Merg la lista de formulare
|
NR. 37
Documentele necesare pentru inregistrarea mentiunilor privind fuziunea prin
transferarea patrimoniului uneia sau mai multor societati care se dizolva, fara
a intra in lichidare, unei societati pe care o constituie (art. 238 alin. (1)
lit. b) din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare)*:
Etapa I
1. Cerere de depunere si mentionare acte pentru desemnarea expertilor/expertului
conform art. 2433 din Legea nr. 31/1990 republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare sau hotararea adunarii generale prin care se renunta la
expertiza si depunerea proiectului de fuziune intocmit de fiecare din
societatile participante la fuziune, semnata de reprezentantii acestora
(original);
2. Proiectul de fuziune semnat de reprezentantii fiecareia din societatile
participante (original);
3. Declaratiile fiecareia din societatile care inceteaza a exista, despre modul
cum au hotarat sa stinga pasivul lor (original);
4. Daca este cazul:
- avizele prealabile prevazute de legile speciale (original);
- imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru
persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
5. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciara de timbru, in original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
Etapa a-II-a
1. Cerere de inregistrare intocmita de societatea rezultata din fuziune
(original);
2. Hotararile adunarilor generale extraordinare ale asociatilor/actionarilor
fiecareia din societatile participante, privind aprobarea fuziunii conform art.
246 alin. (1) din Legea nr. 31/1990 (original);
3. Situatia financiara de fuziune, care va avea aceeasi data pentru toate
societatile participante la fuziune (copie);
4. Actul constitutiv al societatii rezultate din fuziune (original);
5. Dovada publicarii proiectului de fuziune vizat de judecatorul delegat.
Confirmarea publicarii se efectueaza de ORCT.
6. Dovada verificarii disponibilitatii si a rezervarii firmei si/sau a emblemei
(original);
7. Daca este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevazut de art. 39 din
Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
(original);
8. Dovezile privind sediul social/secundar al societatii rezultate din fuziune (copie);
9. Daca este cazul, avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective
cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip,
original);
10. Declaratiile date pe propria raspundere, dupa caz, de catre fondatori/administratori/directori/cenzori,
respectiv membri consiliului de supraveghere si ai directoratului sau persoane
fizice reprezentante ale persoanei juridice numita administrator sau cenzor, din
care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor
calitati (original);
11. Specimenele de semnatura ale reprezentantilor societatii comerciale
rezultate din fuziune (original);
12. Actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor sau
auditorilor persoane fizice (copie);
13. Certificatele de cazier fiscal pentru asociatii sau reprezentantii legali ai
societatii comerciale rezultate din fuziune, care au domiciliul/resedinta/sediul
in Romania sau pentru persoanele fizice sau juridice straine, care au aceasta
calitate si sunt inregistrate fiscal in Romania (original) sau, dupa caz,
declaratia autentica pe proprie raspundere a persoanei fizice sau a
reprezentantului persoanei juridice straine care nu este inregistrata fiscal in
Romania din care sa rezulte ca nu are datorii fiscale, in original si, dupa caz,
traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie
legalizata de un notar public;
14. Alte acte doveditoare (acte de inregistrare ale asociatilor/administratorilor/cenzorilor
persoane juridice (original sau copie certificata);
15. Declaratia - tip pe propria raspundere, in original, semnata de asociati sau
administratori, din care sa rezulte, dupa caz, ca:
- persoana juridica nu desfasoara la sediul social/secundar activitatile
declarate, o perioada de maximum 3 ani (model 1);
- persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de
legislatia specifica in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor (P.S.I.),
sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru
activitatile precizate in declaratia-tip (model 2).
16. Daca este cazul:
- dovada indeplinirii procedurilor privind operatiunile de concentrare economica
prevazute de Legea concurentei nr. 21/1996, republicata;
- avizele prealabile prevazute de legile speciale (copie);
- imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru
persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
17. Certificatele de inregistrare si anexa/anexele la acesta ale societatilor
care inceteaza a exista (originale);
18. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciara de timbru, in original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
NOTA:
In cazul in care, prin acordul partilor, se stipuleaza ca operatiunea de
fuziune sa isi produca efecte la o data ulterioara adoptarii hotararii,
incheierea judecatorului delegat va fi mentionata in registrul comertului iar
fuziunea va fi inregistrata la data stabilita de parti pentru producerea
efectelor acesteia.
In conformitate cu prevederile art. 17 alin. (2) din Legea nr. 31/1990,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la acelasi sediu pot
functiona mai multe societati, daca este indeplinita cel putin una din
urmatoarele conditii:
- imobilul prin structura lui, permite functionarea mai multor societati in
incaperi diferite;
- cel putin o persoana este, in conditiile legii, asociat in fiecare dintre
societati;
- cel putin unul dintre asociati este proprietar al imobilului ce urmeaza a fi
sediul societatii.
Cererea de inregistrare se va depune dupa trecerea termenului de 30 zile de
la data publicarii proiectului de fuziune/extrasului in Monitorul Oficial. Prin
aceeasi cerere se va solicita si radierea societatii/societatilor care inceteaza
sa existe.
In conformitate cu prevederile art. 180 din Legea nr. 31/1990, republicata,
in cazul in care registrul actionarilor este tinut de o societate de registru
independent privat autorizata, este obligatorie mentionarea in registrul
comertului a firmei si a sediului acesteia, precum si a oricaror modificari
intervenite cu privire la aceste elemente de identificare.
Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu
originalele, sub semnatura, cu mentionarea in clar a numelui, de catre
persoanele care, potrivit legii, pot intocmi si semna cererea. In cazul
persoanelor fizice/juridice nerezidente, actele se depun in original sau copii
certificate si traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura
sa fie legalizata de un notar public.
Solutionarea cererilor prevazute in cele doua etape revine in competenta
judecatorului delegat care poate dispune administrarea si a altor acte
doveditoare decat cele enumerate.
Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de data
certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de
inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenta din
cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.
Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
Cererea de inregistrare, inscrisurile prevazute de lege si dovezile privind
plata taxelor si tarifelor legale, precum si timbrele judiciare corespunzatoare,
indosariate si numerotate, se depun de catre solicitant la ORCT direct, prin
posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire, sau prin
mijloace electronice. Cererea transmisa in forma electronica va avea incorporata,
atasata sau logic asociata semnatura electronica extinsa, in acest caz urmand a
se depune dovada achitarii timbrului judiciar.
Inscrisurile a caror inregistrare, mentionare sau publicare se solicita la
ORCT vor fi tehnoredactate de catre solicitant in limba romana, vor fi lizibile,
fara stersaturi sau adaugari, sub sanctiunea respingerii acestora.
* * *
1. Daca se solicita publicarea in Monitorul Oficial a extrasului din proiectul
de fuziune, se va depune si extrasul (original);
2. Hotararea AGA va cuprinde: antetul firmelor, nr. si data, semnaturile
persoanelor abilitate; in cazul in care actul modificator este un act aditional
in forma autentica, nu se va mai depune si hotararea adunarii generale in baza
careia acesta a fost incheiat.
3. Actul constitutiv poate fi autentificat de notarul public/poate fi atestat de
avocat in conditiile Legii nr. 51/1995, modificata/poate contine dare de data
certa a notarului public sau a serviciului de asistenta din cadrul ORC/ poate fi
incheiat sub semnatura privata; forma autentica a actului modificator adoptat de
asociati este obligatorie atunci cand are ca obiect: constituirea capitalului
social prin subscrierea ca aport in natura a unui teren; modificarea formei
juridice a societatii intr-o societate in nume colectiv sau in comandita simpla.
