.

Inregistrarea mentiuni fuziune prin transferarea patrimoniului uneia sau mai multor societati care se dizolva, fara a intra in lichidare, unei societati pe care o constituie

 

Vreau sa primesc ultimele noutati prin e-mail

 

Merg la lista de formulare

 

<< Modelul precedent   /   Modelul urmator >>

Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune noua - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificata

Plaseaza o comanda ...


NR. 37
Documentele necesare pentru inregistrarea mentiunilor privind fuziunea prin transferarea patrimoniului uneia sau mai multor societati care se dizolva, fara a intra in lichidare, unei societati pe care o constituie (art. 238 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare)*:
Etapa I
1. Cerere de depunere si mentionare acte pentru desemnarea expertilor/expertului conform art. 2433 din Legea nr. 31/1990 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare sau hotararea adunarii generale prin care se renunta la expertiza si depunerea proiectului de fuziune intocmit de fiecare din societatile participante la fuziune, semnata de reprezentantii acestora (original);
2. Proiectul de fuziune semnat de reprezentantii fiecareia din societatile participante (original);
3. Declaratiile fiecareia din societatile care inceteaza a exista, despre modul cum au hotarat sa stinga pasivul lor (original);
4. Daca este cazul:
- avizele prealabile prevazute de legile speciale (original);
- imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
5. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciara de timbru, in original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
Etapa a-II-a
1. Cerere de inregistrare intocmita de societatea rezultata din fuziune (original);
2. Hotararile adunarilor generale extraordinare ale asociatilor/actionarilor fiecareia din societatile participante, privind aprobarea fuziunii conform art. 246 alin. (1) din Legea nr. 31/1990 (original);
3. Situatia financiara de fuziune, care va avea aceeasi data pentru toate societatile participante la fuziune (copie);
4. Actul constitutiv al societatii rezultate din fuziune (original);
5. Dovada publicarii proiectului de fuziune vizat de judecatorul delegat. Confirmarea publicarii se efectueaza de ORCT.
6. Dovada verificarii disponibilitatii si a rezervarii firmei si/sau a emblemei (original);
7. Daca este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevazut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (original);
8. Dovezile privind sediul social/secundar al societatii rezultate din fuziune (copie);
9. Daca este cazul, avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
10. Declaratiile date pe propria raspundere, dupa caz, de catre fondatori/administratori/directori/cenzori, respectiv membri consiliului de supraveghere si ai directoratului sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numita administrator sau cenzor, din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati (original);
11. Specimenele de semnatura ale reprezentantilor societatii comerciale rezultate din fuziune (original);
12. Actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor sau auditorilor persoane fizice (copie);
13. Certificatele de cazier fiscal pentru asociatii sau reprezentantii legali ai societatii comerciale rezultate din fuziune, care au domiciliul/resedinta/sediul in Romania sau pentru persoanele fizice sau juridice straine, care au aceasta calitate si sunt inregistrate fiscal in Romania (original) sau, dupa caz, declaratia autentica pe proprie raspundere a persoanei fizice sau a reprezentantului persoanei juridice straine care nu este inregistrata fiscal in Romania din care sa rezulte ca nu are datorii fiscale, in original si, dupa caz, traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public;
14. Alte acte doveditoare (acte de inregistrare ale asociatilor/administratorilor/cenzorilor persoane juridice (original sau copie certificata);
15. Declaratia - tip pe propria raspundere, in original, semnata de asociati sau administratori, din care sa rezulte, dupa caz, ca:
- persoana juridica nu desfasoara la sediul social/secundar activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani (model 1);
- persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul prevenirii si stingerii incendiilor (P.S.I.), sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in declaratia-tip (model 2).
16. Daca este cazul:
- dovada indeplinirii procedurilor privind operatiunile de concentrare economica prevazute de Legea concurentei nr. 21/1996, republicata;
- avizele prealabile prevazute de legile speciale (copie);
- imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
17. Certificatele de inregistrare si anexa/anexele la acesta ale societatilor care inceteaza a exista (originale);
18. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciara de timbru, in original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
NOTA:
􀀩 In cazul in care, prin acordul partilor, se stipuleaza ca operatiunea de fuziune sa isi produca efecte la o data ulterioara adoptarii hotararii, incheierea judecatorului delegat va fi mentionata in registrul comertului iar fuziunea va fi inregistrata la data stabilita de parti pentru producerea efectelor acesteia.
􀀩 In conformitate cu prevederile art. 17 alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la acelasi sediu pot functiona mai multe societati, daca este indeplinita cel putin una din urmatoarele conditii:
- imobilul prin structura lui, permite functionarea mai multor societati in incaperi diferite;
- cel putin o persoana este, in conditiile legii, asociat in fiecare dintre societati;
- cel putin unul dintre asociati este proprietar al imobilului ce urmeaza a fi sediul societatii.
􀀩 Cererea de inregistrare se va depune dupa trecerea termenului de 30 zile de la data publicarii proiectului de fuziune/extrasului in Monitorul Oficial. Prin aceeasi cerere se va solicita si radierea societatii/societatilor care inceteaza sa existe.
􀀩 In conformitate cu prevederile art. 180 din Legea nr. 31/1990, republicata, in cazul in care registrul actionarilor este tinut de o societate de registru independent privat autorizata, este obligatorie mentionarea in registrul comertului a firmei si a sediului acesteia, precum si a oricaror modificari intervenite cu privire la aceste elemente de identificare.
􀀩 Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele, sub semnatura, cu mentionarea in clar a numelui, de catre persoanele care, potrivit legii, pot intocmi si semna cererea. In cazul persoanelor fizice/juridice nerezidente, actele se depun in original sau copii certificate si traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.
􀀩 Solutionarea cererilor prevazute in cele doua etape revine in competenta judecatorului delegat care poate dispune administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate.
􀀩 Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de data certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenta din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.
􀀩 Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
􀀩 Cererea de inregistrare, inscrisurile prevazute de lege si dovezile privind plata taxelor si tarifelor legale, precum si timbrele judiciare corespunzatoare, indosariate si numerotate, se depun de catre solicitant la ORCT direct, prin posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire, sau prin mijloace electronice. Cererea transmisa in forma electronica va avea incorporata, atasata sau logic asociata semnatura electronica extinsa, in acest caz urmand a se depune dovada achitarii timbrului judiciar.
􀀩 Inscrisurile a caror inregistrare, mentionare sau publicare se solicita la ORCT vor fi tehnoredactate de catre solicitant in limba romana, vor fi lizibile, fara stersaturi sau adaugari, sub sanctiunea respingerii acestora.

