NR. 26
Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a mentiunii
privind reducerea duratei de functionare a societatilor comerciale*:
Etapa I
1. Cerere de depunere si mentionare acte, in original;
2. Hotararea adunarii generale a asociatilor/actionarilor sau, dupa caz, decizia
asociatului unic (original);
3. Daca este cazul, imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau
delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale
(original).
4. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale.
- taxa judiciara de timbru, in original;
- timbre judiciare;
- taxe de registru;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV–a.
Etapa a -II- a
1. Cerere de inregistrare (original);
2. Extrasul din Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a in care a fost
publicata hotararea de reducere a duratei de functionare a persoanei juridice;
3. Actul modificator al actului constitutiv (original);
4. Actul constitutiv actualizat;
5. Daca este cazul:
- avizele prealabile prevazute de legile speciale (copie);
- imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru
persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
6. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciara de timbru, in original;
- timbre judiciare;
- taxe de registru;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a, a notificarii
privind depunerea actului constitutiv actualizat.
NOTA:
Cererea de inregistrare se depune numai dupa trecerea a 30 zile de la data
publicarii hotararii adunarii generale/deciziei asociatului unic in Monitorul
Oficial.
Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu
originalele, sub semnatura, cu mentionarea in clar a numelui, de catre
persoanele care, potrivit legii, pot intocmi si semna cererea.
In cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun in
original sau copii certificate si traducerea realizata de un traducator
autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.
Solutionarea cererii revine in competenta judecatorului delegat care poate
dispune administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate.
Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de data
certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de
inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenta din
cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.
Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
Cererea de inregistrare, inscrisurile prevazute de lege si dovezile privind
plata taxelor si tarifelor legale, precum si timbrele judiciare corespunzatoare,
indosariate si numerotate, se depun de catre solicitant la ORCT direct, prin
posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire, sau prin
mijloace electronice. Cererea transmisa in forma electronica va avea incorporata,
atasata sau logic asociata semnatura electronica extinsa, in acest caz urmand a
se depune dovada achitarii timbrului judiciar.
Inscrisurile a caror inregistrare, mentionare sau publicare se solicita la
ORCT vor fi tehnoredactate de catre solicitant in limba romana, vor fi lizibile,
fara stersaturi sau adaugari, sub sanctiunea respingerii acestora.
*
* *
1. Hotararea AGA/decizia asociatului unic va cuprinde: antetul firmei, nr. si
data, semnaturile persoanelor abilitate; in cazul in care actul modificator este
un act aditional in forma autentica, nu se va mai depune si hotararea adunarii
generale in baza careia acesta a fost incheiat.
2. Actul modificator poate fi autentificat de notarul public/poate fi atestat de
avocat in conditiile Legii nr. 51/1995, modificata/poate contine darea de data
certa a notarului public sau a serviciului de asistenta din cadrul ORC/ poate fi
incheiat sub semnatura privata; forma autentica a actului modificator este
obligatorie in cazul SNC sau SCS.
3. Taxele legale pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la casieriile ORC,
precum si cu mandat postal, ordin de plata etc.;
4. Daca s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atesta inregistrarea in
registrul comertului, prin posta, se percepe un tarif aprobat prin ordin al
ministrului justitiei.
* Prezentul fluturas constituie un ghid general pentru informarea comerciantilor
in legatura cu obligatiile ce le revin pentru indeplinirea formalitatilor legale,
in vederea efectuarii inregistrarilor in registrul comertului si/sau autorizarea
functionarii in baza declaratiilor tip pe propria raspundere.