.

 

30 Decembrie 2009

contabilitateafirmei.ro

Modificarea Normelor de aplicare a scutirilor de taxa pe valoarea adaugata pentru traficul international de bunuri

(M. Of. nr. 915 din 28/12/2009)

Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune nouă - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificată

Plasează o comandă ...

Ordinul 3418 din 21 decembrie 2009 privind modificarea Normelor de aplicare a scutirilor de taxa pe valoarea adaugata pentru traficul international de bunuri, prevazute la art. 144 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.218/2006

 

In baza prevederilor art. 144 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. I. - Normele de aplicare a scutirilor de taxa pe valoarea adaugata pentru traficul international de bunuri, prevazute la art. 144 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.218/2006, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.046 din 29 decembrie 2006, cu modificarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1. - (1) Plasarea bunurilor in unul dintre regimurile mentionate la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 1-7 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal, si livrarea acestora cat timp se afla sub regimul respectiv se supun conditiilor impuse de legislatia vamala.
(2) Prestarile de servicii mentionate la art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal asupra bunurilor aflate inca in unul dintre regimurile mentionate la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 1-7 din Codul fiscal sunt scutite in masura in care prestarea acestor servicii este autorizata de legislatia vamala.
(3) Scutirea de taxa in ceea ce priveste livrarea de bunuri plasate in unul dintre regimurile mentionate la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 1-7 din Codul fiscal va fi justificata cu:
a) contractul incheiat cu titularul regimului sau cu beneficiarul;

b) factura care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal;
c) documentele din care sa reiasa ca bunurile in cauza se aflau in unul dintre regimurile mai sus mentionate la momentul livrarii sau prestarii.
(4) Scutirea de taxa prevazuta la art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, pentru serviciile de transport de bunuri, se justifica de persoana impozabila care factureaza transportul, in masura in care locul prestarii serviciilor este considerat a fi in Romania in conformitate cu prevederile art. 133 din Codul fiscal si daca aceasta ar fi fost persoana obligata la plata taxei conform art. 150 alin. (1) din Codul fiscal, in cazul in care nu se aplica o scutire de taxa. Documentele pe baza carora se justifica scutirea de taxa sunt:
a) factura, care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal sau, dupa caz, pentru persoanele care presteaza efectiv serviciul de transport, documentul specific de transport daca acesta contine cel putin informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal;
b) contractul incheiat cu beneficiarul;
c) documentele din care sa rezulte ca transportul este aferent livrarilor de bunuri prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal sau este efectuat in locatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, pentru bunurile aflate in regimurile sau situatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal;
d) documentele specifice de transport in functie de tipul transportului sau copii de pe aceste documente, dupa caz.
(5) Daca locul serviciului de transport de bunuri este in Romania si beneficiarul ar fi persoana obligata la plata taxei conform art. 150 din Codul fiscal, daca operatiunea nu ar fi scutita, acesta justifica scutirea de taxa prevazuta la art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, pentru serviciile de transport, cu:
a) factura emisa de prestator sau, dupa caz, pentru persoanele care presteaza efectiv serviciul de transport, documentul specific de transport daca acesta contine cel putin informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal;

b) contractul incheiat cu prestatorul;
c) documentele din care sa rezulte ca transportul este aferent livrarilor de bunuri prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal ori este efectuat in locatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, pentru bunurile aflate in regimurile sau in situatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal;
d) documentele specifice de transport in functie de tipul transportului sau copii de pe aceste documente, dupa caz.
Daca beneficiarul nu poate justifica scutirea de taxa, operatiunile vor fi considerate taxabile. In cazul in care sunt achizitii intracomunitare de servicii, vor fi aplicate prevederile specifice de declarare a acestor operatiuni.
(6) Scutirea de taxa prevazuta la art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, pentru serviciile accesorii transportului aferent livrarilor prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal ori efectuat in locatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, pentru bunurile aflate in regimurile sau in situatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, se justifica de catre prestatorul serviciilor, in masura in care locul prestarii serviciilor este considerat a fi in Romania, in conformitate cu prevederile art. 133 din Codul fiscal, si daca acesta ar fi fost persoana obligata la plata taxei conform art. 150 alin. (1) din Codul fiscal, in cazul in care nu se aplica o scutire de taxa. Documentele pe baza carora se justifica scutirea de taxa sunt:
a) contractul incheiat cu beneficiarul;
b) factura care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal;
c) documentele din care sa rezulte ca sunt servicii accesorii unui transport aferent livrarilor de bunuri prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal ori efectuat in locatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, pentru bunurile aflate in regimurile sau in situatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.

(7) Daca locul serviciilor accesorii transportului aferent livrarilor de bunuri prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal sau efectuat in locatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, pentru bunurile aflate in regimurile ori in situatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, este considerat a fi in Romania, in conformitate cu prevederile art. 133 din Codul fiscal, scutirea de taxa prevazuta la art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal se justifica de beneficiarul serviciilor, daca acesta ar fi persoana obligata la plata taxei conform art. 150 din Codul fiscal, in situatia in care operatiunea nu ar fi scutita, pe baza urmatoarelor documente:
a) contractul incheiat cu prestatorul serviciilor;
b) factura emisa de prestator;
c) documentele din care sa rezulte ca serviciile sunt accesorii unui transport aferent livrarilor de bunuri prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal sau efectuat in locatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, pentru bunurile aflate in regimurile ori in situatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.
Daca beneficiarul nu poate justifica scutirea de taxa, operatiunile vor fi considerate taxabile. In cazul in care sunt achizitii intracomunitare de servicii, vor fi aplicate prevederile specifice de declarare a acestor operatiuni.
(8) Scutirea de taxa prevazuta la art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, pentru alte prestari de servicii aferente livrarilor de bunuri prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal sau efectuate in locatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, pentru bunurile aflate in regimurile ori in situatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, se justifica de catre prestatorul serviciilor, in masura in care locul prestarii serviciilor este considerat a fi in Romania, in conformitate cu prevederile art. 133 din Codul fiscal, si daca acesta ar fi fost persoana obligata la plata taxei conform art. 150 alin. (1) din Codul fiscal, in cazul in care nu se aplica o scutire de taxa. Documentele pe baza carora se justifica scutirea de taxa sunt:

