.

Inregistrare modificari divizarea unei societati comerciale fara a intra in lichidare si transfera mai multor societati existente sau nou constituite totalitatea patrimoniului sau

 

Vreau sa primesc ultimele noutati prin e-mail

 

Merg la lista de formulare

 

<< Modelul precedent   /   Modelul urmator >>

Manual politici și proceduri contabile - personalizat, editabil

Versiune noua - actualizat Ianuarie 2019

7 domenii de activitate + versiune simplificata

Plaseaza o comanda ...


NR. 42
Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a modificarilor privind divizarea unei societati comerciale care se dizolva fara a intra in lichidare si transfera mai multor societati, existente sau nou constituite, totalitatea patrimoniului sau (art. 238 alin. (2) lit. a) si lit. b) din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare) *:
Etapa I
1. Cerere de depunere si mentionare acte pentru desemnarea expertilor/expertului conform art. 2433 din Legea nr. 31/1990 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare sau hotararea adunarii generale prin care se renunta la expertiza si depunerea proiectului de fuziune intocmit de fiecare din societatile participante la fuziune, semnata de reprezentantii acestora (original);
2. Proiectul de divizare semnat de reprezentantii societatilor participante la divizare (original);
3. Declaratia societatii care inceteaza sa existe, despre modul cum a hotarat sa stinga pasivul sau;
4. Daca este cazul, imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original);
5. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale: - taxa judiciari de timbru, in original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV-a.
Etapa a II a
1. Cererea de inregistrare intocmita de fiecare dintre societatile beneficiare sau rezultate din divizare (original);
2. Hotararea adunarii generale a asociatilor/actionarilor societatii supuse divizarii totale, privind aprobarea divizarii conform art. 246 alin. (1) din lege (original);
3. Situatia financiara de divizare;
4. Actele constitutive ale societatilor rezultate prin divizare, in cazul societatilor comerciale nou constituite sau, daca este cazul, actul modificator si actul constitutiv actualizat al societatilor beneficiare (original);
5. Dovada publicarii proiectului de divizare vizat de judecatorul delegat. Confirmarea publicarii se efectueaza de ORCT.
6. Daca este cazul, dovada verificarii disponibilitatii si a rezervarii firmei si/sau a emblemei (original);
7. Daca este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevazut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare (original);
8. Dovezile privind sediile sociale/secundare ale societatilor rezultate prin divizare (copii);
9. Daca este cazul, avizul privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip, original);
10. Declaratiile date pe propria raspundere, dupa caz, de catre fondatori/administratori/directori/cenzori/membri ai consiliului de supraveghere si ai directoratului sau persoane fizice reprezentante ale persoanei juridice numita administrator sau cenzor, din care sa rezulte ca indeplinesc conditiile legale pentru detinerea acestor calitati (original);
11. Specimenele de semnatura ale reprezentantilor societatilor rezultate prin divizare (original);
12. Certificatele de cazier fiscal pentru asociatii, actionarii sau reprezentantii legali ai societatilor comerciale rezultate prin divizare, care au domiciliul/resedinta/sediul in Romania sau pentru persoanele fizice sau juridice straine, care au aceasta calitate si sunt inregistrate fiscal in Romania sau, dupa caz, declaratia autentica pe proprie raspundere a persoanei fizice sau a reprezentantului persoanei juridice straine care nu este inregistrata fiscal in Romania din care sa rezulte ca nu are datorii fiscale, in original, si, dupa caz, traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public;
13. Actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor, cenzorilor sau auditorilor persoane fizice (copie);
14. Daca este cazul:
- alte acte doveditoare (acte de inregistrare ale asociatilor/administratorilor/cenzorilor persoane juridice (original sau copie certificata);
- avizele prealabile prevazute de legile speciale (copie);
- imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
15. Declaratia-tip pe propria raspundere (original), semnata de asociati sau de administratori din care sa rezulte, dupa caz, ca:
- persoana juridica nu desfasoara, la sediul social sau la sediile secundare, activitatile declarate, o perioada de maximum 3 ani (model 1);
- persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitarveterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile precizate in declaratia-tip (model 2).
16. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciara de timbru, in original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial, Partea a IV -a.