4. Actul constitutiv trebuie sa contina clauzele prevazute de art. 7 si,
respectiv, art. 8 din Legea nr. 31/1990, republicata, inclusiv precizarea
domeniului si a activitatii principale. Toate activitatile inscrise in actul
constitutiv vor fi codificate conform Nomenclatorului CAEN actualizat in Ordinul
nr. 337/2007 al Presedintelui Institutului National de Statistici, iar obiectul
de activitate se va exprima prin clase CAEN de patru cifre pentru activitati;
5. Declaratiile date pe propria raspundere de catre persoanele care, potrivit
legii, au aceasta obligatie, pot fi facute in forma autentica de notarul public,
in forma atestata de avocat in conditiile Legii nr. 51/1995, modificata, sau cu
darea de data certa prin serviciile de asistenta din cadrul ORC.
6. Specimenele de semnatura ale reprezentantilor societatii se depun la oficiul
registrului comertului odata cu cererea de inregistrare, daca au fost numiti
prin actul constitutiv si pot fi date in forma autentica la notarul public, in
fata judecatorului delegat, a directorului ORC sau a inlocuitorului acestuia
care va certifica semnatura;
7. Situatia financiara de fuziune va fi certificata de catre persoanele
autorizate, potrivit legii;
8. La cererea comuna a societatilor care participa la fuziune, judecatorul
delegat desemneaza unul sau mai multi experti care actioneaza pentru toate
societatile implicate, dar independent de acestea. Examinarea proiectului de
fuziune si intocmirea raportului scris catre actionari nu vor fi necesare daca
toti actionarii/asociatii sau toti detinatorii altor valori mobiliare care
confera dreptul de vot la fiecare dintre societatile participante la fuziune
decid astfel.
9. Documentele care atesta drepturile de folosinta asupra spatiilor cu
destinatie de sediu social si/sau de sedii secundare pot fi: extras de carte
funciara, in termen de valabilitate la depunere, dar nu mai vechi de 30 de zile,
contract de vanzare-cumparare, contract de donatie in forma autentica,
certificat de mostenitor, act notarial de iesire din indiviziune sau de
delimitare a proprietatii, hotarare judecatoreasca definitiva privind
proprietatea sau folosinta/uzufructul, hotararea judecatoreasca definitiva de
iesire din indiviziune, proces verbal de receptie a constructiei, act de
adjudecare a imobilului vandut in cadrul executarii silite, contract de schimb,
contract de inchiriere (inregistrat la Administratia Finantelor Publice, pentru
cel incheiat intre persoane fizice si persoane juridice; neinregistrat la
Administratia Finantelor Publice, pentru cel incheiat intre persoane juridice),
contract de subinchiriere, contract de concesiune, contract de leasing imobiliar,
contract de comodat, contract de uz, contract de uzufruct, certificat de rol
fiscal/rol agricol in termen de valabilitate sau orice alt act juridic care
confera dreptul de folosinta, la alegerea solicitantului. Extrasul de carte
funciara si certificatul de rol fiscal/rol agricol se depun in original,
celelalte documente urmand a fi depuse in copie certificata de parte sau in
copie legalizata.
10. Taxele legale pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la casieriile
ORC, precum si cu mandat postal, ordin de plata etc.;
11. Daca s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atesta inregistrarea
in registrul comertului, prin posta, se percepe un tarif aprobat prin ordin al
ministrului justitiei.
Cuvinte cheie:
Modele formulare |
Formulare gratuite | Template formulare
|
|
|
|
|
|
Ultimele discutii in forum

|
RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
|
|
Olimpia
4 Dec - 16:11
|
|
Claudia
13 Feb - 13:05
|
|
viorel55
26 Nov - 12:31
|
|
|
|
viorel55
19 Nov - 20:13
|
|
|
|
viorel55
21 Oct - 11:44
|
|
viorel55
13 Oct - 09:41
|
|
ungur diana
25 Oct - 15:22
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|