Obtinerea
Certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social
Pentru
inregistrarea unei societati sau pentru schimbarea sediului, societatile
comerciale vor fi nevoite sa inregistreze documentul care atesta dreptul de
folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si sa obtina
certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social
Pentru
inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta si obtinerea
certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social se depune o cererea
de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului
cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu
destinatie de sediu social.
Inregistrarea la
organul fiscal a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului
cu destinatie de sediu social se dovedeste cu Adeverinta privind inregistrarea
documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de
sediu social.
Cererea se depune
de catre titularul dreptului de folosinta. In cazul in care titularul dreptului
de folosinta este o persoana juridica, cererea se depune de catre reprezentantul
legal al acesteia sau de catre un imputernicit, potrivit legii.
Documente
necesare.
Cererea va fi
insotita de:
- actele doveditoare ale dreptului de folosinta, cum ar fi: titlu de proprietate,
contract de vanzare cumparare, contract de inchiriere, contract de comodat sau
alte acte care atesta dreptul de folosinta;
- actul de identitate al solicitantului si/sau imputernicirea, dupa caz;
- actul care atesta numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice.
Depunerea cererii
Cererea se depune
la organul fiscal competent, direct la registratura sau prin posta, cu
confirmare de primire.
Daca cererea se
depune la registratura organului fiscal, actele doveditoare ale dreptului de
folosinta se prezinta in original si in copie. Organul fiscal certifica
conformitatea copiei cu originalul si restituie solicitantului originalul.
Termenul de
solutionare este de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii la organul
fiscal competent a cererii insotite de documentatia completa.
Dosarul solicitarii, care cuprinde:
a) cererea solicitantului;
b) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de
sediu social;
c) actul de identitate al solicitantului si/sau imputernicirea, dupa caz;
d) actul care atesta numirea reprezentantului legal al persoanelor juridice,
dupa caz;
e) un exemplar al Adeverintei privind inregistrarea documentului care atesta
dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social;
f) un exemplar al Certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social se
arhiveaza la compartimentul de specialitate.