a) contractul incheiat cu beneficiarul;
b) factura care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal;
c) documentele din care sa rezulte ca prestarile de servicii efectuate sunt aferente livrarilor de bunuri prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal ori sunt efectuate in locatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, pentru bunurile aflate in regimurile sau in situatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.
(9) Daca locul altor servicii aferente livrarilor de bunuri prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal sau efectuate in locatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, pentru bunurile aflate in regimurile ori in situatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, este considerat a fi in Romania, in conformitate cu prevederile art. 133 din Codul fiscal, scutirea de taxa prevazuta la art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal se justifica de beneficiarul serviciilor, daca acesta ar fi persoana obligata la plata taxei conform art. 150 din Codul fiscal, in situatia in care operatiunea nu ar fi scutita, pe baza urmatoarelor documente:
a) contractul incheiat cu prestatorul serviciilor;
b) factura emisa de prestator;
c) documentele din care sa rezulte ca prestarile de servicii sunt aferente livrarilor de bunuri prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal sau sunt efectuate in locatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, pentru bunurile aflate in regimurile ori in situatiile prevazute la art. 144 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.
Daca beneficiarul nu poate justifica scutirea de taxa, operatiunile vor fi considerate taxabile. In cazul in care sunt achizitii intracomunitare de servicii, vor fi aplicate prevederile specifice de declarare a acestor operatiuni."
2. La articolul 2, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 2. - (1) Conform art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal, se considera antrepozite de taxa pe valoarea adaugata:

a) pentru produsele accizabile, prevazute la art. 1251 alin. (1) pct. 7 din Codul fiscal, inclusiv pentru cele care sunt incluse si in lista mentionata la alin. (3), orice locatie situata in Romania, definita ca antrepozit fiscal in sensul art. 163 lit. c) din Codul fiscal;
b) pentru bunurile prevazute la alin. (3), o locatie situata in Romania si definita ca atare prin ordin al ministrului finantelor publice.
(2) Sunt scutite de taxa pe valoarea adaugata:
a) livrarile de bunuri care urmeaza sa fie plasate in regim de antrepozit de TVA, conform art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal;
b) livrarile de bunuri efectuate in locatiile prevazute la alin. (1), atat timp cat bunurile se afla inca in regim de antrepozit de TVA, conform art. 144 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal. Produsele accizabile rezultate in urma productiei in antrepozitele fiscale definite la art. 163 lit. c) din Codul fiscal sunt bunuri aflate in regim de antrepozit de TVA;
c) prestarile de servicii care sunt aferente livrarilor prevazute la lit. a) sau care sunt efectuate in locatiile enumerate la lit. a), pentru bunurile aflate inca intr-un astfel de regim, conform art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal;
d) serviciile prestate de intermediarii care actioneaza in numele si in contul altei persoane, in cazul in care acestea sunt prestate in legatura cu operatiunile scutite de taxa pe valoarea adaugata conform prevederilor lit. a)-c), in baza art. 1441 din Codul fiscal;
e) importurile si achizitiile intracomunitare de bunuri plasate in regim de antrepozit de taxa pe valoarea adaugata, in baza art. 142 alin. (1) lit. a) si a art. 144 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal."
3. La articolul 2 alineatul (4), litera a) va avea urmatorul cuprins:
"a) bunurilor livrate de magazinele duty-free conform art. 158 din Directiva 2006/112/CE, in cazul in care aceste livrari sunt scutite de taxa conform art. 143 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal;".
4. La articolul 2, alineatul (5) va avea urmatorul cuprins:

"(5) In cazul prestarilor de servicii prevazute la alin. (2) lit. c) care sunt efectuate in locatiile prevazute la alin. (1) lit. b), scutirea de taxa se limiteaza la serviciile enumerate in anexa 2 la norme, in conditiile in care nu conduc la reincadrarea sub un alt cod tarifar cu 8 cifre, cu exceptiile prevazute in cadrul anexei 2."
5. La articolul 2, alineatul (8) va avea urmatorul cuprins:
"(8) Persoana obligata la plata taxei pe valoarea adaugata este persoana din cauza careia bunurile ies din regimul de antrepozit de taxa pe valoarea adaugata, conform art. 150 alin. (5) din Codul fiscal."
6. La articolul 2, alineatele (11) si (12) vor avea urmatorul cuprins:
"(11) Persoana care plaseaza bunuri in regim de antrepozit de TVA, livreaza bunuri in timp ce acestea se afla in regimul de antrepozit de TVA si/sau scoate bunurile dintr-un asemenea regim va trebui sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa se identifice fata de antrepozitarul mentionat la alin. (10) cu codul sau de inregistrare in scopuri de TVA din Romania sau, dupa caz, cu codul sau de identificare fiscala;
b) pentru toate livrarile efectuate, sa emita factura mentionata la art. 155 alin. (1) din Codul fiscal, care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal.
(12) Celelalte limite si conditii cu privire la regimul de antrepozit de TVA sunt prezentate in anexa 1."
7. La articolul 2, alineatul (13) se abroga.
8. Anexa 1 la norme va avea urmatorul cuprins:

"ANEXA Nr. 1
la norme

Alte limite si conditii privind aplicarea
regimului de antrepozit de TVA

I. Aplicarea regimului: principii de baza
1. Regimul de antrepozit de TVA se refera numai la bunurile comunitare. In acest sens, urmatoarele bunuri se considera comunitare:
a) bunurile provenind din teritoriul comunitar in scopuri de TVA, definit la art. 1252 din Codul fiscal;
b) bunurile importate pe teritoriul comunitar si plasate in circulatie libera in Comunitate.
2. Regimul de antrepozit de TVA cuprinde un sistem de scutiri in lant de taxa, care consta in:

a) acordarea scutirii de taxa provizorii pentru toate operatiunile efectuate in cadrul regimului;
b) acordarea definitiva a acestei scutiri la momentul livrarii ulterioare a bunurilor in cadrul regimului de antrepozit de TVA.
3. Toate operatiunile efectuate asupra bunurilor aflate in acest regim sunt scutite definitiv de la plata taxei, cu exceptia operatiunilor efectuate catre ultimul cumparator care beneficiaza numai de scutire provizorie.
4. Operatiunile prevazute la pct. 3, care beneficiaza numai de scutire provizorie, sunt:
a) livrarea efectuata catre ultimul cumparator, de bunuri care raman in acest regim;
b) serviciile efectuate catre ultimul cumparator, aferente bunurilor ce raman in acest regim pe perioada depozitarii.
5. In cazul in care bunurile nu au facut obiectul unei livrari cu plata, in cadrul regimului, operatiunile provizoriu scutite de taxa raman urmatoarele:
a) operatiunea de plasare a bunurilor in regim de antrepozit de TVA de catre cumparatorul sau proprietarul bunurilor. Aceasta operatiune poate fi un import, o achizitie intracomunitara sau o livrare de bunuri in Romania;
b) serviciile in legatura cu aceste bunuri, prestate in contul cumparatorului/proprietarului, in cadrul regimului, anterior si pe perioada antrepozitarii.
6. Bunurile respective vor capata una dintre urmatoarele destinatii:
a) fie ultimul cumparator/proprietar efectueaza o livrare cu plata a acestor bunuri, iar acestea raman in cadrul regimului;
b) fie ultimul cumparator/proprietar efectueaza o livrare cu plata a acestor bunuri, iar acestea parasesc regimul;
c) fie ultimul cumparator scoate bunurile din regim, independent de orice tranzactie.
7. Livrarea cu plata nu face decat sa extinda lantul operatiunilor scutite. Totusi, livrarea insotita de iesirea bunurilor din acest regim, precum si iesirea bunurilor din regim fara existenta vreunei tranzactii pun capat regimului.
II. Bunuri livrate cu plata si care nu raman in regimul de antrepozit de TVA
8. Livrarea de bunuri nu mai poate beneficia de scutirea mentionata la art. 144 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal daca bunurile nu raman in regimul de antrepozit de TVA si urmeaza regulile obisnuite, avand urmatoarele caracteristici:

a) este, in principiu, taxabila daca livrarea are loc in Romania si bunurile nu parasesc Romania, fara insa a afecta aplicarea altei scutiri in interiorul tarii;
b) nu se supune TVA daca livrarea nu are loc in Romania, conform art. 132 din Codul fiscal, ca, de exemplu, o livrare cu instalare in strainatate sau vanzare la distanta care are loc in strainatate;
c) este scutita de taxa daca este o livrare intracomunitara sau un export ce respecta conditiile pentru ca o operatiune sa fie scutita de taxa, conform art. 143 din Codul fiscal.
9. Aplicarea regulilor obisnuite pentru aceasta operatiune determina transformarea scutirii provizorii aplicate ultimelor operatiuni (livrarea de bunuri sau prestarea de servicii) ce preceda aceasta livrare in scutire definitiva.
Exemplu*):
IMAGINE
___________
*) Exemplul este reprodus in facsimil.

A. A ii vinde bunuri lui B, care le plaseaza intr-un antrepozit de TVA. Operatiunea A-B poate constitui un import efectuat de B, o achizitie intracomunitara efectuata de B sau o livrare efectuata de A lui B cu scutire de taxa pentru ca bunurile se plaseaza de catre B intr-un antrepozit de TVA. Aceasta scutire se acorda provizoriu.
B. Y efectueaza o prestare de servicii in legatura cu bunurile, in contul lui B. Aceasta operatiune este provizoriu scutita de taxa.
C. B vinde bunurile supuse transformarii lui C, iar bunurile raman in acelasi regim. Livrarea B-C este provizoriu scutita de taxa, insa transforma scutirea aferenta plasarii bunurilor de catre B in cadrul regimului in scutire definitiva (import efectuat de B, achizitie intracomunitara sau livrare de la A catre B), ca si prestarea de servicii efectuata de Y lui B.
D. C vinde bunurile lui D, iar acestea raman in regim de antrepozit de TVA. Livrarea C-D este scutita provizoriu de taxa, dar transforma scutirea aferenta livrarii de bunuri de catre B lui C in scutire definitiva.
E. Z efectueaza o prestare de servicii in legatura cu bunurile, in contul lui D. Aceasta operatiune este provizoriu scutita de taxa.

F. D vinde bunuri lui E, iar acestea parasesc regimul in cadrul acestei vanzari. Aceasta livrare poate fi o livrare taxabila in Romania, o livrare intracomunitara sau un export scutit de taxa.
Aceasta livrare transforma scutirile provizorii acordate pentru livrarea de catre C lui D si pentru prestarea de servicii de catre Z lui D in scutiri definitive.
III. Bunurile care parasesc regimul fara a avea loc o tranzactie comerciala
10. Bunurile care parasesc regimul fara a avea loc o tranzactie comerciala pot avea ca destinatie Romania, alt stat membru sau un stat in afara Comunitatii.
11. Impozitarea cu TVA, fara a afecta o posibila scutire, se poate efectua numai pentru operatiunile anterioare care erau provizoriu scutite de taxa. Aceste operatiuni pot fi: livrarea de bunuri, prestarea de servicii, achizitia intracomunitara sau importul de bunuri. In situatia in care la scoaterea bunurilor din regim fara existenta unei tranzactii comerciale nu se pot determina operatiunile care au fost provizoriu scutite de taxa, regularizarea se face prin impozitarea cu TVA a bunurilor scoase din regimul de antrepozit de TVA, desi scoaterea bunurilor din regim fara existenta unei tranzactii comerciale nu constituie in sine o operatiune in sfera TVA. Regularizarea TVA se realizeaza prin plata taxei conform pct. 35-38.
12. In cazul in care bunurile nu au facut obiectul livrarii cu plata cand se aflau in regimul de antrepozit de TVA, operatiunile mentionate la pct. 11 sunt urmatoarele:
a) operatiunea de plasare a bunurilor in acest regim de catre cumparatorul/proprietarul bunurilor. Aceasta operatiune poate fi: livrare, import sau achizitie intracomunitara de bunuri;
b) prestarile de servicii in legatura cu aceste bunuri in beneficiul cumparatorului/proprietarului anterior sau in perioada in care bunurile se aflau in acest regim.
13. In cazul in care bunurile au facut obiectul uneia sau mai multor livrari cu plata cand se aflau in regimul de antrepozit de TVA, operatiunile mentionate la pct. 11 sunt urmatoarele:

a) livrarea de bunuri ce raman in regimul de antrepozit de TVA, efectuata catre ultimul cumparator;
b) prestarile de servicii efectuate catre ultimul cumparator atat timp cat bunurile se aflau in regimul de antrepozit de TVA.
14. Taxa datorata pentru operatiunile ce vor fi regularizate devine exigibila la momentul iesirii bunurilor din regim si se taxeaza cu cota care ar fi fost aplicabila fiecareia dintre aceste operatiuni facute in beneficiul ultimului cumparator/proprietar al bunurilor, care aplica prevederile art. 150 alin. (5) din Codul fiscal.
15. Iesirea din regim fara existenta unei tranzactii comerciale a unor bunuri ce sunt transportate in alt stat membru constituie un transfer in sensul art. 128 alin. (10) si (11) din Codul fiscal si, in consecinta, reprezinta o operatiune impozabila.
16. Aceasta operatiune nu atrage nicio regularizare in masura in care este scutita de taxa in baza art. 143 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal.
17. In plus, scoaterea bunurilor din regimul de antrepozit de TVA transforma, de asemenea, scutirea provizorie acordata pentru operatiunile anterioare, precedente acestei iesiri, in scutire definitiva.
18. Scoaterea din regim fara existenta unei tranzactii comerciale a unor bunuri transportate intr-un stat din afara Comunitatii nu constituie in sine o operatiune taxabila.
19. Totusi, intrucat nu se datoreaza nicio taxa pentru bunurile exportate din spatiul comunitar, iesirea bunurilor din regimul de antrepozit de TVA nu se supune taxei si nu se va efectua nicio regularizare.
20. De asemenea, in aceasta situatie iesirea bunurilor din regimul de antrepozit de TVA in aceste conditii transforma scutirea provizorie acordata pentru operatiunile anterioare, precedente acestei iesiri, in scutire definitiva.
Exemplu*):
IMAGINE
___________
*) Exemplul este reprodus in facsimil.

In acest sens, reluam exemplul mentionat la pct. 9 si consideram ca D nu vinde bunurile achizitionate si supuse transformarii, ci le scoate din regimul de antrepozit de TVA pentru a le transporta in magazinul sau de vanzare cu amanuntul din Romania, in alt stat membru sau in afara spatiului comunitar.

a) Daca magazinul se afla in Romania, D realizeaza o deplasare pe plan local, ce nu constituie o operatiune taxabila. Aceasta implica faptul ca operatiunile efectuate de catre C lui D (livrare de bunuri) si de catre Z lui D (prestare de servicii) nu pot fi scutite definitiv de taxa si faptul ca se datoreaza TVA pentru aceste operatiuni.
b) Daca magazinul se afla in alt stat membru si daca D realizeaza un transfer in sensul art. 128 alin. (10) din Codul fiscal, aceasta operatiune este scutita de taxa in baza art. 143 alin. (2) lit. d) din Codul fiscal. Preluarea bunurilor in statul membru de sosire va fi asimilata unei achizitii intracomunitare taxabile la pretul de cost al bunurilor, ce va cuprinde pretul de cumparare platit lui C, precum si costul serviciilor platit lui Z. Prin urmare, scutirile acordate provizoriu pentru livrarea C-D si pentru serviciul Z-D devin definitive.
c) Daca magazinul se afla in afara spatiului comunitar, D realizeaza o deplasare a bunurilor in afara spatiului comunitar, operatiune care nu este impozabila. Chiar daca nu se aplica nicio taxa pentru bunurile exportate in afara Comunitatii, scutirile acordate provizoriu pentru livrarea C-D si pentru serviciul Z-D devin, de asemenea, definitive.
IV. Persoana obligata la plata taxei
21. In principiu, persoana obligata la plata taxei este persoana impozabila care efectueaza livrarea de bunuri sau prestarea de servicii in baza art. 150 alin. (1) din Codul fiscal.
22. S-a remarcat ca atunci cand aceste operatiuni se realizeaza in cadrul regimului, ele beneficiaza de o scutire provizorie care devine definitiva daca bunurile:
a) fac obiectul unei livrari in care bunurile raman in regim de antrepozit de TVA;
b) parasesc regimul in cadrul livrarii;
c) parasesc regimul independent de orice tranzactie comerciala, spre o destinatie din afara Romaniei.
23. Pe de alta parte, aceste operatiuni trebuie regularizate cand sunt efectuate in beneficiul unei persoane impozabile care scoate bunurile din regim fara existenta unei tranzactii comerciale, spre o destinatie din Romania.

24. Intrucat persoana obligata la plata taxei, mentionata la pct. 21, nu are posibilitatea de a controla destinatia pe care o vor primi bunurile dupa ce le livreaza ori le expediaza, aceasta nu are cum sa cunoasca daca scutirea provizorie aplicata operatiunii efectuate se va transforma sau nu in scutire definitiva si, in consecinta, daca ar avea ori nu obligatia efectuarii unei regularizari.
25. Prin urmare, art. 150 alin. (5) din Codul fiscal desemneaza persoana obligata la plata taxei ca fiind persoana din cauza careia bunurile sunt plasate in acest regim sau care scoate bunurile din regim.
26. Derogarea prevazuta la pct. 25 este aplicabila numai livrarii de bunuri sau prestarii de servicii care beneficiaza de scutirea aferenta regimului de antrepozit de TVA si care se acorda provizoriu. Pentru celelalte livrari de bunuri si prestari de servicii (cum ar fi livrarea de bunuri care nu raman in regim de antrepozit de TVA sau prestarea de servicii nepermisa in cadrul regimului) se aplica regula normala referitoare la obligatia platii TVA, prevazuta la art. 150 alin. (1) din Codul fiscal, cu exceptia cazului in care se aplica alta regula referitoare la obligatia de plata, ca, de exemplu, conform art. 150 alin. (6) din Codul fiscal.
27. In ceea ce priveste importurile si achizitiile intracomunitare de bunuri plasate in acest regim, nu se aplica nicio derogare, ci regulile obisnuite referitoare la persoana obligata la plata taxei pentru aceste operatiuni.
28. (1) In plus, art. 1512 alin. (6) din Codul fiscal precizeaza ca pentru aplicarea regimului de antrepozit de TVA prevazut la art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal, antrepozitarul si transportatorul bunurilor din antrepozit sau persoana responsabila pentru transport sunt tinuti raspunzatori individual si in solidar pentru plata taxei, impreuna cu persoana obligata la plata acesteia, conform art. 150 alin. (1), (5) si (6) si art. 1511 din Codul fiscal.
(2) Aceasta raspundere se aplica operatiunilor scutite provizoriu de la plata taxei si altor operatiuni aferente bunurilor plasate in regim.

Exemplu*):
IMAGINE
___________
*) Exemplul este reprodus in facsimil.

1. Bunurile produse de A in Romania sunt vandute unei persoane impozabile romane, B, in regim de scutire de TVA, intrucat B a plasat bunurile intr-un antrepozit de TVA din Constanta, administrat de X.
2. B ii solicita societatii prelucratoare Y din Mamaia sa transforme bunurile. Acest serviciu nu este permis in cadrul regimului conform legislatiei vamale, daca antrepozitul in care se afla bunurile este un antrepozit de TVA conform art. 2 alin. (1) lit. b) din norme.
3. B livreaza o parte din bunurile transformate societatii C din Ucraina. Bunurile parasesc regimul in cadrul acestei livrari si sunt transportate spre Ucraina in contul lui B. Livrarea este scutita de taxa conform art. 143 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal.
4. B livreaza o alta parte din bunurile transformate societatii D din Romania, cu aplicarea taxei.
5. B livreaza o alta parte din bunurile transformate unei companii din Germania, E, care nu este stabilita si nu este inregistrata in scopuri de TVA in Romania, iar bunurile raman in regim.
6. B scoate restul de bunuri din antrepozit si le utilizeaza ca materii prime in fabrica sa din Timisoara.
7. Compania germana E revinde bunurile unei societati din Romania, F, stabilita si inregistrata in scopuri de TVA in Romania, cu aplicarea taxei.
Tratamentul TVA aplicabil acestor operatiuni si persoanele obligate la plata taxei
Operatiunea A-B
Livrarea de bunuri realizata de A este scutita in mod provizoriu de taxa conform art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal, intrucat B a plasat bunurile intr-un regim de antrepozit de TVA.
Operatiunea Y-B
Intrucat aceasta operatiune nu poate fi scutita de taxa, Y este, in principiu, persoana obligata la plata taxei conform art. 150 alin. (1) din Codul fiscal. Cu toate acestea, in situatia in care prestarile de servicii efectuate de Y in beneficiul lui B au loc intr-un antrepozit de TVA conform art. 2 alin. (1) lit. a) din norme, respectiv intr-un antrepozit fiscal, atunci, in principiu, serviciile ar beneficia de scutire provizorie de TVA conform art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal.

Operatiunea B-C
a) Intrucat bunurile sunt transportate in afara Comunitatii, aceasta livrare este scutita de taxa conform art. 143 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal, daca sunt indeplinite toate conditiile pentru aplicarea scutirii. Daca nu s-ar aplica o scutire de taxa, B ar fi in principiu persoana obligata la plata taxei conform art. 150 alin. (1) din Codul fiscal.
b) Scutirea provizorie acordata pentru livrarea de bunuri de catre A lui B devine definitiva pentru acea parte din bunuri livrate de B catre C in Ucraina.
Operatiunea B-D
a) Intrucat bunurile parasesc regimul, dar raman in Romania, aceasta livrare este taxabila in Romania.
b) Scutirea provizorie acordata pentru livrarea de bunuri de catre A lui B devine definitiva pentru partea din bunuri livrate de B lui D in Romania.
c) B este, in principiu, persoana obligata la plata taxei conform art. 150 alin. (1) din Codul fiscal pentru livrarea facuta in beneficiul lui D.
Operatiunea B-E
a) Aceasta livrare este scutita provizoriu de taxa conform art. 144 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, intrucat bunurile raman in antrepozit de TVA.
b) Scutirea provizorie acordata pentru livrarea de bunuri de catre A lui B devine definitiva pentru partea de bunuri livrate de catre B lui E.
Operatiunea E-F
a) Intrucat bunurile parasesc regimul, dar raman in Romania, aceasta livrare este taxabila in Romania.
b) Scutirea provizorie acordata pentru livrarea bunurilor de catre B lui E devine definitiva.
c) F este, in principiu, persoana obligata la plata taxei conform art. 150 alin. (6) din Codul fiscal.
Operatiunea B-B
a) Intrucat bunurile parasesc regimul fara sa faca obiectul unei livrari in cadrul regimului, fara a fi implicate in vreo tranzactie comerciala si raman in Romania, scutirea provizorie acordata pentru livrarea de la A la B nu devine definitiva si livrarea A-B trebuie (partial) regularizata pentru aceasta parte de bunuri.
b) B este, in principiu, persoana obligata la plata taxei conform art. 150 alin. (5) din Codul fiscal.
29. De asemenea, art. 2 alin. (9) lit. b) din norme prevede ca bunurile lipsa se considera scoase din regim in conditii care genereaza exigibilitatea taxei. Antrepozitarul va fi raspunzator pentru plata taxei pentru bunurile lipsa sau a caror destinatie nu o poate justifica.

V. Plata taxei in cazul regularizarii scutirii provizorii
30. Cand bunurile parasesc regimul trebuie efectuata o regularizare pentru operatiunile efectuate in beneficiul unei persoane impozabile sau efectuate de aceasta persoana in momentul in care scoate bunurile din regimul de antrepozit de TVA fara existenta unei tranzactii comerciale, in cazul in care destinatia bunurilor este in Romania.
31. Cand bunurile nu au facut obiectul livrarii cu plata cat timp se aflau in regim de antrepozit de TVA, operatiunile mentionate la pct. 30 sunt urmatoarele:
a) operatiunea de plasare a bunurilor in acest regim de catre cumparatorul/proprietarul acestora. Aceasta operatiune poate fi livrare, import sau achizitie intracomunitara de bunuri;
b) prestarile de servicii in legatura cu aceste bunuri catre cumparator/proprietar anterior sau in timp ce acestea se aflau in regim de antrepozit de TVA.
32. Cand bunurile au facut obiectul uneia sau mai multor livrari cu plata in timp ce se aflau in regim de antrepozit de TVA, operatiunile mentionate la pct. 30 sunt urmatoarele:
a) livrarea efectuata catre ultimul cumparator al bunurilor ce raman in regim de antrepozit de TVA;
b) prestarile de servicii catre ultimul cumparator, cand bunurile se aflau in regim de antrepozit de TVA.
33. Taxa datorata pentru operatiunile care se vor supune regularizarii devine exigibila in momentul iesirii bunurilor din regimul de antrepozit de TVA la cota care s-ar fi aplicat fiecareia dintre operatiuni in cazul in care nu ar fi fost scutite provizoriu de taxa.
34. Persoana obligata la plata taxei pentru operatiunea ce se va supune regularizarii este raspunzatoare pentru aceasta regularizare.
35. In cazul bunurilor importate, plasate in antrepozit de taxa pe valoarea adaugata, care parasesc regimul fara vreo livrare ulterioara in cadrul regimului si fara existenta unei tranzactii comerciale, se impune regularizarea taxei pentru importul efectuat. Persoana obligata la plata taxei conform art. 150 alin. (5) din Codul fiscal va regulariza taxa conform art. 157 alin. (2) din Codul fiscal.

36. In situatia in care se impune regularizarea taxei pe valoarea adaugata pentru alte operatiuni decat importul de bunuri, persoana obligata la plata taxei conform art. 150 alin. (5) din Codul fiscal va regulariza taxa conform art. 157 alin. (2) din Codul fiscal.
37. In situatia in care la scoaterea bunurilor din regim fara existenta unei tranzactii comerciale nu se pot determina operatiunile care au fost provizoriu scutite de taxa, regularizarea se face prin impozitarea cu TVA a bunurilor scoase din regimul de antrepozit de TVA, desi scoaterea bunurilor din regim fara existenta unei tranzactii comerciale nu constituie in sine o operatiune in sfera TVA. Persoana obligata la plata taxei conform art. 150 alin. (5) din Codul fiscal va regulariza taxa conform prevederilor art. 157 alin. (2) din Codul fiscal.
38. Taxa prevazuta la pct. 35-37 este deductibila in limitele si conditiile prevazute la art. 145-1471 din Codul fiscal.
VI. Tinerea evidentelor si alte obligatii
39. Identitatea persoanei care plaseaza bunurile in regim de antrepozit de TVA sau care scoate bunurile din acest regim trebuie cunoscuta intotdeauna de titularul autorizatiei de antrepozit de TVA.
40. Aceste persoane trebuie sa se identifice in fata titularului si sa comunice codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania, daca acesta exista.
41. Pentru operatiunile efectuate in cadrul regimului de antrepozit de TVA, titularul nu este obligat sa identifice diferitii operatori.
42. Titularul este totusi raspunzator, in calitate de antrepozitar, in solidar si individual, pentru plata taxei aferente acestor operatiuni.
43. Titularul trebuie sa emita si sa semneze un document de plasare in regimul de antrepozit de TVA.
44. Documentul de plasare trebuie emis la momentul in care bunurile intra in antrepozitul TVA si trebuie sa cuprinda minimum urmatoarele:
a) data de intrare a bunurilor;
b) numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului;
c) numarul autorizatiei;
d) adresa antrepozitului;

e) numarul de ordine sub care documentul este inregistrat in registrul documentelor de plasare in regim;
f) numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania, daca acesta exista, ale persoanei care plaseaza bunurile in regimul de antrepozit de TVA;
g) denumirea exacta si cantitatea bunurilor in starea in care sunt plasate in antrepozitul de TVA;
h) o mentiune referitoare la:
1. documentul de import, cand plasarea urmeaza unui import de bunuri in Romania;
2. factura primita de persoana care face o achizitie intracomunitara ori autofactura mentionata la art. 1551 alin. (1) din Codul fiscal sau, in cazul unei achizitii intracomunitare asimilate mentionate la art. 1301 alin. (2) din Codul fiscal, documentul care justifica in celalalt stat membru transferul in Romania, atunci cand plasarea urmeaza unei achizitii intracomunitare asimilate;
3. factura primita de la furnizor atunci cand plasarea urmeaza unei livrari de bunuri in Romania;
4. documentul care se emite in cazul transferurilor locale, in Romania, prevazut la pct. 47.
45. Persoanele care pot plasa bunuri in acest regim sunt urmatoarele:
a) persoana care face un import de bunuri in Romania, scutit de taxa conform art. 142 alin. (1) lit. a) si art. 144 alin. (1) lit. e) din Codul fiscal;
b) persoana care face o achizitie intracomunitara de bunuri in Romania, scutita de taxa conform art. 142 alin. (1) lit. a) si art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal;
c) persoana care face o achizitie de bunuri in Romania a caror livrare efectuata de catre furnizor este scutita de taxa conform art. 144 alin. (1) lit. a) pct. 8 din Codul fiscal;
d) persoana care face un transfer local de bunuri in Romania intr-un antrepozit de TVA.
46. Pentru aplicarea scutirii, pe declaratia vamala de import trebuie mentionate urmatoarele:
a) la rubrica 8 referitoare la importator: numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania, daca este cazul, ale importatorului;
b) la rubrica 37 referitoare la regimul sub care se importa bunurile: codul alocat in Comunitate bunurilor plasate in regim de antrepozit de TVA;

