezinta rapoarte privind:
- Stadiul de realizare a programului de actiuni corective/ preventive
stabilit la reuniunea precedenta;
- Tendinta reclamatiilor primite de la clienti;
- Sinteza rapoartelor auditurilor interne
- Intocmeste si difuzeaza raportul de analiza a sistemului calitatii
;
- Difuzeaza programele de actiuni corective /preventive, eventualele
decizii, grafice de planificare a calitatii rezultate
- Urmareste implementarea actiunilor corective stabilite prin
audituri interne si informeaza Reprezentantul Managementului asupra
gradului de implementare si adecvare a actiunilor corective si
preventive stabilite.
9. Intreprinde masuri de finalizare a actiunilor corective dispuse
de beneficiari si organismele imputernicite.
10. Coordoneaza si participa auditurile efectuate la subcontractanti.
11. Participa la auditurile externe efectuate de catre organismele
de certificare la subcontractantii societatii.
12. Intocmeste Graficul anual de audituri interne.
13. Completeaza si gestioneaza Registrul de evidenta audituri
interne si Registrul de evidenta a actiunilor corective si
preventive.
14. Elaboreaza planurile de audit, listele de verificare si raportul
de audit, in cazul in care este numit de reprezentantul
managementului auditor sef.
15. Urmareste modul de administrare si organizare a inregistrarilor
calitatii.
16. Informeaza operativ Reprezentantul Managementului despre stadiul
si eficacitatea sostemului calitatii si problemele rezultate din
activitatea de supraveghere si mentinere a sistemului calitatii.
17. Informeaza periodic pe reprezentantul managementului asupra
problemelor nerezolvate sau a caror rezolvare este in functie de
unele decizii la nivelul conducerii societatii.
18. Identifica necesitatile de instruire in domeniul asigurarii
calitatii.
19. Respecta normele de protectia muncii si PSI si prevederile
legislatiei in vigoare.
20. Indeplineste responsabilitatile rezultate din documentele
sistemului calitatii si sarcinile de serviciu primite de la seful
Departamentului Calitate.
12. Sanctiuni pentru nerespectarea fisei postului sau a anexelor acestora:
Daca este cazul
13. Semnaturi:
14. Data semnarii: