FISA DE POST DIRECTOR UNITATE DE INVATAMANT
1
1. Denumirea compartimentului:
invatamant preuniversitar
2. Denumirea postului:
Director unitate de invatamant
3. Numele si prenumele salariatului:
NUME SI PRENUME SALARIAT
4. Se subordoneaza:
inspector scolar general
5. Numele sefului ierarhic:
NUME SI PRENUME SEF IERARHIC
6. Subordoneaza:
director adjunct, personalul didactic, didactic auxiliar si
nedidactic
7. Drept de semnatura:
Intern:
Extern:
8. Relatii functionale:
inspector management, inspector teritorial, inspectori
scolari, directori de scoli, autoritatea locala
9. Pregatirea si experienta:
10. Autoritate si libertate organizatorica:
Daca este cazul
11. Responsabilitati si sarcini:
Descrierea postului:
(1) Exercita conducerea executiva a unitatii de īnvatamānt, īn
conformitate cu atributiile conferite de lege, cu hotarārile
Consiliului de administratie al unitatii de īnvatamānt, precum si cu
alte reglementari legale.
(2) Reprezinta unitatea de īnvatamānt īn relatiile cu terte persoane
fizice si juridice, īn limitele competentelor prevazute de lege.
(3) Manifesta loialitate fata de unitatea de īnvatamānt,
credibilitate si responsabilitate īn deciziile sale, īncredere īn
capacitatile angajatilor
(4) Īncurajeaza si sustine colegii, īn vederea motivarii pentru
formare continua si pentru crearea īn unitate a unui climat optim
desfasurarii procesului de īnvatamānt.
(5) Coordoneaza direct compartimentul financiar-contabil prin care
se realizeaza evidenta contabila sintetica si analitica, precum si
executia bugetara.
(6) Are drept de indrumare si control asupra activitatii īntregului
personal salariat al unitatii de īnvatamānt; colaboreaza cu
personalul cabinetului medical.
(7) Aproba vizitarea unitatii de īnvatamānt si asistenta la orele de
curs sau la activitati scolare /extrascolare, efectuate de catre
persoane din afara unitatii de īnvatamānt, cu respectarea
prevederilor legale īn vigoare. Fac exceptie de la aceasta prevedere
reprezentantii institutiilor cu drept de control asupra unitatilor
de īnvatamānt.
(8) Beneficiaza de īndemnizatie de conducere, conform
reglementarilor legale īn vigoare.
(9) Norma didactica de predare a directorului si/ sau degrevarea de
ore a acestuia se stabilesc, īn baza normelor metodologice aprobate
de Ministerul Educatiei si Cercetarii.
(10) Perioada concediului anual de odihna al directorului se aproba
de catre inspectorul scolar general.
(11) Este presedintele consiliului profesoral si al consiliului de
administratie, īn fata carora prezinta rapoarte semestriale si
anuale.
(12) Raspunde de asigurarea calitatii in scoala.
Atributii pe domeniul calitatii:
I.Domeniul : CAPACITATEA ORGANIZATIONALA
Management strategic
- concepe politica scolii ;stabileste directiile generale de
dezvoltare a scolii ;
- propune proiectul planului de scolarizare ;
- organizeaza/eficientizeaza sistemul de comunicare interna
intrainstitutionala ;
-asigura si eficientizeaza sistemul de comunicare externa,
interistitutionala.
Management operational
- coordoneaza elaborarea proiectelor de dezvoltare a scolii pe
termen scurt, mediu si lung ;
- reactualizeaza regulamentele si echipele de lucru din scoala ;
- asigura dezvoltarea sistemului informatic ;
- elaboreaza instrumente interne de lucru in vederea eficientizarii
activitatii ;
- monitorizeaza activitatea comisiei de intocmire a orarului si
serviciului pe scoala ;
- promoveaza si asigura conditiile de mediatizare a scolii in
comunitate ;
- sprijina dezvoltarea serviciilor medicale si sociale in colaborare
cu institutiile desemnate;
- asigura sistemul de protectie si securitate al elevilor si
personalului ;
- asigura conditiile pentru optimizarea calitatii invatarii.
