NR. 10
Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului, inregistrarea
fiscala si autorizarea functionarii cooperativelor agricole de gradul I si
gradul II, care functioneaza potrivit prevederilor Legii cooperatiei agricole
nr. 566/2004*:
1. Cererea de inregistrare (original);
2. Dovada verificarii disponibilitatii si rezervarii firmei (original);
3. Daca este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevazut de art. 39 din
Legea nr. 26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare
(original);
4. Actul constitutiv al cooperativei agricole incheiat in forma autentica
(original);
5. Statutul cooperativei agricole semnat de membrii fondatori (original);
6. Dovezile privind sediul social/secundar al societatii cooperative (copie);
7. Dovezile privind efectuarea varsamintelor numarului minim de parti sociale
subscrise; in cazul aporturilor in natura actele privind dovada proprietatii
asupra bunurilor (copii);
8. Certificatele de cazier fiscal pentru asociatii sau reprezentantii legali din
societatea cooperativa sau persoanele fizice reprezentante ale persoanei
juridice numita administrator;
9. Actele de identitate ale fondatorilor, administratorilor, cenzori,
persoanelor imputernicite, dupa caz (copii certificate);
10. Declaratia-tip pe propria raspundere (original), semnata de administratori
din care sa rezulte, dupa caz, ca:
- persoana juridica nu desfasoara, la sediul social sau la sediile secundare,
activitatile declarate, o perioada maximum 3 ani (model 1);
- persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de
legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitarveterinar, protectiei mediului
si protectiei muncii pentru activitatile precizate in declaratia-tip (model 2).
11. Pentru fondatorul persoana juridica actele de inregistrare, in copie,
hotararea organului statutar al fondatorului persoana juridica privind
participarea la constituirea societatii cooperativa, in original, si mandatul
pentru persoana abilitata sa semneze actul constitutiv in numele si pe seama
fondatorului persoana juridica, in original;
12. Daca este cazul:
- avizele prealabile prevazute de legile speciale (original);
- imputernicire speciala (in forma autentica), avocatiala sau delegatie pentru
persoanele desemnate sa indeplineasca formalitatile legale (original).
13. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale:
- taxa judiciara de timbru, in original;
- timbre judiciare;
- taxele de registru.
NOTA:
Copiile de pe actele doveditoare vor fi certificate pentru conformitate cu
originalele, sub semnatura, mentionarea in clar a numelui, de catre persoanele
care, potrivit legii, pot intocmi si semna cererea.
Solutionarea cererii revine in competenta judecatorului delegat care poate
dispune administrarea si a altor acte doveditoare decat cele enumerate.
Redactarea actelor, obtinerea autentificarii sau, dupa caz, darea de data
certa, acordarea de indrumari pentru completarea corecta a cererii de
inregistrare pot fi efectuate, contra cost, prin serviciile de asistenta din
cadrul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal.
Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet (www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro).
Cererea de inregistrare, inscrisurile prevazute de lege si dovezile privind
plata taxelor si tarifelor legale, precum si timbrele judiciare corespunzatoare,
indosariate si numerotate, se depun de catre solicitant la ORCT direct, prin
posta, cu scrisoare cu valoare declarata si confirmare de primire, sau prin
mijloace electronice. Cererea transmisa in forma electronica va avea incorporata,
atasata sau logic asociata semnatura electronica extinsa, in acest caz urmand a
se depune dovada achitarii timbrului judiciar.
Inscrisurile a caror inregistrare, mentionare sau publicare se solicita la
ORCT vor fi tehnoredactate de catre solicitant in limba romana, vor fi lizibile,
fara stersaturi sau adaugari, sub sanctiunea respingerii acestora.
* * *
1. Actul constitutiv va avea forma autentica si va cuprinde in mod obligatoriu
datele prevazute la art. 11 alin. (1) din Legea nr. 566/2004 si va fi semnat de
membrii fondatori. Statutul cooperativei agricole va cuprinde in mod obligatoriu
datele prevazute la art. 11 alin. (2) din Legea nr. 566/2004, se incheie sub
semnatura privata si se semneaza de catre toti membrii fondatori;
2. Dovezile privind efectuarea varsamintelor aporturilor la capitalul social se
pot face, dupa caz:
- pentru aporturile in numerar, foaie de varsamant, ordin de plata sau chitanta
CEC;
- pentru aporturile in natura se vor depune actele privind dovada proprietatii
asupra bunurilor aportate.
3. Taxele legale pot fi achitate in numerar sau cu card bancar la casieriile ORC,
precum si cu mandat postal, ordin de plata etc.
4. Daca s-a optat pentru transmiterea documentelor, care atesta inregistrarea in
registrul comertului, prin posta, se percepe un tarif aprobat prin ordin al
ministrului justitiei;
5. Documentele care atesta drepturile de folosinta asupra spatiilor cu
destinatie de sediu social si/sau de sedii secundare pot fi: extras de carte
funciara, in termen de valabilitate la depunere, dar nu mai vechi de 30 de zile,
contract de vanzare-cumparare, contract de donatie in forma autentica,
certificat de mostenitor, act notarial de iesire din indiviziune sau de
delimitare a proprietatii, hotarare judecatoreasca definitiva privind
proprietatea sau folosinta/uzufructul, hotararea judecatoreasca definitiva de
iesire din indiviziune, proces verbal de receptie a constructiei, act de
adjudecare a imobilului vandut in cadrul executarii silite, contract de schimb,
contract de inchiriere (inregistrat la Administratia Finantelor Publice, pentru
cel incheiat intre persoane fizice si persoane juridice; neinregistrat la
Administratia Finantelor Publice, pentru cel incheiat intre personae juridice),
contract de subinchiriere, contract de concesiune, contract de leasing imobiliar,
contract de comodat, contract de uz, contract de uzufruct, certificat de rol
fiscal/rol agricol in termen de valabilitate sau orice alt act juridic care
confera dreptul de folosinta, la alegerea solicitantului. Extrasul de carte
funciara si certificatul de rol fiscal/rol agricol se depun in original,
celelalte documente urmand a fi depuse in copie certificata de parte sau in
copie legalizata.
* Prezentul fluturas constituie un ghid general pentru informarea comerciantilor
in legatura cu obligatiile ce le revin pentru indeplinirea formalitatilor legale,
in vederea efectuarii inregistrarilor in registrul comertului si/sau autorizarea
functionarii in baza declaratiilor tip pe propria raspundere.