NOTA:
􀀩 In cazul in care, prin acordul partilor, se stipuleaza ca operatiunea de divizare sa isi produca efecte la o data ulterioara adoptarii hotararii, incheierea judecatorului delegat va fi mentionata in registrul comertului iar divizare va fi inregistrata la data stabilita de parti pentru producerea efectelor acesteia.
􀀩 In cazul in care, prin acordul partilor, se stipuleaza ca operatiunea de divizare va avea loc la o alta data decat data inregistrarii hotararii adunarii generale care a aprobat operatiunea (art. 249 lit. b) teza a II-a), radierea societatii care se divide are loc la data la care hotararea isi produce efectele.
􀀩 In conformitate cu prevederile art. 17 alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la acelasi sediu pot functiona mai multe societati, daca este indeplinita cel putin una din urmatoarele conditii:
- imobilul prin structura lui, permite functionarea mai multor societati in incaperi diferite;
- cel putin o persoana este, in conditiile legii, asociat in fiecare dintre societati;
- cel putin unul dintre asociati este proprietar al imobilului ce urmeaza a fi sediul societatii.
􀀩 Cererea de inregistrare se va depune dupa trecerea termenului de 30 de zile de la data publicarii proiectului de
divizare/extrasului in Monitorul Oficial.
􀀩 In conformitate cu prevederile art. 180 din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul in care registrul actionarilor este tinut de o societate de registru independent privat autorizata, este obligatorie mentionarea in registrul comertului a firmei si a sediului acesteia, precum si a oricaror modificari intervenite cu privire la aceste elemente de identificare.
􀀩 Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu originalele, sub semnaturi, cu mentionarea in clar a numelui, de catre persoanele care, potrivit legii, pot intocmi si semna cererea.
􀀩 In cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun in original sau copii certificate si traducerea realizata de un traducator autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.
􀀩 Judecatorul delegat poate dispune administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate.
􀀩 Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de data certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenta din cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.
􀀩 Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
􀀩 Cererea de inregistrare, inscrisurile prevazute de lege si dovezile privind plata taxelor si tarifelor legale, precum si timbrele judiciare corespunzatoare, indosariate si numerotate, se depun de catre solicitant la ORCT direct, prin posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire, sau prin mijloace electronice. Cererea transmisa in forma electronica va avea incorporata, atasata sau logic asociata semnatura electronica extinsa, in acest caz urmand a se depune dovada achitarii timbrului judiciar.
􀀩 Inscrisurile a caror inregistrare, mentionare sau publicare se solicita la ORCT vor fi tehnoredactate de catre solicitant in limba romana, vor fi lizibile, fara stersaturi sau adaugari, sub sanctiunea respingerii acestora.