Managementul personalului
- incheie contracte individuale cu personalul angajat ;
- proiecteaza si stabileste sarcini concrete pentru toate
categoriile de personal (fisa postului);
- concepe proiectul planului de incadrare cu personalul necesar
pentru desfasurarea unei activitati de calitate ;
- sprijina cadrele didactice in dezvoltarea profesionala si
personala ;
- favorizeaza , sustine si monitorizeaza activitatea de formare
continua a cadrelor didactice si a personalului ;
- solicita activitati de formare continua care sa raspunda nevoilor
scolii.
II. Domeniul: EFICACITATEA EDUCATIONALA
Oferta educationala
- existenta unei strategii de dezvoltare a ofertei educationale pe
termen lung;
- adecvarea ofertei educationale la contextul socio-economic si
cultural in care functioneaza scoala;
- coordoneaza implementarea ofertei educationale;
- coordoneaza promovarea ofertei educationale.
Realizarea curriculumului
- monitorizeaza cuprinderea elevilor īn formele de educatie
stabilite prin lege;
- monitorizeaza respectarea prevederilor din documentele curriculare
oficiale si a celor auxiliare;
-monitorizeaza existenta si utilizarea softurilor educationale si a
auxiliarelor curriculare;
- asigura realizarea bazei logistice pentru desfasurarea
activitatilor instructiv educative si a celor extracurriculare;
- stabileste colectivele de catedra/ comisiile metodice/colectivele
pe domenii si principii de functionare a acestora;
- monitorizeaza impactul formarii continue a cadrelor didactice , a
rezultatelor activitatii metodico-stiintifice si a mentoratului
cadrelor debutante sau nou venite in scoala asupra calitatii
activitatilor de predare-invatare si educationale.
Rezultatele īnvatarii
- creaza conditii pentru dezvoltarea elevilor in functie de
particula-ritatile lor individuale (grupe de excelenta, participare
la concur-suri,olimpiade, programe remediale);
- asigura conditii pentru obtinerea de catre elevi de performante la
examene nationale si atestate;
- elaboreaza criterii proprii de monitorizare si evaluare pentru
eficientizarea activitatilor educative extracurriculare si
extrascolare;
- monitorizeaza starea de disciplina din scoala;
- monitorizeaza si evalueaza realizarea consilierii si orientarii
vocationale a elevilor si insertia socio- profesionala a
absolventilor;
- initiaza si sprijina crearea si mentinerea de parteneriate locale,
regionale, nationale si internationale
III. Domeniul
MANAGEMENTUL CALITATII
Autoevaluarea institutionala
- proiectarea si implementarea procedurilor de autoevaluare
institutionala.
Asigurarea calitatii
- existenta si aplicarea procedurilor interne de asigurare a
calitatii;
- constituirea si functionarea CEAC in cf. cu Legea Calitatii;
- proiectarea si implementarea strategiei de dezvoltare manageriala
a personalului de conducere, de formare/ dezvoltare a personalului
didactic, didactic auxiliar si nedidactic
Revizuirea ofertei educationale si a planului de dezvoltare;
- realizarea procedurilor interne pentru identificarea punctelor
tari, punctelor slabe, oportunitatilor si amenintarilor;
- stabilirea procedurilor interne prin care evaluarile rezultatelor
invatarii conduc la revizuirea ofertei educationale si la
modificarea planului de dezvoltare;
- asigurarea accesibilitatii elevilor si cadrelor didactice la
resursele de invatare.
Evaluarea personalului
- stabilirea strategiei, criteriilor si instru mentelor de evaluare
periodica a personalului.
Baza de date
- realizarea bazei de date;
- cuprinderea in baza de date a informatiilor necesare functionarii
si dezvoltarii scolii si a celor necesare la nivel judetean si
national.
Asigurarea accesului la informatie a persoanelor si institutiilor
interesate
- coordonarea strategiilor de promovare a scolii;
- existenta unor structuri desemnate pentru activitatea de relatii
publice.
12. Sanctiuni pentru nerespectarea fisei postului sau a anexelor acestora:
Daca este cazul
13. Semnaturi:
14. Data semnarii: