Merg la lista de formulare
|
NR. 38
Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a fuziunii
prin transferarea patrimoniului uneia sau mai multor societati care se dizolva
fara a intra in lichidare, unei alte societati existente (art. 238 alin. (1)
lit. a) din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile
ulterioare) *:
Etapa I
1. Cerere de depunere si mentionare acte pentru desemnarea expertilor/expertului
sau hotararea adunarii generale prin care se renunta la expertiza si depunerea
proiectului de fuziune intocmit de fiecare din societatile participante la
fuziune, semnata de reprezentantii acestora (original);
2. Proiectul de fuziune semnat de reprezentantii fiecareia din societatile
participante (original);
3. Declaratiile fiecareia din societatile care inceteaza a exista, despre modul
cum au hotarat sa stinga pasivul lor (original);
4. Daca este cazul:
- avizele prealabile prevazute de legile speciale (original);
- imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru
persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
5. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciara de timbru, in original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
Etapa a-II-a
1. Cerere de inregistrare intocmita de societatea absorbanta (original);
2. Hotararile adunarilor generale ale asociatilor/actionarilor fiecareia din
societatile participante privind aprobarea fuziunii (original);
3. Actul constitutiv al societatii absorbante actualizat conform modificarilor
intervenite;
4. Dovada publicarii proiectului de fuziune vizat de judecatorul delegat.
Confirmarea publicarii se efectueaza de ORCT.
5. Situatia financiara de fuziune, care va avea aceeasi data pentru toate
societatile participante la fuziune (copie);
6. Certificatul de inregistrare al societatii absorbante si, dupa caz, anexa/anexele
daca intervin modificari ale elementelor cuprinse in acesta (activitate
principala, denumire, forma juridica, sediu) si certificatele de inregistrare si
anexa/anexele la acesta ale societatilor comerciale care inceteaza a exista
(original);
7. Daca este cazul, declaratia-tip pe propria raspundere, in original, semnata
de asociati sau administratori, din care sa rezulte asumarea de catre solicitant
a responsabilitatii privitoare la legalitatea desfasurarii activitatilor
declarate;
8. Daca este cazul:
- avizele prealabile prevazute de legile speciale (copie);
- imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru
persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
9. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciara de timbru, in original;
- timbre judiciare;
- taxa de registru;
- tariful de publicare in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a.
NOTA:
In cazul in care, prin acordul partilor, se stipuleaza ca operatiunea de
fuziune sa isi produca efecte la o data ulterioara adoptarii hotararii,
incheierea judecatorului delegat va fi mentionata in registrul comertului iar
fuziunea va fi inregistrata la data stabilita de parti pentru producerea
efectelor acesteia.
Cererea de inregistrare se va depune dupa trecerea termenului de 30 zile de
la data publicarii proiectului de fuziune / extrasului in Monitorul Oficial.
Prin aceeasi cerere se va solicita si radierea societatii/societatilor care
inceteaza sa existe.
Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu
originalele, sub semnatura, cu mentionarea in clar a numelui, de catre
persoanele care, potrivit legii, pot intocmi si semna cererea.
In cazul persoanelor fizice sau juridice nerezidente, actele se depun in
original sau copii certificate si traducerea realizata de un traducator
autorizat a carui semnatura sa fie legalizata de un notar public.
Solutionarea cererilor prevazute in cele doua etape revine in competenta
judecatorului delegat care poate dispune administrarea si a altor acte
doveditoare decat cele enumerate.
Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de data
certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de
inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenta din
cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.
Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
Cererea de inregistrare, inscrisurile prevazute de lege si dovezile privind
plata taxelor si tarifelor legale, precum si timbrele judiciare corespunzatoare,
indosariate si numerotate, se depun de catre solicitant la ORCT direct, prin
posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire, sau prin
mijloace electronice. Cererea transmisa in forma electronica va avea incorporata,
atasata sau logic asociata semnatura electronica extinsa, in acest caz urmand a
se depune dovada achitarii timbrului judiciar.
Inscrisurile a caror inregistrare, mentionare sau publicare se solicita la
ORCT vor fi tehnoredactate de catre solicitant in limba romana, vor fi lizibile,
fara stersaturi sau adaugari, sub sanctiunea respingerii acestora.
* * *
1. Daca se solicita publicarea in Monitorul Oficial a extrasului din proiectul
de fuziune, se va depune si extrasul (original).
2. Hotararea AGA va cuprinde: antetul firmelor, nr. si data, semnaturile
persoanelor abilitate; de asemenea, in preambul se va preciza modul de convocare
AGA, precum si indeplinirea conditiilor de validitate a hotararii, conform
dispozitiilor legale sau statutare; in cazul in care actul modificator este un
act aditional in forma autentica, nu se va mai depune si hotararea adunarii
generale in baza careia acesta a fost incheiat.
3. Actul modificator al actului constitutiv al societatii absorbante poate fi
autentificat de notarul public/poate fi atestat de avocet in conditiile Legii
nr. 51/1995, modificata/poate contine dare de data certa a notarului public sau
a serviciului de asistenta din cadrul ORC/ poate fi incheiat sub semnatura
privata.
4. Forma autentica a actului modificator adoptat de asociati este obligatorie
atunci cand printre bunurile reprezentand aport in natura se afla un teren;
modificarea formei juridice a societatii intr-o societate in nume colectiv sau
in comandita simpla.
5. Situatia financiara de fuziune va fi certificata de catre persoanele
autorizate, potrivit legii.
6. La cererea comuna a societatilor care participa la fuziune, judecatorul
delegat desemneaza unul sau mai multi experti care actioneaza pentru toate
societatile implicate, dar independent de acestea. Examinarea proiectului de
fuziune si intocmirea raportului scris catre actionari nu vor fi necesare daca
toti actionarii/asociatii sau toti detinatorii altor valori mobiliare care
confera dreptul de vot la fiecare dintre societatile participante la fuziune
decid astfel.
7. Taxele legale pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la casieriile ORC,
precum si cu mandat postal, ordin de plata etc.
8. Daca s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atesta inregistrarea in
registrul comertului, prin posta, se percepe un tarif aprobat prin ordin al
ministrului justitiei.
* Prezentul fluturas constituie un ghid general pentru informarea comerciantilor
in legatura cu obligatiile ce le revin pentru indeplinirea formalitatilor legale,
in vederea efectuarii inregistrarilor in registrul comertului si/sau autorizarea
functionarii in baza declaratiilor tip pe propria raspundere.
Cuvinte cheie:
Modele formulare |
Formulare gratuite | Template formulare
|
|
|
|
|
|
Ultimele discutii in forum

|
RUSU IULIU DOREL
10 Nov - 17:27
|
|
Olimpia
4 Dec - 16:11
|
|
Claudia
13 Feb - 13:05
|
|
viorel55
26 Nov - 12:31
|
|
|
|
viorel55
19 Nov - 20:13
|
|
|
|
viorel55
21 Oct - 11:44
|
|
viorel55
13 Oct - 09:41
|
|
ungur diana
25 Oct - 15:22
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|