* * *
1. Daca se solicita publicarea in Monitorul Oficial a extrasului din proiectul de fuziune, se va depune si extrasul (original);
2. Hotararea AGA va cuprinde: antetul firmelor, nr. si data, semnaturile persoanelor abilitate; in cazul in care actul modificator este un act aditional in forma autentica, nu se va mai depune si hotararea adunarii generale in baza careia acesta a fost incheiat.
3. Actul constitutiv poate fi autentificat de notarul public/poate fi atestat de avocat in conditiile Legii nr. 51/1995, modificata/poate contine dare de data certa a notarului public sau a serviciului de asistenta din cadrul ORC/ poate fi incheiat sub semnatura privata; forma autentica a actului modificator adoptat de asociati este obligatorie atunci cand are ca obiect: constituirea capitalului social prin subscrierea ca aport in natura a unui teren; modificarea formei juridice a societatii intr-o societate in nume colectiv sau in comandita simpla.
4. Actul constitutiv trebuie sa contina clauzele prevazute de art. 7 si, respectiv, art. 8 din Legea nr. 31/1990, republicata, inclusiv precizarea domeniului si a activitatii principale. Toate activitatile inscrise in actul constitutiv vor fi codificate conform Nomenclatorului CAEN actualizat in Ordinul nr. 337/2007 al Presedintelui Institutului National de Statistici, iar obiectul de activitate se va exprima prin clase CAEN de patru cifre pentru activitati;
5. Declaratiile date pe propria raspundere de catre persoanele care, potrivit legii, au aceasta obligatie, pot fi facute in forma autentica de notarul public, in forma atestata de avocat in conditiile Legii nr. 51/1995, modificata, sau cu darea de data certa prin serviciile de asistenta din cadrul ORC.
6. Specimenele de semnatura ale reprezentantilor societatii se depun la oficiul registrului comertului odata cu cererea de inregistrare, daca au fost numiti prin actul constitutiv si pot fi date in forma autentica la notarul public, in fata judecatorului delegat, a directorului ORC sau a inlocuitorului acestuia care va certifica semnatura;
7. Situatia financiara de fuziune va fi certificata de catre persoanele autorizate, potrivit legii;
8. La cererea comuna a societatilor care participa la fuziune, judecatorul delegat desemneaza unul sau mai multi experti care actioneaza pentru toate societatile implicate, dar independent de acestea. Examinarea proiectului de fuziune si intocmirea raportului scris catre actionari nu vor fi necesare daca toti actionarii/asociatii sau toti detinatorii altor valori mobiliare care confera dreptul de vot la fiecare dintre societatile participante la fuziune decid astfel.
9. Documentele care atesta drepturile de folosinta asupra spatiilor cu destinatie de sediu social si/sau de sedii secundare pot fi: extras de carte funciara, in termen de valabilitate la depunere, dar nu mai vechi de 30 de zile, contract de vanzare-cumparare, contract de donatie in forma autentica, certificat de mostenitor, act notarial de iesire din indiviziune sau de delimitare a proprietatii, hotarare judecatoreasca definitiva privind proprietatea sau folosinta/uzufructul, hotararea judecatoreasca definitiva de iesire din indiviziune, proces verbal de receptie a constructiei, act de adjudecare a imobilului vandut in cadrul executarii silite, contract de schimb, contract de inchiriere (inregistrat la Administratia Finantelor Publice, pentru cel incheiat intre persoane fizice si persoane juridice; neinregistrat la Administratia Finantelor Publice, pentru cel incheiat intre persoane juridice), contract de subinchiriere, contract de concesiune, contract de leasing imobiliar, contract de comodat, contract de uz, contract de uzufruct, certificat de rol fiscal/rol agricol in termen de valabilitate sau orice alt act juridic care confera dreptul de folosinta, la alegerea solicitantului. Extrasul de carte funciara si certificatul de rol fiscal/rol agricol se depun in original, celelalte documente urmand a fi depuse in copie certificata de parte sau in copie legalizata.
10. Taxele legale pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum si cu mandat postal, ordin de plata etc.;
11. Daca s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atesta inregistrarea in registrul comertului, prin posta, se percepe un tarif aprobat prin ordin al ministrului justitiei.


 

  

Cuvinte cheie: Modele formulare | Formulare gratuite | Template formulare

 
 

 

  Ultimele discutii in forum 

RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
Olimpia
4 Dec - 16:11
Claudia
13 Feb - 13:05
viorel55
26 Nov - 12:31

viorel55
19 Nov - 20:13

viorel55
21 Oct - 11:44
viorel55
13 Oct - 09:41
ungur diana
25 Oct - 15:22
 
 
 
 
 

        Top

 


Google analytics