c) la rubrica 44 rezervata pentru mentiuni specifice: numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului de autorizatie de antrepozit de TVA, precum si numarul autorizatiei care i-a fost atribuita. Daca titularul si importatorul sunt una si aceeasi persoana, atunci informatia de la rubrica 8 se trece si la rubrica 44. De asemenea, trebuie mentionata clar la rubrica 44 orice informatie legata de transformarea la care sunt supuse bunurile aflate in antrepozit;
d) la rubrica 49 legata de identificarea antrepozitului: numarul antrepozitului fiscal de accize in care urmeaza sa fie depozitate bunurile, daca este cazul.
47. Atunci cand bunurile sunt plasate intr-un regim de antrepozit de TVA in urma unui transfer local fara tranzactie comerciala, proprietarul bunurilor trebuie sa emita un document specific care sa contina urmatoarele informatii:
a) numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale proprietarului, daca acesta exista;
b) numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului autorizatiei de antrepozitar;
c) numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care vor fi depozitate bunurile;
d) denumirea exacta, cantitatea si valoarea bunurilor.
O copie a acestui document trebuie sa se afle in posesia titularului de autorizatie.
48. Titularul autorizatiei trebuie sa transmita o copie semnata a documentului de plasare in regimul de antrepozit de taxa catre persoana care plaseaza bunurile in regim.
49. O copie a documentului prevazut la pct. 48 se transmite de catre persoana care a plasat bunurile in antrepozit furnizorului sau din Romania si, dupa caz, prestatorilor care efectueaza servicii asupra bunurilor inainte ca acestea sa fie plasate in regim de antrepozit de TVA, pentru ca acestia sa dovedeasca faptul ca operatiunile pot fi scutite de taxa pe valoarea adaugata.
50. O copie a documentului prevazut la pct. 48 si o copie a autorizatiei de antrepozit de TVA trebuie transmise de catre persoana care a plasat bunurile in antrepozit catre prestatorii care efectueaza servicii asupra bunurilor plasate in regim de antrepozit de TVA pentru a justifica scutirea de taxa.

51. Titularul regimului de antrepozit de TVA trebuie sa tina un registru al documentelor de plasare, in care se raporteaza cronologic bunurile plasate intr-un asemenea regim.
52. Acest registru trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:
a) un numar de ordine;
b) data la care au fost plasate bunurile in regim;
c) codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania al persoanei care plaseaza bunurile intr-un asemenea regim, daca acesta exista;
d) o trimitere la documentul de plasare;
e) un numar de ordine sub care sunt inregistrate bunurile in listele de stocuri.
Documentul de scoatere a bunurilor din regimul de antrepozit TVA
53. Titularul trebuie sa emita si sa semneze un document de scoatere a bunurilor din regimul de antrepozit de TVA.
54. Acest document trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:
a) data la care bunurile parasesc regimul;
b) numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului;
c) numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt depozitate bunurile;
d) adresa antrepozitului;
e) numarul de ordine sub care documentul este inregistrat in registrul documentelor de plasare;
f) numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania, daca este cazul, ale persoanei care scoate sau pentru care sunt scoase bunurile din regimul de antrepozit de TVA;
g) numarul de ordine sub care este inregistrat documentul de scoatere in registrul documentelor de scoatere din regim;
h) denumirea exacta si cantitatea bunurilor;
i) o mentiune referitoare la:
1. factura emisa, daca bunurile parasesc regimul de antrepozit de TVA cu tranzactie;
2. autofactura mentionata la art. 155 alin. (4) din Codul fiscal, in cazul transferului de bunuri in alt stat membru in sensul art. 128 alin. (10) din Codul fiscal;
3. documentul special emis atunci cand bunurile parasesc regimul fara a face obiectul unei tranzactii comerciale si raman in Romania, prevazut la pct. 56;
4. numarul autorizatiei antrepozitului de TVA, precum si numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului, daca bunurile sunt transportate in alt antrepozit de TVA pentru a fi plasate in acelasi regim;