* * *
1. Daca se solicita publicarea in Monitorul Oficial a extrasului din proiectul de divizare, se va depune si extrasul (original);
2. Hotararea AGA va cuprinde: antetul firmei, numarul si data, semnaturile persoanelor abilitate; de asemenea, in preambul se va preciza modul de convocare AGA, precum si indeplinirea conditiilor de validitate a hotararii, conform dispozitiilor legale sau statutare; in cazul in care actul modificator este un act aditional in forma autentica, nu se va mai depune si hotararea adunarii generale in baza careia acesta a fost incheiat.
3. Situatiile financiare vor fi certificate de catre persoanele autorizate, potrivit legii;
4. La cererea comuna a societatilor care participa la divizare, judecatorul delegat desemneaza unul sau mai multi experti care actioneaza pentru toate societatile implicate, dar independent de acestea. Examinarea proiectului de divizare si intocmirea raportului scris catre actionari nu vor fi necesare daca toti actionarii/asociatii sau toti detinatorii altor valori mobiliare care confera dreptul de vot la fiecare dintre societatile participante la divizare decid astfel.
5. Documentele care atesta drepturile de folosinta asupra spatiilor cu destinatie de sediu social si/sau de sedii secundare pot fi: extras de carte funciara, in termen de valabilitate la depunere, dar nu mai vechi de 30 de zile, contract de vanzare-cumparare, contract de donatie in forma autentica, certificat de mostenitor, act notarial de iesire din indiviziune sau de delimitare a proprietatii, hotarare judecatoreasca definitiva privind proprietatea sau folosinta/uzufructul, hotararea judecatoreasca definitiva de iesire din indiviziune, proces verbal de receptie a constructiei, act de adjudecare a imobilului vandut in cadrul executarii silite, contract de schimb, contract de inchiriere (inregistrat la Administratia Finantelor Publice, pentru cel incheiat intre persoane fizice si persoane juridice; neinregistrat la Administratia Finantelor Publice, pentru cel incheiat intre personae juridice), contract de subinchiriere, contract de concesiune, contract de leasing imobiliar, contract de comodat, contract de uz, contract de uzufruct, certificat de rol fiscal/rol agricol in termen de valabilitate sau orice alt act juridic care confera dreptul de folosinta, la alegerea solicitantului. Extrasul de carte funciara si certificatul de rol fiscal/rol agricol se depun in original, celelalte documente urmand a fi depuse in copie certificata de parte sau in copie legalizata.
6. Forma autentica a actului modificator adoptat de asociati este obligatorie atunci cand printre bunurile reprezentand aport in natura se afla un teren; modificarea formei juridice a societatii intr-o societate in nume colectiv sau in comandita simpla;
7. Actele constitutive trebuie sa contina clauzele prevazute la art. 7 sau art. 8 din Legea nr. 31/1990, republicata inclusive precizarea domeniului si a activitatii principale. Toate activitatile cuprinse in actele constitutive vor fi codificate conform Ordinului nr. 337/2007 privind actualizarea clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN, obiectul de activitate exprimandu-se prin clase CAEN de patru cifre, pentru activitati;
8. Declaratiile date pe propria raspundere de catre persoanele care, potrivit legii, au aceasta obligatie, pot fi facute in forma autentica de notarul public, in forma atestata de avocat in conditiile Legii nr. 51/1995, modificata, sau cu darea de data certa prin serviciile de asistenta din cadrul ORC;
9. Specimenele de semnatura ale reprezentantilor societatii se depun la oficiul registrului comertului odata cu cererea de inregistrare, daca au fost numiti prin actul constitutiv si pot fi date in forma autentica la notarul public, in fata judecatorului delegat, a directorului ORC sau a inlocuitorului acestuia care va certifica semnatura;
10. Taxele legale pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la casieriile ORC, precum si cu mandat postal, ordin de plata etc.;
11. Daca s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atesta inregistrarea in registrul comertului, prin posta, se percepe un tarif aprobat prin ordin al ministrului justitiei.

* Prezentul fluturas constituie un ghid general pentru informarea comerciantilor in legatura cu obligatiile ce le revin pentru indeplinirea formalitatilor legale, in vederea efectuarii inregistrarilor in registrul comertului si/sau autorizarea functionarii in baza declaratiilor tip pe propria raspundere.

 

  

Cuvinte cheie: Modele formulare | Formulare gratuite | Template formulare

 
 

 

  Ultimele discutii in forum 

RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
Olimpia
4 Dec - 16:11
Claudia
13 Feb - 13:05
viorel55
26 Nov - 12:31

viorel55
19 Nov - 20:13

viorel55
21 Oct - 11:44
viorel55
13 Oct - 09:41
ungur diana
25 Oct - 15:22
 
 
 
 
 

        Top

 


Google analytics