5. documentul privind accizele, daca documentul de scoatere din regim se refera la produse accizabile.
55. Persoanele care pot scoate bunuri dintr-un regim de antrepozit de TVA sunt urmatoarele:
a) pentru bunuri, altele decat bunurile accizabile:
1. persoana impozabila care livreaza bunurile fara ca bunurile sa ramana in regim de antrepozit;
2. proprietarul bunurilor care scoate bunurile din regimul de antrepozit fara a le implica in tranzactii comerciale;
b) pentru bunuri accizabile:
1. persoana impozabila care livreaza bunurile fara ca bunurile sa ramana in regim de antrepozit, in masura in care aceasta livrare are drept consecinta eliberarea in consum in scopuri de accize a bunurilor sau scoaterea fizica a acestora din antrepozitul de TVA;
2. proprietarul bunurilor care scoate bunurile din regimul de antrepozit fara a le implica in tranzactii comerciale.
56. Documentul pe care trebuie sa il emita proprietarul bunurilor, in cazul in care scoate bunuri din antrepozit fara existenta unei tranzactii comerciale si pe baza caruia se efectueaza regularizarea taxei pe valoarea adaugata prevazuta la pct. 37, trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:
a) numarul de ordine, in baza uneia sau mai multor serii, care identifica documentul in mod unic;
b) data emiterii;
c) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania sau, dupa caz, codul de identificare fiscala ale proprietarului;
d) denumirea/numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului autorizatiei de antrepozitar, daca acesta este diferit de proprietarul bunurilor;
e) numarul autorizatiei antrepozitului de TVA;
f) daca bunurile sunt mutate in alt antrepozit de TVA pentru a fi plasate in acelasi regim, numarul autorizatiei antrepozitului de TVA, precum si numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului antrepozitului in care sunt mutate bunurile;
g) denumirea, cantitatea, pretul unitar si valoarea bunurilor.
57. O copie a facturii sau a oricarui alt document pe baza caruia sunt scoase bunurile din regimul de antrepozit de TVA trebuie emisa catre titularul autorizatiei de antrepozit de TVA.

58. Titularul autorizatiei de antrepozit de TVA emite persoanei care scoate bunurile din regim o copie semnata a documentului de scoatere din regim si pastreaza la randul sau o copie a acestui document.
59. Titularul autorizatiei de antrepozit de TVA trebuie sa tina un registru al documentelor de scoatere din regimul de antrepozit de TVA, in care se raporteaza cronologic bunurile ce parasesc regimul.
60. Acest registru trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:
a) un numar de ordine;
b) data la care bunurile parasesc regimul;
c) codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania al persoanei care scoate bunurile din regim, daca acesta exista;
d) o trimitere la documentul de plasare;
e) un numar de ordine sub care sunt inregistrate bunurile in listele de stocuri ca parasind regimul.
61. Gestiunea stocurilor consta in principal in tinerea unui registru al documentelor de plasare a bunurilor in regim, a unui registru al documentelor de scoatere din regim si a unui registru al fiselor de stoc in care sunt raportate, pe tipuri de bunuri, intrarile si iesirile din regimul de antrepozit de TVA.
62. Aceste fise trebuie sa contina cel putin urmatoarele informatii:
a) un numar de ordine;
b) numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului autorizatiei;
c) numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt depozitate bunurile;
d) adresa antrepozitului;
e) denumirea bunurilor;
f) codul tarifar al bunurilor in starea in care erau cand au intrat in antrepozitul de TVA;
g) la plasarea bunurilor in antrepozitul de TVA:
1. data plasarii;
2. cantitatea sau numarul de bunuri;
3. o trimitere la documentul de plasare;
h) la scoaterea bunurilor din antrepozitul de TVA:
1. data scoaterii;
2. cantitatea sau numarul de bunuri;
3. o trimitere la documentul de scoatere din regim;
i) o descriere a lucrarilor efectuate asupra bunurilor aflate in regimul de antrepozit de TVA;
j) bunurile ce raman in stoc.
63. Prin exceptie de la prevederile pct. 39-62 referitoare la documentele care trebuie emise si evidentele care trebuie tinute, in cazul regimului de antrepozit de TVA prevazut la art. 2 alin. (1) lit. a) din norme, sunt valabile documentele si evidentele intocmite conform legislatiei care reglementeaza accizele.

Obligatii specifice legate de facturare
64. Cand plasarea bunurilor in regim de antrepozit este facuta in cadrul unei livrari de bunuri in Romania, factura furnizorului trebuie sa contina, in plus fata de elementele mentionate la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, urmatoarele elemente specifice:
a) numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului autorizatiei de antrepozit de TVA;
b) numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt plasate bunurile.
65. Pentru livrarile de bunuri ce raman in regimul de antrepozit de TVA ce pot fi scutite de taxa conform art. 144 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal, factura emisa de furnizorul de bunuri trebuie sa contina, in plus fata de elementele mentionate la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, urmatoarele elemente specifice:
a) numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului autorizatiei de antrepozit de TVA;
b) numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt plasate bunurile.
66. Pentru prestarile de servicii efectuate inainte ca bunurile sa fie plasate in regim de antrepozit de TVA ce pot fi scutite conform art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, factura emisa de furnizorul de servicii trebuie sa contina, in plus fata de elementele mentionate la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, urmatoarele elemente specifice:
a) numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului autorizatiei de antrepozit de TVA;
b) numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt plasate bunurile.
67. Pentru prestarile de servicii facute asupra bunurilor cat timp acestea raman in regimul de antrepozit si care pot fi scutite de taxa conform art. 144 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, factura emisa de furnizorul de servicii trebuie sa contina, in plus fata de elementele mentionate la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, urmatoarele elemente specifice:
a) numele, adresa si codul de inregistrare in scopuri de TVA din Romania ale titularului autorizatiei de antrepozit de TVA;

b) numarul autorizatiei antrepozitului de TVA in care sunt plasate bunurile."
9. La anexa 2 la norme, titlul va avea urmatorul cuprins:

"Servicii permise in antrepozitul de TVA
prevazut la art. 2 alin. (1) lit. b) din norme"

Art. II. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la 1 ianuarie 2010.

Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Pogea

Bucuresti, 21 decembrie 2009.
Nr. 3.418.
 

Categorii: contabilitate | fiscalitate | tva
Cuvinte cheie: scutire de taxa pe valoarea adaugata | traficul international de bunuri | taxa pe valoarea adaugata

 

 
 
.

  Ultimele discutii in forum 

RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
Olimpia
4 Dec - 16:11
Claudia
13 Feb - 13:05
viorel55
26 Nov - 12:31

viorel55
19 Nov - 20:13

viorel55
21 Oct - 11:44
viorel55
13 Oct - 09:41
ungur diana
25 Oct - 15:22

..


        Top

 


Google analytics